Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisia miehiä ärsyttää aina jos saavat tietää, että mieheni on ulkomaalainen?

Vierailija
13.05.2012 |

Vältän miehestäni puhumista esim. työpaikalla (No joo, työpaikalla tietävät jo mutta) tai yleisissä tilaisuuksissa tai uusille tuttavuuksille. Ulkomaalaisessa miehessä on aina joku ärsytysmomentti. Jos mainitsen sen oma arvoni heidän silmissään laskee heti.

Kukaan muu huomannut samaa?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaileman kaltaisen ärsytyksen. Olen itsekin pohdiskellut reaktioni syytä joskus.

Jos AP (tai varsin moni muukin tämän ketjun naisista) asettuisi hetkeksi sen parjaamansa suomalaisen miehen kenkiin kuuntelemaan naisten puhetta tai vaikka lukemaan mediaa kuullakseen mitä tai miten siitä suomalaisesta miehestä puhutaan havainto saattaisi olla karu.

Hyvin monien naisten tapa puhua suomalaisista miehistä on luvalla sanoen karsea. Varteenotettavissakin medioissa menee lävitse aivan käsittämättömiä lausuntoja, joiden esittäjät ristiinnaulittaisiin henkisesti jos ne esitettäisiin naisista tai ulkomaalaisista. Suomalaisen keskustelun törkein osanottaja ei ole sivistymätön persu vaan usein keskitasoisesti tai korkeastikin koulutettu nainen.

Minussa APn kuvailema primitiivireaktio herää siksi, että tulkitsen välittömästi, että ulkomaalaisen miehen ottanut nainen on juuri näitä ihania suomalaisia keskustelevia naisia mitätöivine ja herjaavine asenteineen. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta kokemus on osoittanut että olen usein ollut oikeassa. Voi niitä kivoja hetkiä illallisilla kun se ulkomaalaisen siippa on muutaman viinilasin jälkeen alkanut julistaa ulkomaalaisen mantraa ja suomalaisen miehen kauheutta.

Ymmärrän tietysti, että usein tämä nainen kokee tarvetta puolustella itseään, mutta karsealta se aina kuulostaa.

Ei pidä myöskään ajatella, että kaikki naiset toimivat näin: puolustelevat omaa valintaansa korostamalla sen kauneutta ja muiden valintojen kauheutta, mutta monet toimivat näin. Jos se sinun miehesi herättää tämän reaktion kannattaa tarkastella omia puheitaan tästä näkökulmasta. Kannattaa myös lukea tämä ketju huolella tästä näkökulmasta, uskon nimittäin, että tästä löytyvät kaikki kuvaamani asenteet.

Vierailija
2/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sellaisten ihmisten, joita dissaat? Eiköhän se heidän reaktionsa ole nähdökseni tapauksessasi täysin oikea.

Minä taidan kuulua tuohon naisjoukkoon kyllä jotka ovat aina vähän dissanneet suomalaisia miehiä, en ole oikein tuntenut itse sopivani yleensäkään suomalaiseen kulttuuriin enkä yhteen suomalaisten miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinostaa, että miten juuri suomalaisten MIESTEN rahat suoraan menee ulkomaalaisten miesten elättämiseen? Onko meidän suomalaisten NAISTEN rahoilla sitten joku toinen kohde? Elätämmekö me sitten ne ulkomaalaiset naiset jotka suomimies jättää tai jotkä suomimiehistä eroavat?

Yhteiskunta pyörii miesten rahoilla ja ylipäätään miehet tätä yhteiskuntaa pyörittää. On täysin ymmärrettävää että miehillä menee herne nenään näistä tuontieläteistä

Tämä yhteiskunta ei todellakaan pyöri pelkästään miesten rahoilla (ja tuntuu että se juuri osaa miehistä ärsyttääkin) Eikä myöskään pelkästään naisten. Ja naisena tienaan reippaasti yli keskitulojen mikä tarkoittaa, että tienaan enemmän kuin monet miehet. Veronmaksajana minua on ihan turha dissata ja verojenmaksussa minun euroni vastaa miehen euroa.

Vierailija
4/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän miehestäni puhumista esim. työpaikalla (No joo, työpaikalla tietävät jo mutta) tai yleisissä tilaisuuksissa tai uusille tuttavuuksille. Ulkomaalaisessa miehessä on aina joku ärsytysmomentti. Jos mainitsen sen oma arvoni heidän silmissään laskee heti.

