Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaveri ei saa tulla kaverisynttäreille vaikka haluaa

Vierailija
11.05.2012 |

koska tyttöni leikkii useammin toisen kaverin kanssa . On löytänyt tästä uudesta kaveista jonkinlaisen sielunkumppanin ja leikkivät aina yhdessä. Ottavat kyllä pihan toisiakin lapsia mukaan leikkiin, mutta eivät leiki enää kaksin jonkun muun kaverin kanssa.

Nyt tämä yhden tytön äiti otti nokkiinsa eikä päästä lasta synttäreille.

Eikä kyse ole edes siitä että tämä tyttö jätettäisiin yksin, kyllä hänellä on aina joku kaveri ulkona.

Nyt sitten tyttö on surullinen kun ei saa tulla :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tyttö vai se, kuka ei pääse?

Vierailija
2/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kaveri on surullinen ja kyllä se lastanikin harmittaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista se on. synttärisankari ja tämän vanhemmat päättävät ketä kutsuvat. joskus täytyy rajata pois sellaisetkin kaverit, jotka on kyllä kivoja, mutta kun kaikkia ei aina voi kutsua, vaikka haluaisikin.

näin sen voisi lapselle kertoa.

ajatten itse sen näin: jos nämä kaksi sielunkumppani kutsutaan synttäreille, he leikkivät vain kahdelleen ja synttärisankari jää ulkopuolelle, kun eivät ota itse juhlakalua mukaan ja synttärisankarille tulee tästä paha mieli, tulee muulloinkin kun kokee jäävänsä ulkopuolelle, mutta äiti ei halua lapselleen tätä kokemusta syntymäpäivänä. Siksi näitä kahta bestistä ei kutsuta samaan aikaan.

olisiko tässä syytä ja selitystä.

Vierailija
4/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista se on. synttärisankari ja tämän vanhemmat päättävät ketä kutsuvat. joskus täytyy rajata pois sellaisetkin kaverit, jotka on kyllä kivoja, mutta kun kaikkia ei aina voi kutsua, vaikka haluaisikin.

näin sen voisi lapselle kertoa.

ajatten itse sen näin: jos nämä kaksi sielunkumppani kutsutaan synttäreille, he leikkivät vain kahdelleen ja synttärisankari jää ulkopuolelle, kun eivät ota itse juhlakalua mukaan ja synttärisankarille tulee tästä paha mieli, tulee muulloinkin kun kokee jäävänsä ulkopuolelle, mutta äiti ei halua lapselleen tätä kokemusta syntymäpäivänä. Siksi näitä kahta bestistä ei kutsuta samaan aikaan.

olisiko tässä syytä ja selitystä.

Vierailija
5/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on äidin tapa suojella lastaan. Minusta se on ihan OK.

Vierailija
6/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin hän kutsui lähimpiä kavereitaan, joista yksi on nykyään bestis. Yhden kaverin äiti ei päästä omaa lastaan synttäreille, koska minun lapseni ei enää leiki hänen lapsensa kanssa niin paljon.

Tokihan se on ok, ihmettelen vain. Varsinkin kun tämä lapsi itse haluaisi tulla.

Ehkä minun ei pitäisi ajatella tätä sen enempää, koska synttäreille kuitenkin on tulossa muita kavereita ja onhan se heidän oma asiansa.

ap

Vierailija
7/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen kyllä - millä aikuinen selittää lapselle? "Sun mielestä Liisa on sun ystävä ja haluaisit mennä, mutta musta Liisa on käyttäytynyt huonosti enkä halua, että olet missään tekemisissä Liisan kanssa?"

Mitä tollanenkin selittely saa sitten lapsen ajattelemaan? Tai vaan, että et mene... Kyllä lapsi väkisinkin ihmettelee ja raksuttelee, että mikä nyt mättää...

Vierailija
8/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan lapseni olisi kaksin muidenkin lasten kanssa kuin vain bestiksen. Tytöillä se bestis vaihtuu jossain välissä ja liian usein näkee tilanteita, että kun tää kaksikko hajaantuu niin esim sinun tyttösi jää täysin yksin jos se bestis löytää uuden. Sillä välin ne muut tytöt on ryhmäytyneet uudelleen eikä tyttösi mahdu enää helpolla mukaan. Sitten on turha itkeä äidin ja lapsen kun itse sallitte tilanteen kehittyä siihen jamaan. Tuo synttärijuttu on on esimerkki siitä.

Vierailija
9/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan lapseni olisi kaksin muidenkin lasten kanssa kuin vain bestiksen. Tytöillä se bestis vaihtuu jossain välissä ja liian usein näkee tilanteita, että kun tää kaksikko hajaantuu niin esim sinun tyttösi jää täysin yksin jos se bestis löytää uuden. Sillä välin ne muut tytöt on ryhmäytyneet uudelleen eikä tyttösi mahdu enää helpolla mukaan. Sitten on turha itkeä äidin ja lapsen kun itse sallitte tilanteen kehittyä siihen jamaan. Tuo synttärijuttu on on esimerkki siitä.

Minulla on jo yksi teinityttö, jonka kaverisäädöt ovat kyllä tulleet tutuiksi. Tytöille (ainakin useammalle) se bestis on tärkeä, yllättävän tärkeä. En lähde siihen väliin säätämään, varsinkin kun kaikille pihan lapsille riittää kavereita. Eikä nyt ongelma ole tyttöni ja kaverinsa välinen, vaan se äiti säätää välissä ja aihettaa pahaa mieltä lapselleen. Mutta ehkä se on sitten hyvä juttu tulevaisuutta ajatellen.

Mutta jokainen perhe toimii omalla tavallaan, enkä siis lähde arvostelemaan teidän muiden tapaa toimia.

ap

Vierailija
10/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen kyllä - millä aikuinen selittää lapselle? "Sun mielestä Liisa on sun ystävä ja haluaisit mennä, mutta musta Liisa on käyttäytynyt huonosti enkä halua, että olet missään tekemisissä Liisan kanssa?" Mitä tollanenkin selittely saa sitten lapsen ajattelemaan? Tai vaan, että et mene... Kyllä lapsi väkisinkin ihmettelee ja raksuttelee, että mikä nyt mättää...

äitini eristi minut aika tehokkaasti kavereista tuolla tavalla. Kaikissa oli jotakin vikaa, tai sitten eivät äidin mielestä olleet tarpeeksi hyviä kavereita :(

Samaa eristämistä harjoitti sukulaisten suhteen.

Vielä nykyäänkin yrittää manipuloida minut uskomaan että ystäväni, naapurini, työkaverini ymv. ovat vähintäänkin ilkeämielisiä tai narsistisia eikä heidän kanssaan pitäisi olla tekemisissä.

Ainakin tässä tapauksessa mättää paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi