Mistä voimia siivota?
Olen viimeisilläni raskaana ja olo todella väsynyt. Nukun yöt huonosti, selkä on kipeä, kamalat liitoskivut,vauva painaa ja kerta kaikkiaan oon vaan ihan poikki.
Koti on kaaoksessa, ja haluaisin niin kovasti kaiken järjestykseen ennen kuin vauva syntyy. mihinkään siivoojiin ei ole varaa. mikä olis hyvä strategia et sais jotain aikaan? mistä voimia? hyvä kun jaksan pystyssä ees olla.
Kommentit (5)
sohvalla tai istuskelet av:lla, sitten katot kelloa ja päätät että klo 12.00 menen ja siivoan keittiön pöydän. Sitten palaat koneelle tai sohvalle takaisin ja mietiskelet tai teet mitä teet ja päätät että klo 12.45 meen ja pesen vessan :)
Näin helppoa! Tai sitten otat päikkärit ja päätät että sen jälkeen peset vessan ja siivoat keittiön pöydän.
Pyydä miestäsi avuksi, ja siivoatte yhdessä. Teet sen mitä jaksat, tai jos et niin lepää vain.
Kyllä sitä ehtii siivoilla sittenkin kun vauva on syntynyt, ei ne hommat karkaa mihinkään! :)
on vaan ärsyttävä kaaos kotona, ja vissiin joku pesänrakennusvietti päällä kun haluaisin että voisi vauvan tuoda siistiin kotiin. kieltämättä kaapitkin tekisi mieli raivata, mutta totta joku sanoi että ei se vauvaa kiinnosta millaista kaapeissa on. :)
lapsia on pari pientä, jotka hiukan osaavat auttaa mutta toisaalta myös lisäävät siivottavaa lähes samaa tahtia. mies tekee jonkin verran pyydettäessä, ja vähän muutenkin, mutta ei sitä itseään sotku juurikaan haittaa...
ap
siellä kolme pientä, eli nyt on hyvä aika opetella sietämään epäjärjestystä ;) Tiedän tunteesi, mutta 4 vuotta yh:na on opettanut antamaan armoa ja katsomaan asioita läpi sormien. Yksin kun ei vaan ennätä kaikkea on ollut pakko laskea tasoa :D
muita lapsia? Miestä? Miehelle nakitat hommia ja isommille lapsille. Pilkot urakan osiin: Pyykit, tavaroiden järjestely, vessan siivous, teet yhden askeleen päivässä. Ja unohda ne kaapit! Ei sitä vauvaa kaappiin laiteta ja niitä voit käydä läpi kun vaavi nukkuu kopassaan :) Elämä jatkuu vauvan jälkeenkin ja itse olet paremmassa kunnossa sitten. Kerää voimia synnytykseen nyt! Tsemppiä!