Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin isovanhemmat pilaavat suomalaisten tulevaisuutta!

Vierailija
11.05.2012 |

- Säästävät koko ikänsä.

- Tallettavat säästöt pankkiin, jossa inflaatio syö niitä.

- Eivät tarjoa lapsilleen lastenhoitoapua.

- Eivät halua apua lapsiltaan, kun itse tulevat vanhoiksi, vaan menevät mieluummin hoitokotiin.

- Vanhainkodissa hupenee kituuttamalla säästetty omaisuus hoitomaksuihin.

- Jäävät vieraiksi ihmisiksi lapsenlapsilleen.

- Omat lapset ovat suruissaan, kun lapsuuden ja itsenäistymisen jälkeen ei ollutkaan mitään yhdentymisvaihetta, jossa autetaan toinen toisiaan.

- Lapset ymmärtävät, että ovat kärsineet ihan turhaan köyhästä lapsuudessaan, kun vanhemmilla olisi kuitenkin ollut varaa esim tarjota harrastusmahdollisuus tai muutá kivaa, kun perinnön kuitenkin, johon muka säästivät, haaskaavat veroihin ym kuluihin. Hukkaan menee...

- Perinnöt häviävät monta kertaa verotettuina yhteikunnalle palvelu ym maksuina!

Samaan aikaan elämää toisessa perheessä...

Isovanhemmat ovat laittaneet iloisesti menemään ylimääräistä omaisuuttaan ja antaneet kallisarvoista aikaansakin lapsenlapsilleen. Perempi näin, kuin että yhteiskunta vie suuren osan! Elintaso on ollut koko ajan korkeampi. Perintöä jää joko vähän tai sitä on jaettu verottomana pitkin vuosikymmeniä. Perinnöt on voitu sijoittaa tuottavasti. Tuhlaaminen ei ole itseisarvo, vaan tarpeen mukaan eläminen. Yhteisöllisyys on tärkeä voimavara!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neljä tervettä isovanhempaa, heitä ei lapsenlapset kiinnosta tippaakaan, ovat nähneet lapsemme 5 vuoden aikana ehkä 2 kertaa. Ristiäisissä ja kerran jossain sukujuhlissa. Eivät ole auttaneet eivätkä aio auttaakaan, eivät aio viettää aikaansakaan lasten kanssa, ja nämä asiat on sanottu suoraan. Haluavat nauttia ja elää omaa elämäänsä.

Toivottavasti muistavat nauttia ja elää omaa elämäänsä myös kroonikkokusivaippaisena vanhainkotivanhuksena.

Vierailija
2/5 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhempani ovat antaneet lapsilleni aikaansa sen mitä voat voineet. Säästäminen taas on johtunut ihan siitä, etttä rahaa on ollut kovin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen töissä vanhusten parissa ja nähnyt tätä touhua paljonkin.

Esim. vanhuksella voi olla 100.000 euroa tilillä, mutta silti pihistellään kaupassa. Ei sitten millään voi ostaa vaikkapa enempää kuin yhden maidon, kun se on niiiiiin hirvittävän kallista. Ja sitten itketään, kun ei ole syömistä.

Lapsella voi olla syntymäpäivä, mutta sillekään ei raskita lahjaa ostaa. Ja vessapaperia käytetään 1 pala kerrallaan ettei vaan kulu.

No hoitomaksut on sitten tosiaan kovat ja eipä tuosta sadasta tonnista taida paljoa kellekään käteen jäädä.

Vierailija
4/5 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvilläsi, että ymmärtävät lähteä hoitokotiin, eivätkä jää sinun hoidettavaksesi. Minulle on käynyt niin, eikä se ole helppoa.

Vierailija
5/5 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät voi olettaa että lapset hoitaisivat. Aika harva nimittäin siihen on valmis vaikka kuinka läheiset olisi muuten välit.

olen töissä vanhusten parissa ja nähnyt tätä touhua paljonkin. Esim. vanhuksella voi olla 100.000 euroa tilillä, mutta silti pihistellään kaupassa. Ei sitten millään voi ostaa vaikkapa enempää kuin yhden maidon, kun se on niiiiiin hirvittävän kallista. Ja sitten itketään, kun ei ole syömistä. Lapsella voi olla syntymäpäivä, mutta sillekään ei raskita lahjaa ostaa. Ja vessapaperia käytetään 1 pala kerrallaan ettei vaan kulu. No hoitomaksut on sitten tosiaan kovat ja eipä tuosta sadasta tonnista taida paljoa kellekään käteen jäädä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi