Millainen pyykinripustelija olet?
Kaikki siististi oiottu, värien mukaan? Jokaisen henkilön vaateryhmittäin? Sikin sokin, ryppyisesti?
Kommentit (6)
Sukat on pareittain vierekkäin.
Mutta pyykit lojuu joko koneessa tai korissa odottamassa ripustamista aina vähän liian kauan. Joskus unohdan pyykit yöksi koneeseen...
muutoin laitan kuivumaan sinne, missä tilaa on (pyykinkuivausteline, oskarioksa, suihkukaapin reuna). Mun miestä ärsyttää suunnattomasti mun ripustamat pyykit, kun ne on kuulemma huonosti ripustettu. Mulle riittää se, että ne kuivuu, eivätkä ole kovin ryppyisiä.
Loput ripustetaan huolellisesti, oiotaan ja laitetaan henkareihin väljästi kuivumaan.
Pesen joka päivä pyykkiä, meillä ei ole koskaan pyykkivuorta likaisissa tai puhtaissa.
Laitan oiottuna siististi narulle tai henkareihin, pikkupyykille on oma ripstusteline. Pyykin kuivuttua laitan heti kaikki siististi pinoihin, vain harvat vaatteet tarvitsevat silittämistä, kun ne on ripustettu huolellisesti.
Meillä on perheessä 5 henkeä, tämä toimintatapa säästää aikaa ja hermoja paljon!
Säästää silittämistä ja muutenkin työtä.
Kunnollinen rapsautus, sitten mahdollisimman suorana narulle, osa henkariin. Oion vaatteet kunnolla. Narulle (talvella pyykinkuivaustelineeseen, kesällä ulkotelineeseen) vaatteet henkilöittäin ja vaateryhmittäin, niin sitten kun kerään kuivat pyykit, kerään henkilön kerrallaan. Eli käyn ulkona hakemassa esim. mieheni paidat, sitten viikkaan ne ja suoraan kaappiin, sitten pojan paidat jne.
yritän ravistaa rypyt pois