Kuinka usein pesette rintaliivejä?
Minun täytyy tunnustaa, että voin hyvin pitää samoja liivejä vaikka pari viikkoa. Minulla on hyvin istuvia liivejä vain kolmet, ja sitten on sellaisia kamalia. Oikeastihan liivit pitäisi kai pestä käsin, enkä millään jaksa uhrata energiaa ja aikaa siihen iltasella. Useimmiten lyön rintsikat pesupussiin valkopyykin sekaan, mutta valkopyykkikoneellista ei tule välttämättä edes kerran viikossa täyteen.
Taannoin oli se englantilainen siisteysohjelma, jossa otettiin teineiltä ihosta, vaatteista, sängystä ja astioista näytteitä ja katsottiin bakteerikasvustoja. Se kyllä ällötti minua, mutta siltikin... Muut vaatteet vaihdan päivittäin, mutta rintaliivejä pesen tosi harvakseltaan. Uusiakin ostan harvoin, hyvät liivit ovat tosi kalliita.
Kommentit (38)
käytön jälkeen menee pesuun, pesukoneessa pesen 60 asteessa.
Tavallisia liivejä en pese juuri koskaan, tai ehkä kerran pari vuodessa. Ja samoja liivejä käytän viikosta toiseen.
Ei haise eikä muutenkaan kiinnosta.
Samat liivit päällä vuoden! Pesetkö muitakaan vaatteitasi useammin, haisuli?
Mulla on ollut yhdet ja samat liivit nyt varmaan jo vuoden käytössä. Itseasiassa toissapäivänä vaihdoin toisiin.
Jostain syystä mä en ole koskaan osannut ajatella liivejä sellaisina, jotka likaantuis niin paljon, että pitäis tiheästi pestä.
Vois ne kuitenkin varmaan vähän tiheämmin pestä. Mutta mä en hikoile, niin ei ne oikein haisekaan.
Ei ihme, että suomalaisnaisilla on niin paljon roikkotissejä.
Pikkarit vaihdan joka päivä, mutta liivejä tulee käytettyä ehkä 4-5 päivää. Mulla on kalliita PrimaDonna-liivejä, jotka pesen kaarituista huolimatta (ilman pesupussia) 60 asteessa. Hyvin kestävät käytössä useita vuosia. Mulla on ehkä 5 paria hyviä liivejä. Uusia ostan kahdesti vuodessa HulluiltaPäiviltä, heillä aina nuo hyvässä tarjouksessa.
Urheiluliivit pesen kerran, parin käytön jälkeen.
En tosiaan jaksaisi käsinpesua eikä siten mielestäni edes saa riittävän puhdasta. Mielestäni tavallinen pyykkikään ei puhdistu riittävän hyvin 40 asteessa.
rintsikoilla puol vuotta menty :)
Pesen pesukoneessa pesupussissa 60 asteessa. Hyvinä ovat pysyneet ja jos ei pysy, ostan uudet.
miten joku voi pitää puol vuotta samoja rintsikoita.. yök yök yök. mä kans vaihdan alusvaatteet joka päivä.
vaihdan joka päivä, mutta rintsikoita pidä 4-6 päivää. urheluliivit pesuun joka käytön jälkeen.
Psen käsin, paitsi urheiluliivit koneessa.
täytyy myöntää etten ole vuoteen pessyt rintaliivejäni
Pesu vrm muutaman kuukauden välein, samat liivit aina..
Ehkä puolen vuoden välein. Mulla on about 6 liivit ja käytän niitä suht tasaisesti. Miksi pesisin kun on ihan puhtaat...
Liian harvoin. Yleensä 2 viikon välein. Mulla on kahdet kaarituelliset joita pidän töissä ja menoissa ja kuudet urheiluliivit kotiin ja lenkille.
Pesen noin 2-3 viikon käytön jälkeen.
Mulla on useammat liivit (oiskohan kymmenet) eniten käytettyjä pesen viikottain muita harvakseltaan, ehkä joka viidennen käyton jälkeen. Jos ne tuntuu likaisilta tai hikisiltä niin sitten tietenkin pesen useammin.
Yhden tai kahden käyttökerran jälkeen, riippuu miten tymäkät tissihikihajut niistä lähtee.
töissä ja muissa menoissa eri liivejä kuin kotona. Kotona rönttöliivit päällä, niitä pidän noin viikon iltaisin, ns. parempia liivejä 3-5 päivää töissä, ym. Toki jos hikoilen enemmän, menee liivit heti pesuun.
Pesen neljässäkympissä normaalin pyykin kanssa, pesupussissa.