Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuutonta "vaatia" ettei mies joisi edes yhtä olutta?

Vierailija
11.05.2012 |

Eli, yritän kovasti pyristellä irti alkoholista. Joskus kymmenen vuotta sitten kävin a-klinikalla, siitä ei tosin ollut mitään apua mutta yllätysraskaus pakotti päihteettömään elämään. Meni vuosia, että pystyin juomaan tosiaan vain pari kaljaa/siideriä/viinilasillista silloin kun teki mieli eikä se koskaan lipsunut. Joskus otin myös kännit ja se jäi siihen yhteen iltaan.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana aloin lipsua. Pari lasillista viiniä venyi pullolliseen joka viikonloppu, välillä otin myös viikolla. Mutta siis kohtuukäytön yli meni kuitenkin.

Viimeisin pari lasillista venyi kuuden päivän ryypyksi. Tästä aikaa kolme viikkoa (sen jälkeen en ole ottanut mitään). Nämä kolme viikkoa eivät tosiaan ole olleet helppoja kun koko ajan tekee mieli alkoholia, aina ajatuksena että vain pari lasillista.

Tänään mies haki pari kaljaa itselleen (ei tosiaan juo paljoa, yleensä ottaa saunan jälkeen muutaman). Tietenkin minä hain itselleni viinipullon mitä tässä nyt sitten juodaan, kun en vain kykene olemaan juomatta. Minulle se yksikin kalja tms. on ärsyke.

Viimeisimmän putkeni jälkeen sanoin miehelle että tosiaan haluan olla juomatta, koska pelkään että olen pian samassa tilassa kuin isäni (alkoholisti). Hän on kovasti yrittänyt keksiä minulle tekemistä, etten miettisi juomista tai ahdistusta, johon ylipäänsä juon (ihan pään sisäinen juttu, joka varmasti helpottaisi jos olisin pidemmän aikaa juomatta).

Mies ei tietenkään voi estää juomistani mutta olisiko ihan täysin kohtuutonta "vaatia" mieheltä että ei toisi kotiin edes sitä yhtä kaljaa?

En haluaisi hakea ulkopuolista apua, koska kokemukseni mukaan siitä ei ole hyötyä, vaan kaikki lähtee ihan minusta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vasta ehkä tulossa sellaiseksi, vaan olet alkoholisti, joka ei pysty kontrolloimaan alkoholinkäyttöään ja jolle toisen saunaolut on signaali sille, että on kumottava koko viinipullo - ja ehkä ryypättävä 6 päivää putkeen. Ihminen, jolle alkoholi ei ole ongelma, ei tapahdu noin.

Meinasin otsikon perusteella tulla vastaamaan, että ei ole kohtuullista pakottaa toista olemaan ottamatta yhtäkään olutta, mutta luettuani tekstisi olen eri mieltä. Miehesi ei ilmeisesti tajua, kuinka vakavasta asiasta on kyse ja että hänen normaalikin alkoholinkäyttönsä suistaa sinut, alkoholistin, aina laidan yli. Teidän on keskusteltava vakavasti ja mikä tärkeintä, sinun ON haettava apua!!! Et elä maailmassa, missä koskaan kukaan ei ota mitään, aina on jokin tekosyy ja joku joka ottaa lasillisen. Koti olisi kuitenkin hyvä olla täysin päihteetön pakopaikka, joten puhu miehellesi. Ja hanki apua - tarvitset sitä kun et pysty edes myöntämään, että olet jo aika pahassa jamassa alkoholistina.

T. alkoholistin tytär

Vierailija
2/3 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkin keskustelupalstoilta saa varmasti parempaa vertaistukea kuin täältä!

Lämpöä ja kaikkea hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa pystyttiin ottamaan pitkän aikaa vain ne muutamat, kunnes toleranssi kasvoi. Viimeinen putki meni sitten siihen, että jo lopettamisen ajatteleminen pelotti, se oli kauheaa aikaa. Päätettiin sitten yhdessä lopettaa, jos toinen ei juo niin toinenkaan ei ärsytä vieressä juomisellaan. Pystyimme silloin tukemaan toinen toisiamme, eikä repsahdusta ole ainakaan vielä tullut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi