Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuntemuksia sulla oli synnyttäneiden vuodeosastolla?

Vierailija
12.05.2012 |

Muistelin just vauvaa imettäessäni siellä viettämiäni päiviä. Olin aika huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, joten vauva vietti kaksi ensimmäistä yötä vauvalassa. Kun mies sai tulla osastolle myös, saatoimme ottaa vauvan yöksikin hoitoon.

Muistan, kun synnytyksen jälkeisenä päivänä vauva makasi siinä vieressäni ja ajattelin, että tuommoinen se nyt on, meidän vauva. Jotenkaan siinä synnytyksen jälkeen en ollut oikein ehtinyt hiljentyä asian äärelle. Mulla ei ole oiekin muistikuviakaan vauvasta synnytyssalista, sen vain muistan, että yritin varoa vauvan päätä hänen ollessa rintani päällä, vauvan päänahka nimittäin repesi ilkeästi imukupin takia.

Osastolla olo jäi mulle mieleen omalla tavallaan positiivisena aikana, vaikka olin kipeä, kaikki oli hankalaa ja halusin lopulta todella kiihkeästi kotiin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään olento maailmassa ei ole niin vähempiarvoinen kuin juuri synnyttänyt äiti. Vaikka olisit kuinka kipeä, väsynyt, epävarma tai itkuinen, niin apua ei tule ja jaksaa pitää. Mitä enemmän kyselet, sitä heikommilla olet. Toisella kerralla tajusin jo, että kun olen mahdollisimma huomaamaton ja omatoiminen, saan parasta palvelua.

Terveiset TAYSiin.

on täysin toisenlaiset kokemukset TAYSista, v 2009 ja 2011. Hyvää ja ystävällistä palvelua, vauvat otettiin kansliaan molemmilla kerroilla yöksi, että sain nukkua jne. Eli riippuu varmaan täysin tilanteesta, ruuhkan määrästä, kohdalle osuvasta kätilöstä jne.

Vierailija
22/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan jees, sain olla käytännössä yksin huoneessa.

Toinen kerta oli ahdistava. Huone oli tupaten täynnä äitejä, vauvat itki yötä päivää. Onneksi sieltä pääsi ajoissa poiskin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä