Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei käy kateeks niitä, jotka pääsykokeisiin joutuvat pänttäämään

Vierailija
10.05.2012 |

On niin mukavaa tehdä muuta kun on kaunis kevät, mut tsemppiä silti!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen oik.tiedettä, ja olen myös lasten kans kotona :) miten niin?

Vierailija
2/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen oik.tiedettä, ja olen myös lasten kans kotona :) miten niin?

et mikä siinä mahtaa olla vialla, kun en ole itse huomannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestasi ei näköjään ole tulossa ainakaan lääkäriä, lakimiestä tai arkkitehtia.

Ilman pääsykokeita voi kyllä päästä opiskelemaan myös ihan arvostettuihin ammatteihin, mm. fyysikoksi, vakuutusmatemaatikoksi ja kemistiksi.

Vierailija
4/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien lopetti pääsykokeisiin lukemisen. Äitiäkin helpotti tieto siitä, että nyt voi ryhtyä etsimään asuntoa tosissaan.

Erilliskiintiössä haki ja pääsi, vaikka ylioppilaslakin saa vasta kesäkuun alussa.

Vierailija
5/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olin aikoinaan sitä mieltä, että jos mielin päästä oikikseen_joudun_lukemaan pääsykokeisiin. Onneksi pääsin ekalla yrityksellä sisään, sillä kantti ei ehkä olisi riittänyt enää seuraavana vuonna tekemään kaikkea uudestaan. Keskellä sitä luku-urakkaa en todellakaan ajatellut, että saan olla iloinen ja onnellinen uuden oppimisesta, eikä väliä olisi sillä pääsenkö sisään vai en, kun kutienkin olen saanut imea itseeni tietoa...

Aikoinaan preppauskurssille minulle nimenomaisesti suositeltiin, etten lukisi mitään muuta alan kirjallisuutta kuin varsinaisia pääsykoekirjoja. Kokeissa ei anneta pisteitä kuin siitä, mitä näissä kirjoissa on kerrottu, joten ei auta vaikka tietäisi muista lähteistä samasta aiheesta jotakin muuta/lisää. Siksi lisätieto vain sekottaisi. (en tiedä, onko samankaltaista muissa pääsykokeissa)

Vierailija
6/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olin aikoinaan sitä mieltä, että jos mielin päästä oikikseen_joudun_lukemaan pääsykokeisiin. Onneksi pääsin ekalla yrityksellä sisään, sillä kantti ei ehkä olisi riittänyt enää seuraavana vuonna tekemään kaikkea uudestaan. Keskellä sitä luku-urakkaa en todellakaan ajatellut, että saan olla iloinen ja onnellinen uuden oppimisesta, eikä väliä olisi sillä pääsenkö sisään vai en, kun kutienkin olen saanut imea itseeni tietoa...

Aikoinaan preppauskurssille minulle nimenomaisesti suositeltiin, etten lukisi mitään muuta alan kirjallisuutta kuin varsinaisia pääsykoekirjoja. Kokeissa ei anneta pisteitä kuin siitä, mitä näissä kirjoissa on kerrottu, joten ei auta vaikka tietäisi muista lähteistä samasta aiheesta jotakin muuta/lisää. Siksi lisätieto vain sekottaisi. (en tiedä, onko samankaltaista muissa pääsykokeissa)

Vierailija
7/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat?

Vierailija
8/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli kiva lukea pääsykokeisiin. Jotenkin vajaa olo nyt, kun en ole hakenut mihinkään enkä mene syksyllä opiskelemaan vaan jään äitiyslomalle. Ihan väliinputoajaolo...

Vierailija
9/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt saa rauhassa järjestellä yo-juhliaan.

Vierailija
10/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä itseohjautuvasti, mulla oli hyvät rutiinit ja olin motivoitunut. Kävin aina yhdessä tietyssä kirjastossa lukemassa. Sain olla siellä ihan rauhassa. Eväitä söin viereisessä puistossa, jossa aurinko paistoi ja linnut lauloi. Toivoisin, että joskus toistekin pääsisin kiinni samalla tavalla itsenäiseen tekemiseen, johon on motivoitunut. Se on parhaita opiskelukokemuksiani.

Vierailija
11/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt saa rauhassa järjestellä yo-juhliaan.

Lapsestasi ei näköjään ole tulossa ainakaan lääkäriä, lakimiestä tai arkkitehtia.

Vierailija
12/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat?

Niin siis joskus JOUTUU käymään sellasen rumban läpi, että pääsee haluamaansa opiskelupaikkaan.

Vierailija
13/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin käy sääliksi pänttäävät koivuallergikot, nyt on tosi tukalat ajat sen suhteen! Voimia...

Vierailija
14/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin voi ottaa rennomminkin ja vähemmlläkin ahertamisella voi päästä.

Vierailija
15/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat?

saavat? ei se pääsykokeisiin lukeminen aina kivaakaan ole.

Vierailija
16/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden oppiminen ja opiskelu on mahtava etuoikeus. Pääsykokeisiinkin lukiessa oppii lisää ja yleissivistys kasvaa. Mikään opiskelu ei koskaan ole turhaa. Kaikki lukeminen kannattaa.

Vierailija
17/35 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa mutta pakko kai se on..

Vierailija
18/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yhtään kaduta eikä surkuta pääsykokeisiin lukevat nuoret, päinvastoin! Ihanaa, että ponnistelevat ja saavat sitten tehdä haluamiaan töitä elämässä.

Vierailija
19/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden oppiminen ja opiskelu on mahtava etuoikeus. Pääsykokeisiinkin lukiessa oppii lisää ja yleissivistys kasvaa. Mikään opiskelu ei koskaan ole turhaa. Kaikki lukeminen kannattaa.

mut on se vaan eri asia lukea hirveen paineen alla useita, useita tunteja päivittäin ja silloin ku ei lue, tuntea syyllisyyttä siitä, ettei ole lukemassa.

Vierailija
20/35 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olet ravallaan oikeassa mut on se vaan eri asia lukea hirveen paineen alla useita, useita tunteja päivittäin ja silloin ku ei lue, tuntea syyllisyyttä siitä, ettei ole lukemassa.

Alueen voi jakaa eri päiville. Suunnittelee lukujärjestyksen ja opiskelee sen mukaisesti.

Tavoitteellinen oppiminen on palkitsevaa. Vaikka sitä opiskelupaikkaa ei tulisikaan, oppiminen palkitsee itsessään. Kun asennoituu lapsesta asti oppimiseen innokkaasti ja tietoa janoten, ei aikataulutettu opiskelu ole rasite vaan nautinto. On mukavaa kun on siinä iässä, jossa saa keskittyä opiskeluun. Silloin on todella etuoikeutettu. Niitä kaikkia oppimiaan tietoja saa myös myöhemmin käyttää itsensä ja muiden ihmisten hyväksi.