"Peruuttamattomista varauksista veloitamme 150€/henkilö" Chez Dominique.
Älytöntä egoilua! Jos kyseessä oikeasti pelkkä pöytävaraus niin ei siitä heille tappiota tule. Varmasti löytyy asiakkaita siihenkin pöytään, jonossa on väkeä.
Kommentit (35)
Ei myöhään perutuista. Jos ilmoitat, tuntia ennen, että lapsi on sairaana, niin se on ihan ok. Jos et ilmoita mitään, se ei ole ok. Näetkö eron?
Mikä tuossa ihmetyttää? Tuollaiset ravintolat ovat aina täynnä, ja jokainen asiakas tuo paljon rahaa (kyllä sitä rahaa sitten meneekin kokkien palkkioihin, vuokriin, raaka-aineisiin).
Jos joku on varannut pöydän eikä tulekaan, niin kyseessä on suoraan monen sadan euron tulonmenetys, lisäksi tuon tason ravintolan imagoon ja julkisuuskuvaan kuuluu että pöydät ovat käytössä.
Pitää olla tosi tyhmä tai ymmärtämätön ihminen että tuota ihmettelee.
mennä vastaavaan ravintolaan syömään, jos ei arvosta sellaista ruokaa ollenkaan. Eikä siinä mitään ihan ok on mennä vaikka Rossoon jos siitä tykkää.
ne kampaajat ja hammaslääkärit. Tässähän puhutaan peruuttamatta jättämisestä joka on niinkuin hiukan eri asia.
Enpä ole koskaan saanut laskua vaikka perunut joskus viimetipassa esim lapsen tai itseni sairastumisen takia yksityisen hammaslääkärin tai kampaajan. Aina on vain pahoiteltu ja toivotettu parempaa vointia. En ole edes lekurintodistusta esittänyt. En tarkoituksella jättänyt viime tippaan, mutta tyyliin matkalla kampaajalle soitettu lapsen kerhosta, että no nyt se muksu oksentaa, tulehan hakemaan ja tietenkin haen heti tms. Harvoinhan näitä sattuu, mutta joskus kuitenkin. ap
On täysin normaali käytäntö maailmalla huippuravintoloissa. Lontoossa just kun käytiin Michelin ravintolassa niin varauksen yhteydessä piti antaa luottokortin tiedot. Josta velvoittavat jos ei saavu paikalle.
Yllätysmenuita. Eli eivät voi edes kertoa, mitä lautaselle ylihintaan laittavat.
Viime viikon jämät tietysti.
Dom Pérignon Oenotheque 1969, Epernay
3250
veloitetaan, jos PERUUTAT varauksen, niin silloin ei tietenkään mitään laskua tule.
Myös hammaslääkärit,lääkärit yms. veloittavat PERUUTTAMATTOMISTA ajoista. Eikä haittaa vaikka teet peruutuksen viime tingassa, pääasia että peruutus on tehty.
Tonne ravintolaan on viikon jonot, eli ei sinne kukaan varaamatta mene! Jos yksi seurue jättää tulematta, pöytä on tyhjillään ja tappiota tulee!
Ei mulla ravintolassa edes menisi tuollaista rahamäärää. Hyvä tietää, ettei ainakaan tuonne kannata mennä syömään, hinnta on ilmeisesti tosi suolaisia ja annokset varmasti myös tasoa yksi sellerinpalanen tyhjällä lautasella
"ei helmiä sioille."
ketjuravintolat ovat tasoisillesi ihmisille se oikea paikka.
Ei mulla ravintolassa edes menisi tuollaista rahamäärää. Hyvä tietää, ettei ainakaan tuonne kannata mennä syömään, hinnta on ilmeisesti tosi suolaisia ja annokset varmasti myös tasoa yksi sellerinpalanen tyhjällä lautasella
Saman tekevät muuten kampaajat, fyssarit, hierojat, hammaslääkärit jne. Jos asiakas ei tule, maksaa hän varaamansa palvelun hinnan tai jos peruutus tehdään samana päivänä.
Olen siis ihmetellyt, että miksei kampaajat veloita peruuttamattomista ajoista. Eivät edes kysele puhelinnumeroa tai nimeä, kun varaa aikoja. Eikä itseasiassa mikään noista ammattiryhmistä ole veloittanut, tosin mä peruutan ajoissa, mutta mitä olen asiaa merkille pannut.
Helsingin kantakaupunkialueella olen palveluni ostanut.
Kahden hengen vesi maksaa siellä 30e...!
No mutta toisaalta bisnes on bisnestä ja tuontasoiseen ravintolaan mennessä ei kannata laskua miettiä. Enpä ole koskaan käynyt tuon hintaluokan ravintolassa Suomessa, mutta toisaalta kiinnostaisi kokeilla, onko ruoka todella niin paljon parempaa mitä enemmän se maksaa.
En ole niin varakas että laittaisin illalliseen satasia tuosta vain, mutta ehkä sitten kun on joki erikoistapaus, vaikkapa 10-v hääpäivä...
Eihän tuo tarkoita sitä etteikö varausta saisi peruuttaa veloituksetta. Mutta täällähän on aika monella ymmärrys aika ajoin hukassa..
porukkaa täälä on??
Kun kyse on PERUUTTAMATTOMASTA varauksesta,niin ei siihen pöytään enään silloin ehditä uutta porukkaa saada.
Aivan kuten lääkärit yms. jos aikaa ei peruta tulee lasku perässä.