Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni valmistuu merkonomiksi ja minä järjestän hänelle isot juhlat.

Vierailija
13.05.2012 |

En suostu häpeämään, vaikka täällä moni vähätteleekin kaikkia muita paitsi ylioppilaita. Äitini järjesti siskolleni vaivaisen kahvituksen, kun hän valmistui merkonomiksi ja minulle jättisuuret ylioppilasjuhlat. Minä en sitä tee. Lapseni on päässyt juuri siihen kouluun, johon halusi ja minä olen hänen puolestaan iloinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisko on merkonomi ja hyvässä vakituisessa työssä. Itse akateeminen pätkätyöläinen, joka hipoo köyhyysrajaa välillä.

Molemmat onnellisia ;) Onnea sinunkin tyttärellesi!

Vierailija
2/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään vähättelisi ketään, jolla on oikea ammatti takataskussa.

Terv. maisteri jolla ei ole mitään ammattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaudesta ja siitä, että on onnellinen heidän puolestaan - ei (väärästä) ylpeydestä ja tyytyväisyydestä. Minä kuljen tämän polun hänen kanssaan, vuosi vuodelta etäämmällä, ehkä joudun irrottamaan kädestäkin pian, mutta näköetäisyydellä olen kuitenkin.

ap

Vierailija
4/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu häpeämään, vaikka täällä moni vähätteleekin kaikkia muita paitsi ylioppilaita. Äitini järjesti siskolleni vaivaisen kahvituksen, kun hän valmistui merkonomiksi ja minulle jättisuuret ylioppilasjuhlat. Minä en sitä tee. Lapseni on päässyt juuri siihen kouluun, johon halusi ja minä olen hänen puolestaan iloinen.

Onnittelut tyttärellesi! Hän saa ammatin, pääsee tutustumaan työelämään ja aloittamaan oman elämänsä. Kyllähän sitä kannattaa juhlia.

Ammattiin valmistuminen on aivan yhtä hieno asia kuin ylioppilaaksi valmistuminen - joskin hieman erilaisella tavalla. Molempia on syytä juhlia.

Olen itse DI ja teen väitöskirjaa tekniikan alalta, muttei mieleenikään tulisi vähätellä ammattiin valmistuvia. He tekevät aivan yhtä arvokasta työtä kuin minäkin.

Vierailija
5/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan vielä hän ei ole mukana työelämässä, paitsi kesätöissä. -ap

Vierailija
6/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
7/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhlat ja toiset juhlat kun hän valmistui merkonomiksi!!!

Vierailija
8/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää juhlimiskulttuuri on vähän liiallista, kun jokaista työkkärin kurssiltakin valmistumista nykyisin pitäisi arvostaa niin maan perkeleesti vaikka todellisuudessa kaikki tietää, että edessä työttömyys tai loputon kouluttautuminen joka sekään ei välttämättä johda mihinkään.

Itse asiassa ammattitutkinnon tai yo-tutkinnon suorittaminen on sellainen must-juttu, joka kuuluu alimpana vaatimuksena jokaisen ihmisen elämään, joten ei niissä suurta juhlimista pitäisi olla muutenkuin perinteiden puolesta. Todella harvinaisia ja korkeita tutkintoja voisi sitten juhlia vähän suureellisemmin!

Vierailija
9/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ammattikoulusta valmistunut, joka kannattaa tasa-arvoa kaikkien toisen asteen koulutuksen suorittaneiden kanssa. Itse ostin myös ammattilakin valmistuessani ja pidin kunnon sukujuhlat. En käynyt rippikoulua, joten olivat ensimmäiset omat juhlani.

Todella hienoa että olet lapsestasi ylpeä, merkonomi on hieno ammatti!

Vierailija
10/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistun merkonomiksi vuoden päästä.

toivottavasti munkin äitini auttaa järjestämään isot juhlat... viimeksi mun vuoksi isommat juhlat järjestetty 6 vuotta sitten ripille päästessä, ois ihana saada juhlia vähän :D

ja on upeeta että nykyään edes osa ihmisistä jo arvostaa ammattiin valmistumista yhtä paljon ku ylioppilaaksi!

Vierailija
11/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi on hieno ammatti!

Vierailija
12/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi on hyvä tutkinto, sillä saa kivan työpaikan monelta alalta ja sopivaa palkkaa etenkin jos on joku lisäetu. Ainakin minun lastani on onnistanut hyvin.

Lisäksi merkonomi voi niin halutessaan päivittää tietojaan ja erikoistua kuten tuttavani taitavana hoitelee taloushallinnon kaikki tehtävät rikkaassa firmassa.

