Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ääripää-äidit pelottaa mua

Vierailija
15.05.2012 |

Useimpien äitien kanssa keksii jotain puhuttavaa, ja onneks useimmat äidit onkin jotain näiden kahden äärilaidan väliltä, mutta näitäkin on nähty. Pelottavia ihmisiä kumpainenkin laji.

1) Kovat & kylmät äidit

- yleensä nuoria ja ulkonäkökeskeisiä (meikit aina viimesen päälle, vaatteet merkkituotteita)

- synnytys sektiolla koska alapäätä ei saa 'pilata'

- eivät imetä koska EIVÄT HALUA (imetys on ällöttävää/mun rinnat menee pilalle/rinnat kuuluu mun miehille jne)

- vauva laitetaan heti pienestä nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen koska mikään ei saa muuttua omassa elämässä vauvan tulon jälkeen

- lapsesta/lapselle puhutaan kovaan ja kylmään sävyyn

- lapsi hoitoon heti äitiysloman päätyttyä, ei siksi että rahan takia pitäisi mennä töihin, vaan siksi että ei todellakaan haluta viettää aikaa vauvan kanssa kotona yhtään enempää kuin on pakko

- leikkipuistoissa ei käydä, ja jos käydään, ei todellakaan puhuta muille äideille, koska muut äidit on ällöttäviä mammoja jotka haluaa puhua vain vaipoista

- äidin ja vauvan symbioosi kielletään, vauva on yökylässä heti kun joku vaan ottaa, koska äidin on päästävä viihteelle heti ja usein

EN tuomitse imettämättömyyttä, sektiota, lapsen aikaisin hoitoon viemistä enkä yökylää, jos syy niihin ei ole äidin itsekkyys ja itsekeskeisyys (ulkonäkö, juhliminen tms)

Toinen ääripää-äiti

- synnyttää luomuna kotona koska muuten vauva traumatisoituu

- täysimettää 6kk ja säälii niitä jotka eivät niin tee

- toimii imetystukihenkilönä ja on aktiivinen taaperoimetyksen ja kantoliinojen puolestapuhuja

- imettää lasta ainakin 4 vuotta, säälii niitä jotka eivät niin tee

- pitää pinnasänkyä paholaisen keksintönä, perhepeti on ainoa luonnollinen tapa nukkua

- pitää rattaita paholaisen keksintönä, etenkin niitä jossa lapsen kasvot eivät ole äitiin päin

- babybjörn-kantoreput ovat syntilistalla kärjessä

- lapsi on kantoliinassa aina, ja vielä 4-vuotiaana

- ei ole lainkaan kiinnostunut omasta ulkonäöstään ja säälii niitä jotka ovat

Taas, en paheksu kantoliinoja, perhepetejä enkä taaperoimetystä, mutta joku joustavuus ja muiden tilanteiden ymmärtäminen 'olis kivaa'.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi noin ääripäitä ei ole kuin av-mammoissa ja ituhippisivustoilla.

Vierailija
2/3 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko että kumpaakaan lajia on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mammatyyppi sinä olet? :D

- Minä synnytin sektiolla. Säästin persnahkani viimetipassa synnytyslääkärin tajutessa ponnistusvaiheessa, että vauva onkin väärässä asennossa eikä alatiesynnytys ole mahdollinen.

- Osaimetin 6 kk. Olin laiska imettäjä. Onneksi on korvikkeet ja vauvan syöttö onnistuu välillä isältäkin. Kiinteät ruoat aloitin 4 kk kohdalla.

- Perhepeti oli käytössä noin 5 kk, jonka jälkeen vauva siirtyi pinnasänkyyn, ettei tipu sängystä yön aikana, jos lähtee ryömimään. Tosin otan edelleen välillä samaan sänkyyn, jos herää aamuyöstä enkä jaksa nukuttaa.

- Kantoliina on pop! Ei sitä turhaan hehkuteta. Olisinpa osannut käyttää sitä heti alusta asti, niin elämäni olisi ollut paljon helpompaa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :D