MPR-rokote ja biologinen lääkitys
Taaperolle olisi tarkoitus laittaa tuo rokote... Hoitaja otti nyt puheeksi kun lapsella korvat putkitetaan.. olen todella pihalla ja peloissani.
aikemmin rokotette ei saatu antaa koska lapsella biologinen lääkitys mutta nytten niitä rokotteita on annettu ja lääkitys vain viikoksi tauolle..
olen miettinyt jos en anna rokottaa vielä,,,
onko jollakin annettu MPR-rokote vaikka biologista lääkettä saa?
Kommentit (11)
Voi siis valita. Sanot vaan että myöhemmin, jos et nyt halua. En tiedä biologisista lääkkeistsä
...Sen jälkeen ei ole vuosiin koko asiasta puhuttu koska se on ollut ehdottomasti kielletty. Nyt noita MPR rokotteita on ruettu taas antamaan tauottamalla biologiset lääkkeet. Itse en vielä leikkiin ryhtyisi vaan odottelen taudin rauhallisempaa vaihetta. Tuo eka rokote onneksi tuo 70% suojan.
pelottaa vielä enemmän ja varmuutta ei ole.
On annettu lähipiirissä MPR rokote lapselle, jolla biologinen reumalääkitys. Lääkkeessä pidettiin pieni tauko ennen/jälkeen rokotuksen.
Asiasta kannattaa tietenkin aina neuvotella etukäteen hoitavan lääkärin kanssa.
Tässä jonkun muun jo aiemmin laittamassa linkissä hyvää tietoa aiheesta
http://services.coronaria.fi/iframe/is/verkkolaakarit/kysymys/2754438
MPR rokotus on nykyään aiempaa tärkeämpi, sillä Euroopassa esiintyy tuhkarokkoepidemioita rokotevastaisten piirien keskuudessa ja tauti on äärimmäisen herkästi tarttuva. Erityisen harmillista niille kenellä olisi todellinen syy olla ottamatta rokotetta/ siirtää rokotusajankohtaa.
tiiän että ei pitäis ja ei todellakaan kaikkea uskoa....
Ärstyttävää kun neuvolasta ja lääkäriltä asiaa kysyin niin kauheasti tyrkytetään rokotetta... niinkuin kaikkia...
Ja lapsi saisi vesirokkorokotteen ILMAISEKSI samalla...
tuntuu, ettei neuvolan tädit oikein itsekkään ymmärrä mitä mahdollisia haittavaikutuksia rokotuksista voi. Tai sitten niitä on vain käsketty tuputtamaan vanhemmille rokotteita. Teki niin tai näin, niin vanhempi potee syyllisyyttä, jos jotain käy. Toi rokotteen antamisen "markkinointi ilmaiseksi" kertoo jo todella huonosta ammattitaidosta, olen muuten itse törmännyt samaan..
niin hyväkun ei päälle tullut puhelimen lävitse..
biologisesta lääkkeestä.
Mutta sinä yksin päätät koska lapsesi rokotetaan. Rokotteita ei ole pakko ottaa siinä ohjelmassa jonka neuvola tarjoaa. Rokottaa voi myös oman ohjelman mukaan. Kaikki rokotukset kirjoitetaan lapsen tietoihin joten koulussakin näkevät mikä rokotus on annettu ja milloin.
Meillä ei ole vielä mpr-rokotetta annettu. Lapsi 4v.
niin kauheasti tyrkytetään rokotetta... niinkuin kaikkia...
Ja lapsi saisi vesirokkorokotteen ILMAISEKSI samalla...