Apua mä kuolen (Glaubersuola)
Otin äsken annoksen (30g) Glaubersuolaa ja nyt alkoi sellainen tärinä ja möyrintä että enpä tiedä selviääkö tästä hengissä! Ootteko koittaneet? Apua...
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:13"]
Siis mistä tota suolaa saa?
[/quote]
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/A-GLAUBERSUOLA-30-G
ohis,
Kaikkien aikojen nero,
googlaajien guru
[/quote]
Hyvä jumala miten kallista tuo apteekin versio on
http://www.borjeskotimaki.fi/tuote/klauberkal-suola-1kg/B60102/
Glaubersuola on paras keksintö ikinä ! Etenkin jos kärsii satunnaisesti ummetuksesta. Koko pussillisen oon sekottanu isoon lasiin vahvaa mehua. Yleensä mulla on alkanu toi suola toimimaan vasta seuraavana päivänä eli kannattaa varata pari päivää vapaata. Tulee nimittäin kaikki pihalle ja vauhilla. Mut kyl se on ollu aina sen arvosta koska mikää ei oo yhtä kamalaa ku ummetus..
Laxoberon tipoilla pääsee helpommalla.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:23"]Onko tuo samaa kamaa, mitä minä ostin askartelutarvikeliikkeestä? Se glaubersuola oli tarkoitettu vaatteen värjäykseen. Pesukoneeseen väriainetta ja glaubersuolaa puoli kiloa.
[/quote]
Samaa kamaa on. Itsekin olen värjäillyt, mutta paastonnut.
halutko sä tehdä itsarin? jos et niin soita äkkiä 112!
Mä olen paastonnut vuosittain lähes 15 vuotta, ja viitisin vuotta sitten koitin olla kapinallinen ja olla tekemättä ollenkaan suolen tyhjennystä, ei glaubersuolalla, ei sennateellä, ei suolihuuhtelupusseilla. Ja kas, olo ei ollut yhtään normaalia huonompi missään vaiheessa, joten siitä asti olen paastojen yhteydessä jättänyt ällöt suolentyhjennystouhut väliin.
Itselläni on paaston alussa, ennen kuin menen ketoosiin, eli noin 3 päivää, aina ikävä olo, riippumatta suolen tyhjentämisestä tai sen puutteesta, ja sen kolmen päivän jälkeen taas hyvä olo.
Mä otan aina 2 pussia sitä glaubersuolaa kerralla. Helvetin pahaahan se kyllä on. Yks pussi ei mulla tehoa. Kyllä saa ravata paskalla jatkuvasti! Pöntöllä joutuu ähertään niin paljon että mulla menee persereikä ihan vitun kipeeksi. Mut on se vaan sen arvosta.
Glaubersuola on aivan törkeän pahaa. Merisuola ajaa saman asian, tosin merisuolavesikin maistuu kamalalta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:13"]
Siis mistä tota suolaa saa?
[/quote]
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/A-GLAUBERSUOLA-30-G
ohis, Kaikkien aikojen nero, googlaajien guru
[/quote]
Hyvä jumala miten kallista tuo apteekin versio on
http://www.borjeskotimaki.fi/tuote/klauberkal-suola-1kg/B60102/
[/quote]
No tuo sinun linkittämäsi versio ei ole Glaubersuolaa, eli 100% natriumsulfaattia. Siinä on paljon muutakin ja todelnnäköisesti jos sitä ottaa suolen tyhjennystä varten samalla annoksella, niin saa varmaan elimistönsä suolatasapainon vituralleen ja parhaimmillaan rytmihäiriöitä sun muuta.
Kuinka pitkään 27 paastoaa kerralla? Mielenkiintoista.
Glaubersuola on ihan paras. Otan sitä kerran pari vuodessa ihan vaan tyhjennykseen. Viimeksi paskansin 9 tuntia ja sen jälkeen olo oli todella hyvä. Suoli tyhjeni ja vatsalaukku tyhjeni. Loppuillan join vaan vettä ja seuraavana aamuna oli ylimääräinen turvotuskin poissa. Vois taas pitkästä aikaa ottaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:35"]Glaubersuola on paras keksintö ikinä ! Etenkin jos kärsii satunnaisesti ummetuksesta. Koko pussillisen oon sekottanu isoon lasiin vahvaa mehua. Yleensä mulla on alkanu toi suola toimimaan vasta seuraavana päivänä eli kannattaa varata pari päivää vapaata. Tulee nimittäin kaikki pihalle ja vauhilla. Mut kyl se on ollu aina sen arvosta koska mikää ei oo yhtä kamalaa ku ummetus..
[/quote]
Sulla on kunnon ummetus, jos vasta seuraavana päivä toimii.Mulla lähtee varpusparvi melkein heti.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 14:39"]
Kuinka pitkään 27 paastoaa kerralla? Mielenkiintoista.
[/quote]
1-2 viikkoa, yleensä keväällä. Silloin tuntuu kaipaavan jonkinlaista puhdistusta talven raskaampien ruokien jäljiltä. Olen kokeillut monia menetelmiä, mutta suosikkini on sitruunamehu-vaahterasiirappipaasto, kun se on niin yksinkertainen. Ja se litku menee paljon helpommin alas kuin esim. Vogelin paastomehut.
Viime talvena paastosin muutaman päivän. Olin jo pitkään kärsinyt ummetuksesta ja kun netistä luin tuosta glaubersuolasta, päätin kokeilla. Ohjeen mukaisella annoksella ei mitään vaikutusta, tupla-annoksella vähän tuntui väänteitä, mutta mitään ei kyllä ulos tullut ja annoinkin sitten suolen pitää omansa ja paastosin muutaman päivän juoden vihreää teetä ja muistaakseni litran päivässä sitruuna-vaahterasiirappimehua. Kun tuo siirappi loppui, korvasin sen intiaanisokerilla.
Oikeastaan ihan metka kokemus tuokin, voisikin ottaa uusiksi jossakin sopivassa välissä siitä huolimatta, ettei sen vaikutus montaa päivää kestänyt eikä painoni mihinkään muuttunut paaston aikana eikä sen jälkeen, en sitä tosin kuvitellutkaan eikä sitä minulle edes kukaan väittänyt.
Olen eläkkeellä vakavan masennuksen takia. Jotenkin tuntui kuin paastolla olisi ollut jonkinlainen positiivinen vaikutus mielialaan, oliko sitten oikeasti tuon paaston ansiota vai sen, että oli jotakin poikkeavaa päiväohjelmaa mikä ei kysynyt suuria eikä oikeastaan pieniäkään ponnistuksia ja koko ajan kuitenkin tuli tarkkailtua itseään ja fyysistä vointiaan, tavallaan kai unohti oman pahan olonsa.
Sairastan myös nivelpsoria, siihen ei paastolla ollut havaittavaa vaikutusta, tosin tuossa vaiheessa vaihdettiin myös melko usein lääkitystä sopivan lääkkeen löytämiseksi, niilläkin luultavasti oli oma osuutensa vointiini.
Ap taisi mennä jo muihin puuhiin ;), mutta tsemppiä halusin vain toivottaa. Kyllä se Glaubersuola sen takaa ainakin, että huomenna on parempi olo kuin olisi jos et olisi tyhjennystä tehnyt!