mikä idiootti mies ei muista lastensa äitiä/vaimoa äitienpäivänä kun "eihän se mun äiti ole"
Tällaisia on nyt lähipiirissä kummallisen monta. Ihmettelen todella, että kuinka tyhmä pitää olla sanoakseen tuollaisen kommentin? Miten ne lapset oppii muistamaan äitiään äitienpäivänä jos kukaan ei niille sitä opeta JA eikö ole se nainen äitienpäivän arvoinen joka on kantanut ja synnyttänyt HÄNEN lapsensa?
Ei jumalauta. Onneksi mulla on hyvä mies!
Kommentit (17)
hänestä ei tarvitse muistaa muuta kuin äitiään äitienpäivänä.
Joten en tosiaan odota hänen muistavan minua, koska ei ole lapseni isä (ja lapsia en enempää halua)
Mutta sitten taas syntymäpäivänä ja nimipäivänä muistaa minua aina ruusuin, koruin ja illallisin.
Joten en kyllä pidä häntä huonona miehenä.
(vaikka meillä olisi yhteinen lapsikin en odottaisi hänen muistavan minua, koska ei ole sellaista kotoa oppinut. )
lisäksi se on paskapuhetta, että lapset eivät opi muistamaan äitiä äitienpäivänä jollei isä sitä opeta.Lapsellani ei ole isää (kuoli jo ennen kuin tämä syntyi) ja muistaa kyllä minua aina äitienpäivänä:)
enpidä tavastasi tuoda asiaa esille. Olen ollut naimisissa lasteni isän kanssa lähes 20 vuotta, ikinä hän ei ole erityisesti muistanut minua äitienpäivänä. enkä ole osannut asiaa edes kaivata. Mutta lapset ovat kyllä tuon tavan hoidossa/ kerhossa/ koulussa oppineet, ja mies on heitä tarvittaessa avustanut esim leipomisessa.
Muistaminen on kuitenkin ollut lapsista lähtöisin. En edes pitäisi siitä, että mies muistaisi minua äitinä!
Jos jollain muulla perheellä on erilaisia tapoja, niin ok, mielenikään ei tulisi alkaa eri tapoja julkisesti moittimaan!
että mies on anopin lapsi ja äitienpäivänä mies haluaa ensisijaisesti kiittää äitiään elämästään ja vasta sen jälkeen vaimoaan siitä, että tämä on synnyttänyt miehelle lapsia.
Aviomieheni meinasi ottaa saman tavan käyttöön ja mulla sieppasi niin pahasti. Itse muistan lapsuudesta niin ihanina äitienpäiväaamut, kun isä tuli herättämään meidät lapset, ja yhdessä laiteltiin kahvit, kakut ja kortit, ja isällä oli aina jokin yllätys äidille myös. Samaa perinnettä odotan itse saavani myös. Vastaavasti isänpäivät hoidetaan ihan yhtä antaumuksella.
Kyllä minä isänpäivänä huolehdin kakut ja muut, ja mies on aina hoitanut äitienpäivän juhlinnan.
Ja kyllähän se niin on, että lapset eivät ole halunneet syntyä, he ovat syyttömiä siihen, että minä olen äiti. Sen sijaan mies on lapsia halunnut, ja minusta on ihan selvä, että hänen pitäisi minun äitiydestäni kiitollisin olla.
Tällaisia on nyt lähipiirissä kummallisen monta. Ihmettelen todella, että kuinka tyhmä pitää olla sanoakseen tuollaisen kommentin? Miten ne lapset oppii muistamaan äitiään äitienpäivänä jos kukaan ei niille sitä opeta JA eikö ole se nainen äitienpäivän arvoinen joka on kantanut ja synnyttänyt HÄNEN lapsensa?
Ei jumalauta. Onneksi mulla on hyvä mies!
ja näyttää mallia muistamalla OMAA äitiään (ehkä mummoa), mutta olen tehnyt sen jo selväksi että minua ei tarvitse ERITYISEMMIN muistaa.
että mies on anopin lapsi ja äitienpäivänä mies haluaa ensisijaisesti kiittää äitiään elämästään ja vasta sen jälkeen vaimoaan siitä, että tämä on synnyttänyt miehelle lapsia.
