Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette rintaliivejä?

Vierailija
16.05.2012 |

Minun täytyy tunnustaa, että voin hyvin pitää samoja liivejä vaikka pari viikkoa. Minulla on hyvin istuvia liivejä vain kolmet, ja sitten on sellaisia kamalia. Oikeastihan liivit pitäisi kai pestä käsin, enkä millään jaksa uhrata energiaa ja aikaa siihen iltasella. Useimmiten lyön rintsikat pesupussiin valkopyykin sekaan, mutta valkopyykkikoneellista ei tule välttämättä edes kerran viikossa täyteen.

Taannoin oli se englantilainen siisteysohjelma, jossa otettiin teineiltä ihosta, vaatteista, sängystä ja astioista näytteitä ja katsottiin bakteerikasvustoja. Se kyllä ällötti minua, mutta siltikin... Muut vaatteet vaihdan päivittäin, mutta rintaliivejä pesen tosi harvakseltaan. Uusiakin ostan harvoin, hyvät liivit ovat tosi kalliita.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sama juttu, uusia ostan ihan liian harvoin. Mikähän siinä on, ettei viitsi sen vertaa itseensä satsata, että ostaisin kunnon liivit?

Nyt imetän, ja käytän Lindexin trikoisia imetysliivejä. Ne pesen suunnilleen joka toinen pvä ihan koneessa ja usein kuudessakympissä. Mulla on niitäkin vain kahdet...

Vierailija
2/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pitää antaa palautua muotoonsakin että elastisuus pysyy. En voi kyllä kuvitella käyttävänä samoja päiviä kaikki ihmiset hikoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sama juttu, uusia ostan ihan liian harvoin. Mikähän siinä on, ettei viitsi sen vertaa itseensä satsata, että ostaisin kunnon liivit?

Nyt imetän, ja käytän Lindexin trikoisia imetysliivejä. Ne pesen suunnilleen joka toinen pvä ihan koneessa ja usein kuudessakympissä. Mulla on niitäkin vain kahdet...

liivit pitää pestä kylmässä tai haaleassa vedessä mielellään käsin ei tod. missään 60 .

Vierailija
4/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta en jaksa käsinpesua kovin usein, atooppinen kun olen käsistäni. Ja haluaisin uusia, joista jos löytäisin istuvat niin ostaisin muutamat samaa mallia. Ähh, mut kun laiskottaa, ja rintsikoiden sovitus on todella tukalaa ;(

Vierailija
5/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivit pitää pestä kylmässä tai haaleassa vedessä mielellään käsin ei tod. missään 60 .

Ja miellään käsin, niin pysyvät hyvänä. Tämän ohjeen saa rintsikkakaupasta. No en itsekään ihan tuota jaksa, mutta 2 päivää on aika lailla maksimi ja koneessa hurautan hienopesussa useimmiten. Ei mullakaan ole kuin muutamat hyvät liivit, mutta rintojen altahan hikoileekin ihan älyttömästi, vaikkei mitään kummempaa tekis. Ap:n liivit on siis kohtalaisen kuvottavat.

Ja imetysliivit on ehkä vähän eri. Maito ei lähde kunnolla kylmässä pois ja liivit alkavat haista.

Vierailija
6/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois laittaa likaisia rintsikoita päälleni suihkunraikkaana. Mulla on viidet hyvät rintsikat, ja niitä on pestävä kerta viikkoon.

Veikkaanpa että sä hieman lemahdat jos pidät samoja rintsikoita pari viikkoa.

Vierailija
7/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään, enkä varsinkaan tisseistä joten vaihdan non6 pv välein ja pesen pesukoneessa, hyvänä on pysyneet.

Vierailija
8/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois laittaa likaisia rintsikoita päälleni suihkunraikkaana. Mulla on viidet hyvät rintsikat, ja niitä on pestävä kerta viikkoon.

että sä hieman lemahdat jos käyt vaan joka tonen päivä suihkussa.

Vierailija
9/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n liivit on siis kohtalaisen kuvottavat.

Kiitos, tiedän... Minä tosin olen sitä tyyppiä, joka ei hikoile kuin saunassa ja kesähelteellä ilmastoimattomassa autossa. Jos rintsikat alkavat haista, tietysti viskaan ne pesukoriin, mutta varsinkin viileinä vuodenaikoina, jolloin ei tosiaan tule hikoiltua, pesen niitä aika harvoin. Itseäkin ällöttää koko ajatus.

Vierailija
10/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä hieman lemahdat jos käyt vaan joka tonen päivä suihkussa.

Vierailija
11/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin harvoin. En edes muista milloin viimeksi ne olisivat pesukoneessa käyneet :D Heh.

Pesen sitten kun ne haisee tai näyttää likaisilta. En tosin kyllä edes käydä ihan joka päivä.

Vierailija
12/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vain töissä, ma-pe, sitten pesen seuraavaa työviikkoa varten ;)

Vierailija
13/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaat vaatteet päälle suihkun jälkeen

Vierailija
14/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, missä asteessa ne pesee.

Vierailija
15/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituellesia ei saa laittaa pesukoneeseen. Joten kuinka usein jaksat pestä niitä käsin???? Alkkarit ja muut vaatteet on täysin eri asia, ne vaihdetaan päivittäin.

Vierailija
16/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituellesia ei saa laittaa pesukoneeseen.

Mä pesen kaarituettomatkin liivit pesupussissa, etteivät hakaset tartu kiinni muihin vaatteisiin.

Vierailija
17/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituellesia ei saa laittaa pesukoneeseen. Joten kuinka usein jaksat pestä niitä käsin???? Alkkarit ja muut vaatteet on täysin eri asia, ne vaihdetaan päivittäin.

oli kaarituelliset rintsikat voi pestä kätevästi salaattilingossa,ei herkät kädet rasitu. En ole kyllä kokeillut miten toimii

Vierailija
18/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesupussissa hienopesu- tai käsinpesu-ohjelmalla, en viitsi pestä käsin

Vierailija
19/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä jaksaisi pestä käsin. Ja mieluiten käytän muotoonprässättyjä liivejä, joissa on puolikovat kupit. Ne menee varsinkin isommissa koissa tosi helposti linttaan pysyvästi, jos pesee koneessa. Ei siihen pesupussit mitään auta eikä hienopesukaan. Ehkä jos ne ihan yksinään pesisi koneessa, mutta se on aika epätaloudellista.

Ja ne jonkun tyypin Lindexin imetysliivit on tosiaan trikoota, kestää varmaan 60c pesunkin, ja varmaan suht edullisia, jos menisi pilalle. Imetysaikana voi muuten olla hiivaa rinnanpäissä, silloin ainakin pitäisi pestä liivit 60c:ssa.

Vierailija
20/38 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluliivit pesen aina käytön jälkeen, tai joskus ehkä pakon edessä joudun käyttämään uudestaan ennen pesua. Tavallisia liivejä en pese juuri koskaan, tai ehkä kerran pari vuodessa. Ja samoja liivejä käytän viikosta toiseen.

Ei haise eikä muutenkaan kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä