Hyvät einekset pinoon!
Laitetaanpas elämää helpottavat kulinaariset nautinnot pinoon.
Toivon etenkin niiden kokkaajien vinkkejä, jotka pääasiassa tekevät ruoan a:sta o:hon perusraaka-ainesta mutta joilla on yksi tai muutama luottoeines, joita tulee käytettyä ruoanlaitossa. Mitä vähemmän lisäaineita ja säilöntäaineita, sen parempi.
Itse helpotan arkeani näillä luottoeineksillä:
- Lidlin perus tomaattipastakastike;
sitä voi tuunata loputtomiin kasviksilla, soijarouheella, nakeilla, lihalla, tonnikalalla...
- pakastevihannessekoitukset, parhaimpana ehkä "ruokaisat palkovihannekset";
voi loihtia wokeja, patoja, lisukkeita, salaatteja ja vaikka mitä.
Entäpä teillä muilla?
Kommentit (15)
Ihan mielettömän hyviä enkä ole tavnnut lasta joka ei niistä tykkäisi.
Ihan mielettömän hyviä enkä ole tavnnut lasta joka ei niistä tykkäisi.
ja olivat muuten ihan mielettömän hyviä! Oonkin unohtanut nuo kokonaan, täytyy ostaa seuraavan kerran kun käyn kaupassa!
Ap
Kokkikartanon kiusaukset. Pinaattiletut.
HK Via tomaatti-vuohenjuustopasta.
Sitten sellainen tetrassa myytävä (ei kylmähyllyssä) tomaatti-vuohenjuustokeitto, olisko Viola...
Tosi hyviä ja isoista rasioista riittää hyvin. Helppo ja nopea valmistaa.
Tykkään tuoreesta leivästä, esim. keittojen kera, ja on kätevää kun on noita pakastepatonkeja (yrtti ja valkosipuli ainakin). Tulee lämmintä,rapeaa patonkia eikä tarvii itse ruveta tekemään taikinasta lähtien...
Samoin pinaatti-ja porkkanalätyt.
Itse tykkään eväänä töissä Atria Fresh-sarjan kolmioleivistä, pastoista ja salaateista.
Ainoa valmispizza mitä meillä syödään, on Pirkan tonnikala-punasipuli pannupizza, nam!
pastakastike, tuorepasta, file-kalapuikot, apetit porkkanapihvit (pakastealtaassa, maistuvat lapsille tosi hyvin), pakastepinaattikeitto. Näitä meillä syödään eineksistä eniten. No sitten joskus teen lapsille hampurilaisia niin, että ostan valmiit jauhelihapihvit (tai noita porkkanapihvejä), ja laitan ne reissumiehen väliin salaatin ja lisukkeiden kanssa.
paistaa vaan jauhelihan ja mahdollisesti jatkaa pataa heittämällä sekaan pätkittyä spaghettia ja herne-maissi-paprikaa.
Valmistuu vartissa.
Hyvä eineslounas töissä, jos ei jaksa lähteä ravintolaan.
Paljon lihaa ja sopivasti pippuria.
Saarioisen lasagne on oikeasti tosi hyvää!
Saarioisen lasagne on oikeasti tosi hyvää!
onko saarioisella iso lasagne, vai niitä pikku rasioita? Joskus olen ostanut muistaakseni poutun kilon lasagnen, ja se oli kyllä hirveää. Siis niin mautonta kuin olla voi.
Oon joskus yrittänyt itse tehdä mutta ei ole läheskään yhtä hyvää kuin valmiskeitto. Joskus laitan sipulia ja sinappia mutta en aina.