Eikö perhe olekaan yhteinen yritys jonka eteen molemmat tekevät työtä ja sen vuoksi kiittävät eli huomioivat toisiaan tuosta työpanoksesta äitien-/isänpäivänä? Missä muslimivaltiossa olet oikein kasvanut?
Ei muista lahjoin myöskään synttäreinä eikä jouluna:( Kiroan sitä päivää kun tuon tapasin.
Isä ja lapset huomioivat äitiä (ja vastaavasti äiti ja lapset isää). Ei äitienpäivän huomioimisen tarvitse olla ylenpalttista, mutta edes jollain tapaa.
eihän se vaimo ole miehen äiti :)
Toki miehen tehtävä on avustaa lapsia muistamaan ja osallistua juhlintaan.
Ehkä tämä on enemmän ongelma niissä perheissä, joissa mies ei arvosta vaimoaan ja vaimo haluaisi miehen arvostusta edes äitinä ja yhtenä päivänä?
Normaaleissa perheissä kun mies osoittaa arvostuksen ja rakkauden ihan arjessa :)
Eikö perhe olekaan yhteinen yritys jonka eteen molemmat tekevät työtä ja sen vuoksi kiittävät eli huomioivat toisiaan tuosta työpanoksesta äitien-/isänpäivänä? Missä muslimivaltiossa olet oikein kasvanut?
Jos nainen ei ole synnyttänyt miehelle lapsia, niin miksi ihmeessä miehen pitää palkita naisen äitiys? Äitienpäivänä ei anneta lahjoja tehdystä työpanoksesta kuin sellaisissa perheissä, joissa ei olla tasa-arvoisia. Loogisempaa on, että mies palkitsee oman äitinsä äitiyden ja muistaa tätä kiitoksin.
sen kummemmin muistaa, hänellähän on jo uusi perhe, uudet kuviot? Ystävällistä tokii jos vaikka kilauttaa muorilleen, mutta kyllä se katse tulisi suunnata jo omaan perheeseen.
silti laittavat aamulla kakkukahvit sänkyyn yhdessä ja lahjovat, sitten käymme minun äitini kanssa syömässä ja vielä illalla ajaa kolme tuntia oman äitinsä luo...
Miehelleni en ole millään tavalla äiti, ja silti juhlimme.
kahvia saatikka kakkua äitienpäivänä. Eikä sen puoleen syntymäpäivänäkään.Jos haluan juhlia, itse joudun juhlani tekemään. Juu, tylsää on, eipä ole paljon fiiliksiä itselleen kakkuja,kukkia, lahjoja ostaa/tehdä:-D Isäinpäiväksi kyllä laitan lasten kanssa lahjaa ja kakkukahvit, samoin synttärit, joulut. Mies ei tajua että se ettei hän itse moista touhua arvosta, ei tarkoita sitä etten minä siitä pitäisi:-( Onneksi lapset ilahduttavat ihanilla itsetehdyillä korteillaan:-)))
Ja sanoin hänelle juuri noin, että enhän ole hänen äiti. Laittavat kyllä yleensä aamukahvit ja ruusu on pöydässä, mutta tärkeintä minulle on lasten askartelemat jutut.
Ja sanoin hänelle juuri noin, että enhän ole hänen äiti. Laittavat kyllä yleensä aamukahvit ja ruusu on pöydässä, mutta tärkeintä minulle on lasten askartelemat jutut.
Joka äitienpäivä tästä asiasta riideltiin. Mun puolesta oikeasti saa jättää muistamatta kaikki muut merkkipäivät, vuosipäivät, joulut ja ihan mitä tahansa, mutta äitienpäivänä kuuluu kunnioittaa sitä työtä, jota äitinä joka päivä teen.
Exän kanssa se vielä meni niin, että minä hoidin lapsia 24/7, kun "se on naisten työtä".
Niin, että kuinkahan siitä sitten ero tulikin.