Häiritseekö muita 'Hetken tie' biisissä kun puhutaan pikkusiskosta?
siis ihankuin kyseessä olis joku 14v tyttönen. Ja sit vielä sisko. No, moootoritie on kuumassakin puhutaan siskosta.
Ja Laura Närhen laulamana (naisen) pikkusisko vasta hölmöltä kuulostaakin =)
Kommentit (61)
mutta sitten on pitänyt naisenkin mennä lurittelemaan siitä muutoinkin löysä versio...plaah.
Ihan piti googlettaa nuo sanat kun en kokonaan muistanut. Miksi se häiritsee, mitä siinä sitten pitäisi sanoa?
Ihan piti googlettaa nuo sanat kun en kokonaan muistanut. Miksi se häiritsee, mitä siinä sitten pitäisi sanoa?
Ap varmaan tarkoittaa sitä että kun siinähän puhutaan rakastajattaresta/kumppanista tms. ja viitataan siihen sanalla sisko, niin se voi tuntua oudolta.
Minusta ei ole outoa, eikä häiritse.
Kuunteleppa Tehosekoittimen ainoa oikea versio biisistä.
ajattelen pikkusiskoani joka kuoli kolmisen vuotta sitten... Eli ei häiritse sanat
mutta minua on aina häirinnyt ihan kamalasti siinä "maailma on sun"- biisissä se kohta linnuista. Tiedän kyllä että se on raamatusta se juttu, mutta ihan älyvapaa silti. Että linnut ei kylvä eikä satoa korjaa, mutta niillä on silti kaikkea. Katin kontit! Eipä ole pikkulinnun elämä helppoa, nälkään kuolee iso osa poikasista jne. Ei ole pelkkää autuaallista taivaalla lentelyä todellakaan, vailla huolen häivää.
Ihan typerää tarttua tällaiseen, tiedän. Mutta ärsyttävän naiivi kohta kuitenkin :)
"Nosta kasvot ylös sateeseen
katso lintujen lentoa
ne ei kylvä
ei ne satoa korjaa
mut niil on tarpeeks kaikkea"
eikä semmoisia harrasteta pikkusiskon kassa
ajattelen pikkusiskoani joka kuoli kolmisen vuotta sitten... Eli ei häiritse sanat
Mä tunnen sinut pikkusisko,
Me vaikka vasta kohdattiin.
Niin monin kasvoin ennenkin
Sä vierelläni maannut oot.
Takkuiset hiukset rinnoillasi,
Aamuyön utu silmissä.
Kuin lihaksi ois tulleet
Kasteiset niityt, unen laaksot.
refrain:
Kun yössä yksin vaeltaa,
Voi kaltaisensa kohdata
Ja hetken tie on kevyt kaksin kulkea.
Ei etäisyys, ei vuodetkaan.
Ei mikään meitä erota,
Kun hetken vain sut pitää saan
Ja unohtaa.
Mutta mua aina kummastuttaa siinä Samuli Edelmanin biisissä (joka on kyllä JÄRKYN huono laulaja ja biisi on jotain ihan hirveetä kuraa) se, että hotellin lasipöydällä on tähtipölyä. Siis oikeesti, Samuli Edelman laulaa lässylurituksessaan koksusta? Mitä ihmettä?
Mutta mua aina kummastuttaa siinä Samuli Edelmanin biisissä (joka on kyllä JÄRKYN huono laulaja ja biisi on jotain ihan hirveetä kuraa) se, että hotellin lasipöydällä on tähtipölyä. Siis oikeesti, Samuli Edelman laulaa lässylurituksessaan koksusta? Mitä ihmettä?
Täytyy kyllä kommentoida, ku löysin tän keskustelun. Mietin näitä sanoja kans et on tosi etovat. Olen joutunut seksuaalisen hyväksi käytön uhriksi veljeni taholta. Lievästi kuitenkin. Suren enemmän siskoni kokemusta veljemme hyväksikäytön uhrina. Sanat todella inhottivat ja ajatteiln, että miten joku voi tästä aiheesta laulaa.. No onneksi kuitenkin löysin tämän keskustelun jossa sanoja avattiin tarkemmin. Toivottavasti ei inhota jatkossa muakaan enää.
Pitää tuntea Tehiksen Oton suhdehistoriaa ja tietää, että mies on kerran jo toisenkin höylännyt sakkolihakategoriaan meneviä "pikkusiskoja".
Eivät nuo sanat kyllä kovin mystiset ole. Puhutaan yhden yön suhteista luvattoman nuorten naisten kanssa.
Kuunnelkaas se Edelmanin Tähtipölyä siten, että mielessänne vaihdatte jokaisen laulussa esiintyvän tähtipölyä -sanan sanaan siemennestettä.
Saa veisu ihan uusia ulottuvuuksia :)
Löysin isoveljen aikuisena. Sitten kuulin tän biisin. Ja kylläpä kolahti. Tiesin, ettei biisillä tarkoiteta meidän tilannettamme, mutta se sattui osumaan tosi hyvin. On ihanaa löytää sielunkumppani aikuisena ja vaeltaa sitten eteenpäin tätä elämää yhdessä kaltaisensa kanssa!
Entäs sitten se "sisko sisko sisko, sä olet kyllä minun makuuni"?
Häiritsee, on häirinnyt jo vuosia.
Eivätpä julkasis tollasta biisiä enää. Ei oo poliittisesti korrekti kun on ollu näitä kouluampumisia ja muita... Muutoin kyllä ihan naseva biisi.
mä en kyllä siihen edelmanin biisiin tähtipölyä, ole koskaan ajatellut että siinä hotellin lasipöydällä olisi kokaiinia, vaan jotain... jo...tähtipölyä, jota ei sen kummemmin tarvitse ajatella tai selittää itselleen.
ilmaista asia ja en tykkää kys biiseistä tuosta syystä.