Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko miehet merkityksettömiä?

Vierailija
07.02.2025 |

Lainaan erään miehen kommenttia keskustelusta, joka poistettiin.

"Ja samaan aikaan on ollut vuosikymmenien kehityssuunta, jossa naisia on kannustettu ajattelemaan itseään enemmän ja pitämään miehiä merkityksettöminä. Toinen noista on kannatettavaa. Se toinen on synnyttänyt manitsemasi naisvihan."

Nyt haluaisin kuulla teiltä miehiltä, miten tämä kehityssuunta mielestänne ilmenee, jossa teitä pidetään merkityksettöminä?

Minkälaisia rakenteellisia ongelmia mielestänne on ja miten ne ilmenevät käytännössä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin varmaan poistuu kyllä kohta miesvihana, vaikka nimenomaan haluan kuulla miesten ajatuksia. 

Vierailija
2/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kommentoitavaa. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele joskus miten naiset puhuvat miehistään ystävilleen silloin kun miehet eivät ole itse paikalla. Väheksyntää, moitiskelua, naureskelua.

Vierailija
4/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele joskus miten naiset puhuvat miehistään ystävilleen silloin kun miehet eivät ole itse paikalla. Väheksyntää, moitiskelua, naureskelua.

Silti miehen rahat kelpaavat.

Vierailija
5/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen usein kuullut miesten suusta, miten haukkuvat naisiaan.

Mutta olen myös kuullut, kun naiset valittavat lattialle jätetyistä sukista. Ja miesten kykyä huolehtia lapsista olen kuullut kyseenalaistettavan. Niille olen kyllä lähinnä nauranut. 

Vierailija
6/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia, haluaako olla kumppaninsa kanssa, vai tarvitseeko tätä johonkin. En minä periaatteessa tarvitse vaimoani mihinkään, mutta minusta on mukavaa jakaa elämämme hänen kanssaan.

Vierailija
7/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi kyllä naisten kysyä sama kysymys itseltään.

Vierailija
8/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eivät ainakaan itselleen, perheelleen, suvulleen ja ystävilleen.

Vierailija
9/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kyllä kuullut tätä, mutta siitä on tosi paljon aikaa ja rouvat olivat kyllä vanhempia rouvia. Että miten tämä on nimenomaan muka nykypäivän kehityssuunta? Ja samalla tavalla miehet haukkuu naisiaan. Oikeastaan nämä haukkujat ovat sukupuolesta riippumatta toopeja, koska itse ovat puolisonsa valinneet..

Vierailija
10/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen, millaisena minulle merkityksettömät ihmiset minua pitävät.

Vierailija
11/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseellä tienaa ja rahalla saa.

Vierailija
12/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ilmeisesti omakohtainen kokemus? Voisitko avata tätä lisää? Muuten en oikein tiedä, millaisesta tilanteesta ja ongelmasta on kyse.

Vierailija
13/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa pitkässä suhteessa olen huomannut kuinka ennen pitkää vuosien päästä nainen alkaa kohdella ja ohjeistaa tietyissä tilanteissa kuin lasta ja jättää mielipiteeni huomioimatta. Se on hämmentävää, ja vaikka kuinka yritän analysoida asiaa niin mitään järjellistä selitystä ei löydy. En ole ainakaan subjektiivisesti arvioiden sen toistaidottomampi, kädettömämpi, tyhmempi  tai ajattelemattomampi kuin olin koskaan aiemminkaan vaan mielestäni päin vastoin, ja suoriudun esim. kaupassa käynnistä, vaatteiden valinnasta, siivouksesta, astianpesukoneen täytöstä, organisoinnista tai asioiden muistamisesta ihan yhtä hyvin kuin aina. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että nainen jotenkin yrittää kompensoida täysin perusteettomalla väheksymisellä omaa riittämättömyyden tai kyllästymisen tunnettaan, kontrollin puutetta tai jotain mutta en todellakaan tiedä. 

Vierailija
14/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi kyllä naisten kysyä sama kysymys itseltään.

No siis tuohan tuli alunperin miehen itsensä suusta, että olisitte tarpeettomia. Siksi kysyin, että miksi koette niin.

Vierailija
15/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole mitään järkeä yrittää keskustella mistään tällaisesta. Kaikki aloitukset poistetaan. Yritin edistää sukupuolien välistä tasa-arvoa ja hyvää henkeä ja sekin poistettiin. 

Ei maksa vaivaa.

Koko palstan voisi sulkea. 