Kunnon juhlat vaan pystyyn! On aika tehdä muutoksia vanhoihin tapoihin!

Vierailija
13/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen koulu on ensimmäinen vapaaehtoinen koulu ja ikään kuin ensimmäinen vastuunotto omasta elämästä, ja sitä tässä varmaan eniten juhlitaankin. -ap

Ehkä tää juhlimiskulttuuri on vähän liiallista, kun jokaista työkkärin kurssiltakin valmistumista nykyisin pitäisi arvostaa niin maan perkeleesti vaikka todellisuudessa kaikki tietää, että edessä työttömyys tai loputon kouluttautuminen joka sekään ei välttämättä johda mihinkään. Itse asiassa ammattitutkinnon tai yo-tutkinnon suorittaminen on sellainen must-juttu, joka kuuluu alimpana vaatimuksena jokaisen ihmisen elämään, joten ei niissä suurta juhlimista pitäisi olla muutenkuin perinteiden puolesta. Todella harvinaisia ja korkeita tutkintoja voisi sitten juhlia vähän suureellisemmin!

Vierailija
14/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se suu suppuun peruslutteri! Meillä juhlitaan pikkasen sitäkin kun pyytää ja saa palkankorotuksen tai vastaavaa.

Vierailija
15/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi on hyvä tutkinto, sillä saa kivan työpaikan monelta alalta ja sopivaa palkkaa etenkin jos on joku lisäetu. Ainakin minun lastani on onnistanut hyvin.

Lisäksi merkonomi voi niin halutessaan päivittää tietojaan ja erikoistua kuten tuttavani taitavana hoitelee taloushallinnon kaikki tehtävät rikkaassa firmassa.

Kunnon juhlat vaan pystyyn! On aika tehdä muutoksia vanhoihin tapoihin!

alkaa olla jo menneen talven lumia. Se on tutkinto, johon mennään kun ei päästä ammattikorkeaan eikä yliopistoon eli jämätutkinto. Kyllä tradenomi ja ekonomi/KTM on ne alan oikeat tutkinnot joilla tulevaisuudessa pärjää.

Vierailija
16/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin moni tradenomi tekee ihan samoja (yleensä sihteerin) hommia kuin merkonomit, joten en nyt lähtisi ihan hirveästi sitä tradenomin tutkintoa tässä hehkuttamaan, KTM on jo asia ihan erikseen..

Vierailija
17/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini sanoi: "Kyllä mä voin sulle juhlat järjestää, jos välttämättä haluat." No en sitten halunnut. Valmistujaispäivänä olin vieraana erään amis-kaverini (isoissa) juhlissa ja laitoin siinä neljältä iltapäivällä äidille viestin "kiitos". Se sitten soitti ja kysyi mistä kiitän häntä. Kerroin valmistuneeni ammattiin ja se sanoi "joo, tosi hieno juttu!" Jep jep, siltäpä tuntuikin... Seuraavana vuonna sain ylioppilaslakin ja ei olllut puhettakaan, etteikö niitä juhlia olisi järjestetty.

Vierailija
18/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista joka saa opiskelunsa suoritettua saa ja pitää juhlia oikein kunnolla.

Onnea tyttärellesi!

Vierailija
19/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tiesi kuitenkin, mikä ala häntä kiinnostaa, joten hakeutui siksi liiketalouden linjalle. -ap

Merkonomi on hyvä tutkinto, sillä saa kivan työpaikan monelta alalta ja sopivaa palkkaa etenkin jos on joku lisäetu. Ainakin minun lastani on onnistanut hyvin. Lisäksi merkonomi voi niin halutessaan päivittää tietojaan ja erikoistua kuten tuttavani taitavana hoitelee taloushallinnon kaikki tehtävät rikkaassa firmassa. Kunnon juhlat vaan pystyyn! On aika tehdä muutoksia vanhoihin tapoihin!

alkaa olla jo menneen talven lumia. Se on tutkinto, johon mennään kun ei päästä ammattikorkeaan eikä yliopistoon eli jämätutkinto. Kyllä tradenomi ja ekonomi/KTM on ne alan oikeat tutkinnot joilla tulevaisuudessa pärjää.

Vierailija
20/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo valkolakkien arvostaminen yli kaiken muun yms. saa jäädäkin, menneen ajan haihatuksia.

Juhlan (pienen tai ison) paikka saa olla aina kun on jotain saavuttanut, vaikka uimakoulun diplomin :D