Mita mielta tyton nimesta Emme Olivia?
Asumme talla hetkella Sveitsissa, haluaisin tietaa milta nimi Emme Olivia kuulostaa ns. tavallisen suomalaisen korvaan.
Itse olen siis suomalainen, mies sveitsilainen.
Mielipiteita :)
Kommentit (32)
Olivian sijasta laittaisin suomalaisen nimen: Oili,Olga,Outi,Oona jos Oolla alkava pitää olla:)
Emme antaisi omalle lapsellemme nimeksi.
Tosin virossa asuvana ensimmäiseksi tulee assosiaatio emme-sanan suomennokseen. Lapset kutsuvat äitiään emmeksi (äiti = ema).
Ja nimenomaan EMME OLIVIA! Ei mitään perisuomalaista Emmaa, plaah miten tylsää.
Emma ei kyllä ole mitenkään perisuomalainen, vaikka olisikin nimenä Suomessa yleinen.
komppaan siis tätä kirjoittajaa.
Emme myöskään antaisi kanssamamman laittaa Emmeä lapsensa nimeksi. Vaikka Emme häntä tunnekkaan. Emme vaikka mikä olisi!
Miten olisi vaikka Eva Olivia, Elle Olivia..? Vaikka Emme niistäkään pahemmin pidä.
on kyllä viime aikoina ollut Suomen tyttöjen top-5 nimilistalla. Käytetään todella paljon juurikin toisena nimenä.
Ei kannata kysellä ja välittää niin paljon toisten mielipiteistä. Menkää oman mielenne mukaan, kyllä muut sopeutuvat ja ajan myötä, kun nimeä aletaan käyttämään niin se tuntuu entistä enemmän oikealta nimeltä juuri sille lapselle.
Nimiyhdistelmä on minusta noh.. aika erikoinen.
Nimenä Emma on ihan ok, myöskin Olivia. Mutta nimi Emme on suomalaisen suuhun outo. Sillähän on merkitys! Ei hyvä.
Siis laita Emma, jos haluat. Mutta Olivia ei minusta käy sen kylkeen..
ei sitä kukaan käytä saati tiedä.
Lapsen nimi on siis Emme, joka minusta ei kuvaa yhtään kumpi sukupuoli on kyseessä. Itse veikkaisin ekan kerran kuultuani pojaksi.
Väestörekisteri ei suostu kertomaan kumpaa sukupuolta nimi on koska nimeä on annettu niin vähän.
Jos Emma ja Emmi ovat tavallisia, niin Emmo tai Emmu varmaan kelpaisivat teille. Niissä ei ole sitä "vikaa" että nimi tarkoittaa jotakin, kuten on tuossa suosikissanne "Emme".
Emmo Olivia tai Emmu Olivia, valitkaa jompikumpi niistä!
Ja nimenomaan EMME OLIVIA! Ei mitään perisuomalaista Emmaa, plaah miten tylsää.