Vierailija
16/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa pitkässä suhteessa olen huomannut kuinka ennen pitkää vuosien päästä nainen alkaa kohdella ja ohjeistaa tietyissä tilanteissa kuin lasta ja jättää mielipiteeni huomioimatta. Se on hämmentävää, ja vaikka kuinka yritän analysoida asiaa niin mitään järjellistä selitystä ei löydy. En ole ainakaan subjektiivisesti arvioiden sen toistaidottomampi, kädettömämpi, tyhmempi  tai ajattelemattomampi kuin olin koskaan aiemminkaan vaan mielestäni päin vastoin, ja suoriudun esim. kaupassa käynnistä, vaatteiden valinnasta, siivouksesta, astianpesukoneen täytöstä, organisoinnista tai asioiden muistamisesta ihan yhtä hyvin kuin aina. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että nainen jotenkin yrittää kompensoida täysin perusteettomalla väheksymisellä omaa riittämättömyyden tai kyllästymisen tunnettaan, kontrollin puutetta tai jotain mutta en todellakaan tiedä. 

Ymmärsinkö oikein, että koet itsesi merkityksettömäksi, koska nainen ei arvosta tapaasi tehdä kotitöitä?

Vierailija
17/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet antavat rahansa näille naisille?

Vierailija
18/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheys" niinkuin se valtakulttuurissa käsitetään, on mielestäni nollapeli. Ns. turvallisuuden ylläpito ja reviirikiistat, joita hoitelette, ovat pitkälti miessukupuolen aiheuttamiakin ongelmia. Eli sinänsä en katso, että maskuliinisella käytöksellä olisi itseisarvoa tai että sen läsnäolo yhteiskunnassa olisi välttämätöntä. Toisaalta miehillä on energiaa, joten olisiko esim. maailmanlaajuisia kauppaverkostoja luotu ilman miehistä intoa? 

Ihmisyys on sen sijaan eri asia. Mieskin voi olla ihminen, mikä tarkoittaa inhimillisten arvojen sisäistämistä ja kultivointia, pitkälti eläinvaistollinen toiminta (mieheys TAI naiseus) sivuuttamalla. Mielestäni kaikki ihmiset ovat tervetulleita yhteiskuntaan

Henkilökohtaisella tasolla en kaipaa miesedustusta elämääni. Arvostan infrastruktuuria, jota miehet rakentavat ja ylläpitävät, ja tietääkseni heille maksetaan tästä palkkaa, joka on tämän arvostuksen konkretisoituma. Se kenen kanssa haluan vai haluanko lisääntyä ollenkaan, on täysin eri asia

Koen myös ongelmalliseksi sen, että miehet ovat enenevissä määrin alkaneet emoilemaan. Se on devoluutiota: ihminen on nisäkäs, ja miehellä ei ole poikasten hoivaamiseen tarvittavia biologisia sopeumia. Kohtu, nisät, sekä hormonitoiminnan ja aivojen erilainen rakenne, poikasen ja synnyttävän naaraan luonnollinen, 100% kiintymys, jne. Tämän prosessin häiritseminen ja rikkominen ei ole ongelmallista vaan naisten vaan myös lasten oikeuksien ja hyvinvoinnin kannalta. Tästä on toki eriäviäkin mielipiteitä, myös naisten keskuudessa. Tämä on kuitenkin minun mielipiteeni, naisena. En oikeastaan edes uskalla harkita äitiyttä juuri tämän naiseutta ja äitiyttä vähättelevän ja jopa juridisesti mitätöivän asenneilmapiirin vuoksi, joka vallitsee tällä hetkellä koko maailmassa

Vierailija
19/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kyllä kuullut tätä, mutta siitä on tosi paljon aikaa ja rouvat olivat kyllä vanhempia rouvia. Että miten tämä on nimenomaan muka nykypäivän kehityssuunta? Ja samalla tavalla miehet haukkuu naisiaan. Oikeastaan nämä haukkujat ovat sukupuolesta riippumatta toopeja, koska itse ovat puolisonsa valinneet..

Miehenä voin vain sanoa, että minun kokemukseni mukaan miesporukoissa ei juuri koskaan kukaan hauku tai väheksy omaa naistaan. Toki yleistäviä herjoja ja läppää naisista voidaan heittää ja huumoria viljellä, mutta ei ainakaan omissa mieskaveri- ja tuttavapiireissä kyykytetä, nolata tai väheksytä omia puolisoita sillä tavalla kun tiedän monien naisten puhuvan omista miehistään estoitta omissa ystäväporukoissaan.

Vierailija
20/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen todennut lukuisia kertoja itsekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän