Olen varma että kuolen synnytykseen tai joudun psykoosiin tms =( Millä eroon tästä ahdistuksesta?
Kommentit (6)
Mä näin painajaisia, että ei ollutkaan mitään vauvaa, vaan syntyi jonkin sortin Alien :(. Ja muutenkin raskausaikana oli kamalasti erilaisia pelkoja.
Jos pelot alkaa hallita elämää ja on liikaa, niin kannattaa puhua asiasta neuvolassa. Pelkoihin saa apua.
et siinä oikeesti tuntee kuolevansa. Siitä huolimatta olen viis lasta synnyttäny. Se ei auta kun kestää se kipu ja tuska.
Koko raskaus ajan pelkäsin tätä viimestäkin synnytystä. Siitä asti, kun sain plussan testin, niin nousi tuskanhiki pintaan, et joudun tän synnyttämään. Apua.
Helvettiähän tuo viimmenenkin synnytys oli, mut ihme kyllä hengissä ollaan :) Enää en synnytä ikinä. Syvä huokaus.
Miehelle oon puhunut ja kai siitä täytyy ens kerralla neuvolassa puhua.
Äidille puhuminen ei auta kun sen ielestä synnyttäminen ei ole kamalaa ja se aina vaihtaa hienosti puheenaihetta kun on kyse jostain ns vakavasta tai sille oudosta aiheesta.
Pelkopolia pitänee kyllä harkita, tosin ei sitä aikaa tässä enää niin paljoa ole, 6 viikkoa.
ap
Sain paljon apua häneltä vastaavassa tilanteessa.
Tsemppiä!!
varsinkin ensimmäistä odottaessa. Pelkäsin kaikkea synnytykseen kuolemisesta siihen että synnytän täysin epämuodostuneen "hirviön". Näin myös painajaisia näistä aiheista joka yö. Minä en hakenut mitään apua vaan vain kestin pelkoni itsekseni, enkä pidä sitä ollenkaan huonona ratkaisuna jos vaan jaksaa. Ei pelon ja ahdistuksen tunteet vaarallisia ole.
Voit päästä esim neuvolapsykologille juttelemaan. Lisäksi pelkopoliin kannattaa olla yhteydessä, neuvola osaa varmasti kertoa yhteystiedot.
Kannattaa käsitellä omia pelkojaan mahdollisimman paljon ennen synnytystä, niin kaikki sujuu paremmin. Ei ole vauvallekaan hyväksi, jos olet koko ajan hirveän ahdistunut! Pystytkö juttelemaan ystävälle, miehellesi, äidillesi? Kaikkia synnytys pelottaa, mutta jos pelko alkaa haitata jokapäiväistä elämää, pitää hakea apua.
Paljon voimia sinulle!