Ei helvata, kai se on sit uskottava etten päässyt edes amk:n pääsykokeisiin:(
25 vuotta vanhoilla M:n papereilla.
Se siitä uran vaihdosta:(
Kommentit (18)
tehty helpoksi tässä maassa. Todella ikävää sinun kannalta. Pystystkö opiskelemaan avoimessa amk:ssa?
tehty helpoksi tässä maassa. Todella ikävää sinun kannalta. Pystystkö opiskelemaan avoimessa amk:ssa?
hakea useampaan kouluun ja mennä sinne minne pääset. Eräs sukulaiseni ei päässyt aikanaan sh-amk:hon isoon kaupunkiin, koska niihin oli niin kova tunku. Hän haki läheisen paikkakunnan amk:hon ja pääsi sinne. Tunnin matka tuli edes takas mutta pääsi opiskelemaan sh:ksi, joka oli haaveensa joten se oli sen arvoista. Selvitä siis ap kaikki mahdollisuutesi.:)
Hakiko ap aikuispuolelle?
liiketalouden linjalle on jo kutsut tulleet.
Pystystkö opiskelemaan avoimessa amk:ssa?
Mikä on 'avoin amk'?:)
Kyllä, on olemassa avoin amk. Opit taas uutta, jee.
Mä sain kaksi pääsykoekutsua, ja yhdestä tuli että et tullut valituksi.
Hakiko ap aikuispuolelle?
liiketalouden linjalle on jo kutsut tulleet.
Onko tosiaan niin ettei kutsuja ole vielä lähetetty? Pieni toivo heräsi... :)
mutta niistä mihin itse hain lähetetään kutsut vasta ensi viikolla. Esim Metropolian sivuilta:
"Valintakoekutsut lähetetään seuraavasti
Nuorten koulutus: 10.5. alkaen (kulttuuriala, liiketalous, sekä tekniikka) 25.5. (sosiaali- ja terveysala)"
amk:n aikuiskoulutukseen. Hain kyllä harkinnanvaraisena, joten olin etukäteen epävarma.
Mutta jään nyt taas tyhjän päälle ja työttömäksi, kun kokopäiväiseen opiskeluun en pysty. Monimuoto-aikuiskoulutus olisi ollut ainoa ratkaisu. :(
Jos olet aikuinen ihminen niin etkö voi soittaa sinne hakutoimistoon ja kysyä milloin kutsut lähetetään?
sosiaalipuolelle aikuiskoulutukseen. Tästä jo jokunen vuosi aikaa. Asun aika kaukana, mutta tutkin vaihtoehtoja ja Metropolian tarjoamassa muodossa oleva opetus oli paras vaihtoehto minulle.
Silloin oli niin, että DIAKin pääsykokeissa oli ollut tosi paljon porukkaa ja muutenkin paljon hakijoita kun taas Metropoliassa ei kovin moni jäänyt prosessin ulkopuolelle.
Eli tosiaan kannattaa tutkia vaihtoehtoja, on paikkoja, joihin on helpompi päästä.
" Matka alkaa tästä.
Valintakoepäivät vaihtelevat koulutusaloittain ja -ohjelmittain. Kaikki valintakokeet järjestetään touko-kesäkuun aikana.
Valintakoekutsut lähetetään nuorten yhteishaun hakijoille kirjeitse viimeistään 29.5. ja valintojen tulokset ilmoitetaan hakijoille heinäkuun loppuun mennessä. Opiskelupaikan vastaanottamisesta on koulutukseen tulevan ilmoitettava ammattikorkeakouluun viimeistään 31.7.2012."
Hoitajaksi olisin yrittänyt, joten ei onnistu avoimessa.
Terveysalan opiskelu onnistuu hyvin avoimessa. Katso amattikorkean sivuilta opinto-oppaasta, mitkä opintojaksot kuuluvat pakollisiin ja ammttiopintoihin ja suorita sitten niitä avoimessa. Todennäköisesti osallistut normaalisti nuorisoryhmän opetukseen. Kun seuraavan kerran haet, saat varmasti "motivaatiopisteitä" ja saat suorittamasi opintojaksot suoraan hyväksilukuina.
Linkissä sulle avoimen opintojaksot Salossa: https://ops.turkuamk.fi/opsnet/disp/fi/ops_AvoiOpisKurs/tab/fet/sea Siitä vaan suorittamaan!
Ihme juttu kyllä.