ALoitan cymbaltan, kertokaa kokemuksianne..
Eli huomenna olis tarkoitus aloittaa ks. lääke. Kärsin masennuksesta....Oireina päänsärkyä, epätodelista oloa, keskittymisvaikeuksia, väsymystä, voimattomuutta. Mikään ei innosta ja kiinnosta niinkuin ennen, eikä tuota iloa. Pahont aon kun ei jaksaisi enää hoitaa lasta (5v.). Ärsyttää vaan kun en saa olla rauhassa. Jotenkin oon ihan lamaantunut. Aamulla kun herään, niin siirrun sängystä sohvalle, ja käskyttämällä yritän jaksaa päivän askareisiin tarttua.
Nyt tämä cymbalta pitäisi aloittaa. Millaisia kokemuksia tästä? Ja miten teillä on masennus ilmennyt? Oliko juuri tällaista niinkuin kuvailin?
Kommentit (40)
Sertralinia, joka ei vienyt seksihaluja mutta orgasmin saanti vaikeutui huomattavasti. Cymbaltan kanssa sen sijaan en ole kokenut mitään negatiivisia sivuoireita alun jälkeen. Suosittelen, vaikka kallis onkin.
Millaisia sivuoireita sinulla sitten oli aloituksen yhteydessä??
Olen kuullut että tämä cymbalta ei latistaisi tunne elämää niin pahasti kuin ssri lääkkeet...tiedä sitten. Kovin taitaa olla ykislöllistä.
Söin taannoin samaa ainetta (eri nimellä) erääseen täysin fyysiseen vaivaan. Annos oli pienehkö. Unet muuttuovan vanhoista mustavalkoisista värillisiksi laajakangasversioiksi. Taisi olla osa 3D näytöksiä. Lopetettuani näytöksiä oli viikon verran 3-4kpl/yö. Kaikki "Kadonneen aarteen metsästäjä" tasoista äksöniä.
oli joo huono-olo, mutta huono-olo oli ilman lääkettäkin... vatta meni kuralle. Alun jälkeen ei oireita. Mullakin käytettiin osin kipulääkkeenä. Ei ongelmia seksissä. Lopettaminen on hankalaa, mutta miksi murehtia sitä nyt :) Tsemppiä ap.
Mä jouduin ihan sairaala hoitoon ennen kuin lapsi täytti 3v. Nyt lapsi 4v ja onhan se raskas :)
Oliko alkuun päässä "takkuinen" olo, niinkuin olisi sumussa pää? Väsyttikö alkuun?
tarkasti, millaisia sivuoireita alussa oli. Olisiko ollut juuri tuota sumuisuutta. Ei mitään kovin voimakkaita oireita kuitenkaan. Tunne-elämään on vaikuttanut sen verran, että en enää itke niin usein. Tosin, kun eräs surullinen asia tapahtui, itkin monta kuukautta jatkuvasti.
Muutama päivä syöty ja oudon tunnoton olo. Aika lamassa oon..Väsyttää eikä saa mitään aikaiseksi.Istua möllöttelen vaan...Huh...
Tehokkaissa masennuslääkkeissä ALKU ON USEIN HANKALAA ja olo pahenee entisestään. Kyse on kuitenkin lyhyestä ajasta, max viikosta, jonka jälkeen olo alkaa parantua kovaa vauhtia. Jos lopettaa jo ensimmäisen tabletin jälkeen ilmaantuvaan pahoinvointiin, ei voi oikein sitten muuta kuin kärsiä masennuksesta. Minulla ssri lääkkeet (cipralex) ovat pelastaneet minut. Ei enempää eikä vähempää vaan olen saanut elämäni takaisin.
Miten ketjun aloittajalla on mennyt?????
kun alkoi pupillit laajenemaan ja supistumaan eri tahtiin ilman mitään ulkoista ärsykettä..
Lääkäri ei kyllä osannut sanoa miksi noin, mutta lääkkeen pois jättämisen jälkeen pupillitkin rauhoittui.
Halut mennyt mullakin...tosin vasta muutaman viikon käyttänyt. Onkohan toivoa että halut palautuisi pikkuhiljaa....??
kehoitti jatkamaan "oireet kyllä tasaantuvat". Nuo ällöt oireet menivät ohi parin viikon jälkeen. Mutta aina kun otin lääkkeen, huimasi jonkin aikaa ja sitten olo oli tokkurainen koko päivän. Mieli oli kyllä hyvä, superhyvä olikin, en edes ärtynyt mistään. Käytin lääkettä niin kauan kuin lääkäri näki tarpeelliseksi, alle vuoden. Mutta kokonaisuudessaan en kyllä pitänyt tuosta olotilasta, ihan kuin joku zombie, en ollut oma itseni yhtään..
Aloitin ensin 30mg ja myöhemmin annosta nostettiin. Alkuun oli oksettava olo ja päänsärkyä, mutta se meni kyllä ohi. Viehän se aikaa ennen kuin lääke alkaa auttamaan, että ihan heti sitä ei kannata lopettaa ellei mitään ihan kamalia sivuoireita tule. Mielestäni hyvä lääke, muita kokeilin aikaisemmin ja ne ei sopineet.
Aloitin ensin 30mg ja myöhemmin annosta nostettiin. Alkuun oli oksettava olo ja päänsärkyä, mutta se meni kyllä ohi. Viehän se aikaa ennen kuin lääke alkaa auttamaan, että ihan heti sitä ei kannata lopettaa ellei mitään ihan kamalia sivuoireita tule. Mielestäni hyvä lääke, muita kokeilin aikaisemmin ja ne ei sopineet.
Nosto!