### SYYSKUISET UUTEENVIIKKOON ###
Kommentit (46)
Meillä kaks viimistä yötä mennyt hyvin! Mä olen saanut nukkua toisessa huoneessa ja mies on hoitanut syötöt puoli kuuteen asti (jolloin on lähtenyt töihin) ja molempina öinä on herätty vaan kaks kertaa syömään! Itsekkin sain jo viimeyönä hiukan paremmin unta..
Eilen oli siis neuvola. Tytöllä pituutta 58,5 ja painoa 5200g! Eli ihan kivasti on kasvanut! Mulla oli myös jälkitarkastus eilen ja kaikki oli kunnossa!! Kauheesti toivottelei tervetulleeksi uudelleenkin joskus ja painotti miten kätevä sellainen kahden vuoden ikäero lapsille on...=) Kotona sitten miehelle puhuin tosta ja sanoin et musta kans tuntuu et se kahden vuoden ikäero vois olla ihan hyvä ni mies siihen tokasee et niin kauan täytyy odottaa vai? =)
Mut nyt täytyy mennä päikkäreille! Pinskukin meni jo ekoille päikkäreille!
-Alpukka ja " Pinsku" n.2kk
Ps. Ainiin! Mä olen ollut ilkeä äiti enkä oo pinskun antanu nukkuu päivällä sellasia 5 tunnin päikkäreitä vaan oon kolmen tunnin kohilla herätellyt ja sit laittanut parin tunnin päästä toisille päikkäreill! Neuvolan tätikin oli tota mieltä ja ehkä siks vauva on nyt paremmin öisinki nukkunu!
Nyt selvisi miks meidän yöt on ollu niin katkonaisia. Pojalle on iskeny flunssa :( Kavi nukkuun jo 20.30 ja heräs puol kakstoista, se olikin pisin pätkä koko yönä ja kuten arvatakin saattaa, enhän mä käynyt vielä noin aikasin nukkuun joten täällä aletaan oleen tosi väsyneitä.
Kohotin yöllä sängyn päätyä ylemmäs jotta helpottas ja oltiin aamulla höyryäkin hengittelemässä kylppärissä. Pojan henki rahisee, pientä yskää, mutta lämpö oli normaali.
Olisiko kellään hyviä keinoja helpottaa pienen oloa? Henki rahisee ilmeisesti kuivan rään takia...
ja EKAT KUUKAUTISET ALKOI (oon siis edelleenkin vain 2 krt antanu vauvalle korviketta... r.maitoa muuten) et ylläri just mies tulee lomille niin täällä kurvaa ferrari paikalle.. ARGH!
*nyt vois alkaa miettiä kolmatta jos lapsiluku ei ois täynnä ;)*
T:Neiti21
Olikos se papu joka kyseli flunssasta.
Meillä on ja tytöllä toista viikkoa nuhaa. Ja nimenomaan kuivaa, joka rohisee " syvällä" .
Ollaan iltaisin tiputettu keittosuolatippoja nanään ja annettu vaikuttaa hetken. Sitten imua nenä-friidalla, hyvin irtoo räkä. Ja tyttö nukkuu tyytyväisenä eikä juuri rohise. Hermohan siinä ikävä kyllä pikkuisella menee, mutta tarkoitus pyhittää keinot. Kamalaa se on kuunnella kun toisella ei meinaa henki kunnolla kulkea.
Muuten täällä menee hyvin, nuhasta huolimatta nukkuu täysiä öitä ja on päivisinkin tyytyväinen lapsi. Vielä ei kääntyile, mutta pientä yritystä on havaittavissa.
Susa ja tyttö melkein kolme kuukautta
Pistän ukon apteekkiin ostaan keittosuolatippoja!
Kamalaa katsoo kun pieni kärsii, kun ei saa nukuttua kun 1-1,5 tunnin unia. Mitäs mieltä te ootte ulkona nukuttamisesta, kun lämpöä ei ole? Meidän ukkeli ei nimittäin osaa nukkua päikkäreitä sisällä...
Enpä ole paljon kirjoitellut, mutta kun nyt eletään viimisiä päiviä koti-äitinä,niin päätin ryhdistäytyä. Santtu siis täyttää kohta 3 kk ja minä pääsen takaisin töihin!! Meillä isäntä halusi jäädä vanhempainvapaalle. Ja mikä ettei, kun en imetäkkään enää ja isäntä pärjää lasten kanssa siinä missä minäkin. Ja vielä rakastan työtäni.... =)
Yöt meillä jo nukutaan 8 tuntia ja päivälläkin aika paljon ja joskus on sitten sellasia monen tunnin valvomisia, jotka Santtu naureskelee ja juttelee leluilleen tai isoveljelleen.
Korviketta kun alkoi kulumaan 1,5litraa/vrk, niin yritin antaa välillä velliä, mutta siitäpä ei pojan maha tykännyt. Niinpä sitten koitin puuroa ja nyt menee kiinteitä 2-3dl/vrk + litra korviketta... =) Mutta kyllähän sen Santusta näkee, että ruoka maistuu.. Poika painaa kotivaakan mukaan 8,5 kg ja ikää vasta 2kk ja 3vko... Pieni pullukka, söpö.. =)
Mulle ei ole vauvakuumetta tullut ja toivottavasti ei tulekkaan.. Meille kyllä riittää ihan tää 2 lasta...
Jälkitarkastuskin oli ja kaikki kuulemma ihan ok, mutta en kyllä itsekkään epäillyt mitään...
No mutta nyt siivoamaan...
- Tartsa ja Santtu -