Kukaan muu huomannut samaa?

Olen itse Lapista, ja mieheni Etelä-Suomesta. Sekin oli osalle sukulaisistani jotenkin kova paikka, kun ei kelvannut rehti lapin mies.

Vierailija
5/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinostaa, että miten juuri suomalaisten MIESTEN rahat suoraan menee ulkomaalaisten miesten elättämiseen? Onko meidän suomalaisten NAISTEN rahoilla sitten joku toinen kohde? Elätämmekö me sitten ne ulkomaalaiset naiset jotka suomimies jättää tai jotkä suomimiehistä eroavat?

Yhteiskunta pyörii miesten rahoilla ja ylipäätään miehet tätä yhteiskuntaa pyörittää. On täysin ymmärrettävää että miehillä menee herne nenään näistä tuontieläteistä

Tämä yhteiskunta ei todellakaan pyöri pelkästään miesten rahoilla (ja tuntuu että se juuri osaa miehistä ärsyttääkin) Eikä myöskään pelkästään naisten. Ja naisena tienaan reippaasti yli keskitulojen mikä tarkoittaa, että tienaan enemmän kuin monet miehet. Veronmaksajana minua on ihan turha dissata ja verojenmaksussa minun euroni vastaa miehen euroa.

Kokonaisuuden kannalta sillä ei ole merkitystä kuinka paljon sinä maksat.

Vierailija
6/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta pyörii suomalaisnaisten tunnollisuudella ja vaatimattomuudella. Tälläkin hetkellä on kuule tuhansia naisia tekemässä pitkiä päiviä sairaaloissa, vanhainkodeissa ja päiväkodeissa ihan minimaalisella palkalla. Naiset pyörittää tätä maata mutta miehet käärii voitot. Suomalaismiehet käyttää törkeästi hyväkseen naisten empaattisuutta ihan samalla tavoin kuin niin monessa muussakin maassa.

Sitäpaitsi mun ulkkis mieheni on töissä ja maksaa sun työttömyysturvasi. Ole kiitollinen, että saat käyttää nettiä. Jos mun mieheni ei olis maksamassa veroja jäisit ilman sitäkin hyvää.

Vierailija
7/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta ei todellakaan pyöri pelkästään miesten rahoilla (ja tuntuu että se juuri osaa miehistä ärsyttääkin) Eikä myöskään pelkästään naisten. Ja naisena tienaan reippaasti plaa plaa. Veronmaksajana minua on ihan turha dissata ja verojenmaksussa minun euroni plaa plaa.

Tämä yhteiskunta pyörii plaa ja plaa plaa plaa

Opetteles ny pikkurouva nöyryyttä.

Tuonti elätti kun tunkeutuu reviirille niin ei siitä hyvää seuraa.

On sitten diskuteeraava tai joku muu *nisti mamu.

Vierailija
8/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä saa vapaan länsimaisen naisen menemään naimisiin muslimien kanssa.

En vain voi käsittää.

Suurin osa muslimeista on tapauskovaisia ihan samalla tavalla kun suomalaisetkin. Ja suurin osa suomalaisista ev.lut-kristityistä ei käy kirkossa kuin häissä ja hautajaisissa.

Vierailija
9/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaileman kaltaisen ärsytyksen. Olen itsekin pohdiskellut reaktioni syytä joskus. Jos AP (tai varsin moni muukin tämän ketjun naisista) asettuisi hetkeksi sen parjaamansa suomalaisen miehen kenkiin kuuntelemaan naisten puhetta tai vaikka lukemaan mediaa kuullakseen mitä tai miten siitä suomalaisesta miehestä puhutaan havainto saattaisi olla karu. Hyvin monien naisten tapa puhua suomalaisista miehistä on luvalla sanoen karsea. Varteenotettavissakin medioissa menee lävitse aivan käsittämättömiä lausuntoja, joiden esittäjät ristiinnaulittaisiin henkisesti jos ne esitettäisiin naisista tai ulkomaalaisista. Suomalaisen keskustelun törkein osanottaja ei ole sivistymätön persu vaan usein keskitasoisesti tai korkeastikin koulutettu nainen. Minussa APn kuvailema primitiivireaktio herää siksi, että tulkitsen välittömästi, että ulkomaalaisen miehen ottanut nainen on juuri näitä ihania suomalaisia keskustelevia naisia mitätöivine ja herjaavine asenteineen. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta kokemus on osoittanut että olen usein ollut oikeassa. Voi niitä kivoja hetkiä illallisilla kun se ulkomaalaisen siippa on muutaman viinilasin jälkeen alkanut julistaa ulkomaalaisen mantraa ja suomalaisen miehen kauheutta. Ymmärrän tietysti, että usein tämä nainen kokee tarvetta puolustella itseään, mutta karsealta se aina kuulostaa. Ei pidä myöskään ajatella, että kaikki naiset toimivat näin: puolustelevat omaa valintaansa korostamalla sen kauneutta ja muiden valintojen kauheutta, mutta monet toimivat näin. Jos se sinun miehesi herättää tämän reaktion kannattaa tarkastella omia puheitaan tästä näkökulmasta. Kannattaa myös lukea tämä ketju huolella tästä näkökulmasta, uskon nimittäin, että tästä löytyvät kaikki kuvaamani asenteet.

