Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yt-neuvotteluissa irtisanotut' miten olette jaksaneet olla irtisanomisajan töissä?

Vierailija
15.05.2012 |

Onko ollut häpeän tunteita, miten olette kestäneet säälivät katseet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut häpeän tunteita, miten olette kestäneet säälivät katseet?

Miksi oletat, että joku tuntisi häpeää ja häntä säälittäisiin irtisanomisen vuoksi ? Herää ja avaa silmäsi olemme vuodessa 2012 ja irtisanomiset yt-neuvotteluiden vuoksi ovat ihan arkipäivää ja tavallista eikä mitään erikoista.

Vierailija
2/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt loppui siihen paikkaan kun ilmoitus irtisanomisesta tuli. Tämä ihan normaalia ainakin IT-alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt loppui siihen paikkaan kun ilmoitus irtisanomisesta tuli. Tämä ihan normaalia ainakin IT-alalla.

Vierailija
4/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pitäisi työvelvoitetta irtisanomisajalla. Tahtoo tulla "virheitä" ja sabotaasin uhka on lisääntynyt. Tämä on melko yleistä ainakin teollisuudessa, mutta pätee muuallakin.

Vierailija
5/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantaja ihan itse voi päättää onko irtisanotulla työvelvoitetta vai ei.

JOs työvelvoite on, toki silloin työöntekijän on työtä tehtävä.

Asiantuntija- ja myyntitehtävissä (enkä tarkoita mitään kaupan työntekijöitä) yleensä työvelvoitettava ei ole. Irtisanomiseen loppuu myös välittömästi pääsy firman tietojärjestelmiin ja esim. sähköpostiin.

Vierailija
6/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osa työkavereista kohteli irtisanomisen jälkeen minua kuin ilmaa, muutuin vissiin näkymättömäksi tai ne luuli, että se tarttuu.

Vierailija
7/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellistä, ettei sitä lopeteta aina. Useimmat kuitenkin hakee sairaslomaa irtisanomisajaksi ja ei kai siitä voi soimata. Lisäksi sellainen irtisanottu on työympäristössä turha ja huono, masentaa työkavereitakin. Kaikkien kannalta paras, että päästettäisiin lähtemään.

Minä olin kaksi päivää töissä siivoamassa ja siirtämässä kiireisimmät työt eteenpäin. Laitin hameen ja korkkarit, väänsin tukkaa tavallista enemmän ja kävelin nenä pystyssä käytävällä. Osa porukasta oli tosi empaattisia, osa pakeni ja luimisteli. Olin tosi kova, en näyttänyt mitään. Menin kahville ja juttelin kaikkea. Illat itkin ja litkin skumppaa...

Vierailija
8/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT paketin vapaaehtoisesti:) työt loppui heti kun allekirjoitin paperin tuosta paketista ja olin palkallisella lomalla 2,5 ihanaa kuukautta ennen lopetusta:)

Sitten meninkin heti uuteen työpaikkaan.

Vierailija
9/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tosiaan yliopiston käyneillä asiantuntijoilla ole työvelvoitetta YT:n jälkeen, jos tulee pink slip.

Vierailija
10/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sai tavaransa kerätä

Vierailija
11/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT paketin vapaaehtoisesti:) työt loppui heti kun allekirjoitin paperin tuosta paketista ja olin palkallisella lomalla 2,5 ihanaa kuukautta ennen lopetusta:)

Sitten meninkin heti uuteen työpaikkaan.

Meillä irtisanotut sai 6 kk irtisanomisajan palkkaa ilman työvelvoitetta + 6 kk palkan sopeutumisrahana,

ainut mikä mua harmittaa on siis se, että mua ei irtisanottu, vaan sain irtisanotunkin työt

Vierailija
12/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. akateeminen asiantuntijatehtävissä oleva

Vierailija
13/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. akateeminen asiantuntijatehtävissä oleva

julkisessa tai kolmannen sektorin toimipaikassa?

Vierailija
14/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta puhun, kun mieheni on saanut kenkää.

Muut sitten lähtivät firman juhliin samalla viikolla.

Onneksi miehellä on nyt hyvä työpaikka.

Vierailija
15/18 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olin töissä loppu kuukauden aivan kun mitään ei olisi tapahtunutkaan. Olin super iloinen ja super ahkera. Oikeastaan oli huippu juttu, että näin tapahtui, koska sen ansiosta löysin itseni eri tavalla.

Vierailija
16/18 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parista viikosta pariin kuukauteen.

Eli ei kannata nyt yleistää omaa/puolison kokemusta koskemaan kaikkia IT-alan firmoja.

Meillä on ihan normaalia ollut yt:eissä (joita on ollut mun työurani aikana tässä firmassa 7 kpl ainakin), että osalla ihmisistä on työvelvoite. Ihan asiallisesti ovat käsittääkseni työnsä hoitaneet. On ollut niin projektipäällikköä, tuotepäällikköä kuin myyjääkin. Nämä ns asiantuntijatehtäviä.

Vierailija
17/18 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kerta piti hakea ja olin siinä välissä aina yhden päivän työssä, jotta palkan tulo ei katkeaisi ja menisi kelan maksettavaksi.

Vierailija
18/18 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kerta piti hakea ja olin siinä välissä aina yhden päivän työssä, jotta palkan tulo ei katkeaisi ja menisi kelan maksettavaksi.