Mistä kiva koriste ristiäiskakkuun?
Minkälaisia olette laittaneet ja mistä hankkineet? Erityisesti kiinnostaa mistä Espoossa kannattaisi koristetta lähteä metsästämään.
Kommentit (7)
Espoosta ainakin löytyy kivoja koristeita. Prismassakin olen sellaisia nähnyt siellä missä myydään valmiita täytekakkuja yms.
Meillä on molemmilla tytöillä ollut ihan tavalliset pienet, söpöt koriste-esineet kakun päällä. On sit kiva säästää molemmille omaan muistoarkkuun. Ollaan vissiin molemmat ostettu muistaakseni ihan Tiimarista parilla eurolla, on vaan sattunu löytyy niin söpöjä juttuja.
Oikeitakin kakunkoristeita oon aina kattellu mut sopivaa ei oo näkynyt ja ne on vielä aika hinnakkaitakin näihin verrattuna. Ja sit niitä syötäviä ei oo kiva säilytellä missään =) ...paitsi mun äidillä on vieläkin mun ristiäisissä kakun päällä olleet vaaleanpunaiset marsipaanikangät pakkasessa, tosin aika moneen osaan pirstoutuneena. Ei kuulemma raaski luopua kun on jo reippaasti yli 20 vuotta niitä säilyttänyt, hupsu!
joka ostettiin samasta leipomosta kuin kakkukin, Baguettesta Malmilta. Maksoi muistaakseni 4 ¿.
Lähes kaikissa isommissa kaupoissa on kakkukoristeita. K-kaupoissa (ja taatusti muuallakin) on sellaisia ihania pyöreitä lituskoita levyjä, joissa on haikaran kuva, niitä on vaaleanpunaisena ainakin. Viimeisimpiin ristiäisiin ostin Jättijaosta sellaisen pikku boxin, jossa oli sokerista tehdyt ; tuttipullo, vaunut, vauvan pää, nalle ja tossu. Kuvani ei ole kummoinen ,mutta jos oikeen tihrustat, saatat nähdä mitä tarkoitan...kuva siis blogissani www.Lintu75.vuodatus.net
Siellä on muitakin juttuja, jos ideoiksi ristiäisiin kaipaat.
Schwarzwaldinkakkuun tilasin Sahlmanilta suklaalaatan, johon oli valkosuklaalla pursotettu vauvan nimi. Siitä en laittanut kuvaa, sillä nimi on sen verran erikoinen, ettei ihan heti tule vastaan, enkä välttämättä halua tulla kaikille tunnistetuksi=) Suklaalaatta maksoi vain 3 euroa.
Mä tilasin meidän pojan kakun päälle sokerileipurilta (siis ton niminen leipomo helsingissä) valkosuklaisen laatan jossa luki pojan nimet. Oli mun mielestä tosi hieno, maksoi 8 euroa eli ei musta mikään kamalan kallis kun se oli käsintehty just meidän pojalle =).
t.iira
Minä tilasin leipomosta marsipaani-NASUN! Maksoi 3e ja oli n.7cm korkea (Laitettiin makuulle kakun päälle) Lisäksi kirjoitettiin fazerin " pursotus-suklaalla" tytön nimi kakun päälle (itsetehty prinsessakakku) Hieno oli!
meillä oli eilen ristiäiset ja kakun päällä oli marsipaanista tehdyt siniset villatöppöset :-) södet! tilasin kakun lauttasaaresta kakkukeisarista. voithan kysyä jos sieltä saa erikseen niitä töppösiä?
lisäksi näin mankkaan k-kaupassa kakkukoristeita esim. vauvan. luulisi että niitä löytyy kaikista vähänkin suuremmista ruokakaupoista?