mita vastaisit minulle joka kokeili suomalaisia miehia. Joka ikinen ryyppasi, yksi petti, kenellakaan ei ollut mitaan paamaaraa elamassa tai tulevaisuudensuunnitelmia. Rahat meni sita mukaa kun niita tuli. Hygienia oli sita ja tata, yrita rakastella miehen kanssa jonka jalat haisevat kuin vanha juusto.

Sitten tapasin miehen joka oli aivan taydellinen vastakohta naille kandidaateille, oli kylla vahan vaaranvarinen ja vaarassa paikassa syntynyt. Ei tullut Suomeen kenenkaan elatiksi vaan vei minut mukanaan ja hyvin on perheestaan huolen pitanyt.

En ole koskaan tata aaneen sanonut.

Vierailija
10/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko syynä kansallisuus?

kuvaileman kaltaisen ärsytyksen. Olen itsekin pohdiskellut reaktioni syytä joskus. Jos AP (tai varsin moni muukin tämän ketjun naisista) asettuisi hetkeksi sen parjaamansa suomalaisen miehen kenkiin kuuntelemaan naisten puhetta tai vaikka lukemaan mediaa kuullakseen mitä tai miten siitä suomalaisesta miehestä puhutaan havainto saattaisi olla karu. Hyvin monien naisten tapa puhua suomalaisista miehistä on luvalla sanoen karsea. Varteenotettavissakin medioissa menee lävitse aivan käsittämättömiä lausuntoja, joiden esittäjät ristiinnaulittaisiin henkisesti jos ne esitettäisiin naisista tai ulkomaalaisista. Suomalaisen keskustelun törkein osanottaja ei ole sivistymätön persu vaan usein keskitasoisesti tai korkeastikin koulutettu nainen. Minussa APn kuvailema primitiivireaktio herää siksi, että tulkitsen välittömästi, että ulkomaalaisen miehen ottanut nainen on juuri näitä ihania suomalaisia keskustelevia naisia mitätöivine ja herjaavine asenteineen. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta kokemus on osoittanut että olen usein ollut oikeassa. Voi niitä kivoja hetkiä illallisilla kun se ulkomaalaisen siippa on muutaman viinilasin jälkeen alkanut julistaa ulkomaalaisen mantraa ja suomalaisen miehen kauheutta. Ymmärrän tietysti, että usein tämä nainen kokee tarvetta puolustella itseään, mutta karsealta se aina kuulostaa. Ei pidä myöskään ajatella, että kaikki naiset toimivat näin: puolustelevat omaa valintaansa korostamalla sen kauneutta ja muiden valintojen kauheutta, mutta monet toimivat näin. Jos se sinun miehesi herättää tämän reaktion kannattaa tarkastella omia puheitaan tästä näkökulmasta. Kannattaa myös lukea tämä ketju huolella tästä näkökulmasta, uskon nimittäin, että tästä löytyvät kaikki kuvaamani asenteet.

Kirjoitukssessasi on varmasti paljon totta mutta

mita vastaisit minulle joka kokeili suomalaisia miehia. Joka ikinen ryyppasi, yksi petti, kenellakaan ei ollut mitaan paamaaraa elamassa tai tulevaisuudensuunnitelmia. Rahat meni sita mukaa kun niita tuli. Hygienia oli sita ja tata, yrita rakastella miehen kanssa jonka jalat haisevat kuin vanha juusto.

