Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkakohan paljon minun pitäisi pumpata maitoa pulloon kun olen poissa vauvan luota

Vierailija
21.11.2005 |

ilta yhdeksästä kahteen yöllä ja vauva syö pari kertaa sillä välillä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin että varmuuden vuoksi niin paljon kuin mahdollista pumpata. Eihän ne maidot hukkaan mene, jos pakastat voit myöhemmin käyttää.

Vierailija
2/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari kertaa syö, niin jos saat pumpattua esim. 3-4 desiä niin luulisi riittävän hyvin. Varuille sitten korviketta.

ainiin, eiväthän täydelliset äidit ole vauvansa luota noin pitkään pois... ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miten sen pakastaa ja sulattaa? Kiitos neuvoista :)

Vierailija
4/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen haju ja maku muuttuu, vaikka ravintosisältö pysyy hyvänä. Meidän vauva ei suostunut tipan tippaa juomaan pakastettua ja sulatettua maitoa.

Jos kuitenkin olet varma, että pakastemaito vauvalle kelpaa, niin pakasta minigrip-pusseissa ja hoitaja sulattaa vesihauteessa. Sen mukaa, mitä vauva juo. Maitoa ei saa ottaa jääkaappiin tai huoneenlämpöön sulamaan, vaan se sulatetaan juuri ennen käyttöä.

En minäkään olisi halunnut antaa korviketta, mutta jos vaihtoehtona on nälkäinen vauva tai korvike, niin mieluummin korvike... Nimimerkillä mieheni lämmitti vahingossa liikaa maitoa ekalle syötölle ja tokalle syötölle ei jäänyt mitään... Onneksi oli korviketta kaapissa!

Vierailija
5/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suostittelen etukäteen kokeilemaan, että kelpaako se pakastettu maito vauvalle! Voi tulla muuten ISO hätä.

Vierailija
6/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuinka kauan oma maito säilyy jääkaapissa? Jos pumppaan samana päivänä. Lämmitetäänkö silloin mikrossa vai vesihauteessa?

Vierailija
7/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pumppaat muutaman päivän etukäteen, maito pysyy jääkaapissa hyvänä. Joidenkin läheteiden mukaan jopa viikon. Tuota suosittelisin kyllä mieluunmmin!

Itse lypsin aina pari päivää etukäteen jos oli menia ja se lypsymaito kelpasi hyvin, mies lämmitti sitä muistaakseni vesihauteessa, kai mikrossakin voi?

Vierailija
8/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa vajaa 100ml kun olen pari tuntia ollut poissa. Hyvin on riittänyt kun olen imettänyt juuri ennen lähtöä. Mikrossa on lämmitetty maito. Ei kait se nyt " haittaa" tee vaikka yksittäisiä kertoja lämmittää maitoa mikrossa ja vauva juo pullollisen sitä mikrolämmitteistä maitoa??? Aika iso määrän ihmiset varaa mielestäni kun kaksi tuttipullollista plus korvike neljän tunnin poissaolon takia. Mutta varmasti vauvat on erilaisia ja parempi tietysti sitä maitoa varata liikaa ku liian vähän....

Vierailija
9/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito säilyy jääkaapissa n. viikon. Älä säilytä kaapinovessa koska siinä lämpötilat voi nousta liikaa..

Ylimäärästä maitoa ensin viileäksi jääkaapissa. Useita eriä voi viilentää ja yhdistää ne samaan pulloon kun maidot on saman viileitä, jos lisää lämpöstä kylmään niin pöpöt saattaa innostua.. Sitten maito pakkasen kestävään astiaan tai pussiin (kannattaa kirjottaa vaikka pakastuspäivä mukaan).

Sulatus joko jääkaapissa hissukseen tai vesihauteessa tai raanan alla. Mikro sopii sulan maiton lämmittämiseen, kunhan lämmittää pieniä hetkiä kerrallaan ja sekoittaa maidon hyvin -sitten vasta tarkistetaan lämpö.