Millaisia tuntemuksia sulla oli synnyttäneiden vuodeosastolla?
Muistelin just vauvaa imettäessäni siellä viettämiäni päiviä. Olin aika huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, joten vauva vietti kaksi ensimmäistä yötä vauvalassa. Kun mies sai tulla osastolle myös, saatoimme ottaa vauvan yöksikin hoitoon.
Muistan, kun synnytyksen jälkeisenä päivänä vauva makasi siinä vieressäni ja ajattelin, että tuommoinen se nyt on, meidän vauva. Jotenkaan siinä synnytyksen jälkeen en ollut oikein ehtinyt hiljentyä asian äärelle. Mulla ei ole oiekin muistikuviakaan vauvasta synnytyssalista, sen vain muistan, että yritin varoa vauvan päätä hänen ollessa rintani päällä, vauvan päänahka nimittäin repesi ilkeästi imukupin takia.
Osastolla olo jäi mulle mieleen omalla tavallaan positiivisena aikana, vaikka olin kipeä, kaikki oli hankalaa ja halusin lopulta todella kiihkeästi kotiin.
Kommentit (22)
oli ihan jees, sain olla käytännössä yksin huoneessa.
Toinen kerta oli ahdistava. Huone oli tupaten täynnä äitejä, vauvat itki yötä päivää. Onneksi sieltä pääsi ajoissa poiskin. :)
on täysin toisenlaiset kokemukset TAYSista, v 2009 ja 2011. Hyvää ja ystävällistä palvelua, vauvat otettiin kansliaan molemmilla kerroilla yöksi, että sain nukkua jne. Eli riippuu varmaan täysin tilanteesta, ruuhkan määrästä, kohdalle osuvasta kätilöstä jne.