Sitten tapasin miehen joka oli aivan taydellinen vastakohta naille kandidaateille, oli kylla vahan vaaranvarinen ja vaarassa paikassa syntynyt. Ei tullut Suomeen kenenkaan elatiksi vaan vei minut mukanaan ja hyvin on perheestaan huolen pitanyt.

En ole koskaan tata aaneen sanonut.

Vierailija
11/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko kuitenkin, että sinusta tulisi pitää myös sellaisten ihmisten, joita dissaat? Eiköhän se heidän reaktionsa ole nähdökseni tapauksessasi täysin oikea.

Minä taidan kuulua tuohon naisjoukkoon kyllä jotka ovat aina vähän dissanneet suomalaisia miehiä, en ole oikein tuntenut itse sopivani yleensäkään suomalaiseen kulttuuriin enkä yhteen suomalaisten miesten kanssa.

Ei, ei minusta pitää tarvitse mutta jotkut kohteliaisuusnormit voisi pitää voimassa jopa minua kohtaan. En minäkään ääneen lauo mielipiteitäni suomalaisista miehistä, vaikka olen valinnutkin eläissäni pääosin seurustella muunmaalaisten kanssa. Kuitenkin ihan kohteliaasti suhtaudun arjessa suomalsiiinkin, ja samaa odotan muilta.

Vierailija
12/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mielipiteesi sanomattakin, ja tokihan se suhde siitä sitten hieman kylmenee ja kangistuu. Kohteliaita voidaan olla, mutta tokihan siihen aina tulee ikävä vire siihen suhteeseen kun vaistoaa toisen negatiivisen asenteen.

Tämä ei muuten ole mikään suomalaisten ominaisuus, vaan juuri samoin ajattelevat ja toimivat kaikki miehet kaikkialla maailmassa.

Ajatteletko kuitenkin, että sinusta tulisi pitää myös sellaisten ihmisten, joita dissaat? Eiköhän se heidän reaktionsa ole nähdökseni tapauksessasi täysin oikea.

Ei, ei minusta pitää tarvitse mutta jotkut kohteliaisuusnormit voisi pitää voimassa jopa minua kohtaan. En minäkään ääneen lauo mielipiteitäni suomalaisista miehistä, vaikka olen valinnutkin eläissäni pääosin seurustella muunmaalaisten kanssa. Kuitenkin ihan kohteliaasti suhtaudun arjessa suomalsiiinkin, ja samaa odotan muilta.

Vierailija
13/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mielipiteesi sanomattakin, ja tokihan se suhde siitä sitten hieman kylmenee ja kangistuu. Kohteliaita voidaan olla, mutta tokihan sitä aina tulee ikävä vire siihen suhteeseen kun vaistoaa toisen negatiivisen asenteen.

Tämä ei muuten ole mikään suomalaisten ominaisuus, vaan juuri samoin ajattelevat ja toimivat kaikki miehet kaikkialla maailmassa. Tätä kutsutaan xenofobiaksi, ja se on miesten geneettinen ominaisuus.

Vierailija
14/52 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä puroista kasvaa joki. Sanoisin että sinäkin kuuluisit kokonaisuuteen, mutta juttujen tasosta päätellen osa minun euroistani menee sinun elättämiseen. Tuolla yhteiskunnan ymmärtämistasolla ei kyllä vaativia hommia tehdä.

Vierailija
15/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ulkkis on vienyt suomalaisen naisen. Iiik kamalaa!

Vierailija
16/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä ihmisten reaktio voi olla myös sellainen, että eivät tiedä, mitä sanoisi. Vai mistä päättelet, että "arvosi laskee"?

Vierailija
17/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku alkukantainen kateusreaktio, joku ulkkis on vienyt suomalaisen naisen. Iiik kamalaa!

Se eka päähän tuleva ajatus on niillä joku lipevä gigolo.:)

3

Vierailija
18/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika usein ensimmäinen kysymys on "missä olette tavanneet?" tämän jälkeen seuraa liuta muita uteliaita kysymyksiä joita itselläni ei tulisi mieleenkään kysyä ihan keneltä tahansa (puoli)tuntemattomalta.

Vierailija
19/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti "missä olette tavanneet", jos olisi tuollainen tilanne. En tiedä, mitä sitten voisi kysyä. Se nyt itseä kuitenkin ensimmäisenä kiinnostaisi.

3

Vierailija
20/52 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mies on vielä muslimimaasta. IIIIIKKKKKK!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä