clomit eivät tehonneet
sekundäärisestä lapsettomuudesta kyse meidän tapauksessa. Toista lasta ollaan yritetty pari vuotta. Mitään vikaa ei ole löytynyt. Clomeja olen syönyt 4 kiertoa. Viime kierrossa löytyi yksi munasolu (vai follikkelistako pitäisi puhua) mutta inssi meni pääsiäisen takia ohi =( Tänään kävin taas follikkeliultrassa, eikö löytynyt yhtään mitään! Nyt sitten sain käskyn seuraavan kerran ottaa tuplamäärät clomia. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Vähän pelottaa että jos ei normaaliannos vaikuta niin auttaakohan lisämäärät. No, onhan tässä vaihtoehtoja vielä. Harmittaa vaan kun aina menee taas kuukaudella eteenpäin, ja esikoinen (5,5 v.) melkein päivittäin kyselee että eikö hänkin nyt jo saisi sisaruksen...
Kommentit (3)
Kiitos vaustauksesta, ei ole käynyt edes mielessäni että clomit voisivat tuollaista aiheuttaa! Kävitkö yksityisellä puolella? Koska minä syön nyt neljättä kertaa clomia eikä puhettakaan olisi mistään muusta (kunnallisella siis).
että jatketaan clomeilla annostusta lisäten vielä verikokeen jälkeenkin. Siinä vaiheessa vaihdoin kuitenkin klinikkaa ja uusi lääkäri tyrmäsi clomit heti. Ovulointi palasi normaaliksi, kun jätin clomit. Uudet lääkkeet tehosivat toivotulla tavalla!
Tuttu tilanne. meilläkin esikoinen aikanaan kyseli omasta siskosta tai veikasta melkein päivittäin.
Multa Clomit veivät ennen säännöllisesti tulleen ovulaation pois. Ehdin syömään Clomeja kolmen kierron ajan, kolmannessa kierrossa otettiin verikokeet ja todettiin, etten enää ovuloinut. Mulla kuitenkin tehosivat piikitettävät Pregnylit, tosin raskaaksi tulin vasta IVF:llä.