Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### SYYSKUISET UUTEENVIIKKOON ###

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin herätään 2h:n välein ja viime yönä tavaraa upposi aina kerralla 200-300ml!!!

siihen lisäksi esikoisen pottareissut, puuh. Mutta kahvilla selviän.

JMMK:

Mä just sanoin miehelle eilen tekstarissa että kun pääsen tavoitepainoon niin tehdäänkö vielä yksi vauveli ;) Kun tässä näköjään muutenkin valvotaan niin samalla sitä 3 kans valvoo ku kahdenkin ;)

Mä en kaipaa odotusaikaa, synnytystä sitäkin enemmän :D Masokisti taidan olla :D

Vierailija
22/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva herää 7-9 aikaan, menee ensimmäisille päikkäreille ulos vaunuihin klo 10 ja nukkuu pari tuntia. Yleensä jo nukahtaa pukiessa, tänään on jo pari kertaa heränny ja olen joutunut heijaamaan vaunuja, jotta unet jatkuisivat. Toivottavasti hänellä ei ole kylmää.

Unien jälkeen on hereillä kaksi tuntia ja klo 15 jälkeen laitan taas ulos nukkumaan. Viiden aikaan heräilee ja on loppu illan hereillä. Nukkumaan yöunille klo 20 aikaan, nukahtaa tissillelyn päätteeksi viimeistään klo 23. Herää 3-6 tunnin kuluttua ekalle yösyötölle ja sen jälkeen syö 1-3 tunnin välein. Maidolla pärjätään :)

Esikoinen (2.5 v) nukkuu yöt putkeen, onneksi.

*Neiti21*

Minkä ikäinen esikoinen teillä on? Ja mitkä nuo yölliset pottajutut on? Meidän poika on öisin vielä vaipoissa ja yökuivaksi opettelu edessä.

Vauva taisi rauhoittua nukkumaan vaunuihin, ei ole hälytin vilkkunu vähän aikaan. Taidan itsekkin mennä lepäilemään. Esikoisella on tänään hoitopäivä. Hyi minua laiskimusta ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkui viime yön ihan kiltisti.. Yhdeksältä mentiin nukkumaan ja ekn kerran herättiin syömään puol kaks.. Pikkuinen söi ja jatkoi uniaan mutta mitä tekee äiti?!? Pyörii, vehtaa, köhnää, killittelee eikä vaan saa unta!!!=)

Taitaa olla päiväunien paikka!

-Alpukka ja " Pinsku" 2kk

Vierailija
24/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan pitkästä aikaa. Vaihdoin tuossa joutessani nikkiä, kun ei se 25 siinä perässä pidä enää paikaansa. Siitä onkin jo jokunen vuosi :)

Meille kuuluu hyvää! Neiti nukkuu juuri parvekkeella aamupäikkäreitään. Kamalan vaikeeta miettiä mitä pikkuiselle laittaa päälle pakkasella.

Mulla maidontulo on vähentynyt huimasti. Melkein pelkällä korvikkeella mennään, onneksi suostuu hyvin syömään pulloa. 6-7 desiä vuorokaudessa menee pullosta. Yritän joka syötöllä antaa ensin tissiä ja kyllähän sieltä imaiseekin sen mikä helposti tulee ja sitten jatketaan pullolla. Tosi nirso vaan tämä meidän neiti, kun suostuu syömään vaan yhdenlaisesta pullosta. Nimittäin Ultiventistä. Tavallinen tuttipullo aiheutti vaan hirveän huudon ja kun maito vaihdettiin ultiventtiin, niin johan maistui taas :)

Yöt nukutaan (ainakin toistaiseksi) tosi hienosti. Nukkumaan tyttö menee 21-22 ja herää normaalisti 08-08.30 aikoihin. Kerran pari saattaa herätä jotain ähräilemään, mutta tutin saatuaan nukahtaa heti uudestaan. Elikkäs yösyötöt on jääneet. Itsellä on olo virkeä ja kotityötkin maistuu eritavalla kuin umpiväsyneenä. Olen sellasta sorttia joka tarvitsee hirveän määrän unta vuorokaudessa, joten otti kyllä ensimmäiset viikot todella koville, kun heräiltiin 6-7 kertaa syömään.

Mitens muilla tämä taloudellinen tilanne? Kyllä mietityttää kun kesäkuussa tipahdan kotihoidon tuelle. Haluaisin olla kotona kolmeen vuoteen asti, mutta en tiedä onko se mahdollista. Varsinkin nyt kun Vantaa tiputti kuntalisän pois. Asuntolainakin kun pitäisi jollain konstilla maksaa. Vähässä on arvostus kotiäitejä kohtaan!!!

Jepulis! Täytyypä mennä keittelemään pulloja ennen kuin neiti herää päikkäreiltään.

Susa ja tyttö kohta kolme kuukautta

Vierailija
25/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä se olin juu kuka aloitti vellin jo nyt, meillä pidentänyt yö uniakin ja tyttökin on selvästi paremman tuulinen, päivisin nukkuu reippaat päikkärit ja nyt on nukkumaan meno aikakin aikaistunut!

meillä ollaan tällä hetkellä päikyillä ja eilen mentiin jo puol 11! uih ku oli itekkin kiva päästä välillä aikasin nukkumaan! tosin sitten heräiltiin jo 4 aikaan ekan kerran mutta jatkettiin nukkumista puol 10!

neitin kummitäti kävi kylässä ja nyt tuli mummi joten on varmaan aika taas poistua koneelta, tulempa taas kirjoittelemaan kuulumisia kun tästä ehdin...=)

syyskukka ja pikku prinsessa reilu 2 kk

Vierailija
26/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä ollaan taas posket punaisina ulkoilun jälkeen, vähän tulee vettä taivaalta mutta eihän me olla sokerista :D Eilen tein ison vuoan lasagnea joten eipä ole ainakaan ruuanlaittoa tänään edessä eli illalla ei ohjelmaa.

Meillä on loistava taloudellinen tilanne, eli mies tienaa mukavasti, oma ala onkin sellainen että eipä paljoo euroja palkkapussiin ropise (ravintola-ala) mutta mä rakastan työtäni ylikaiken, ihmisten kanssa olemista ja puhumista jne. Ällö sosiaallinen oon ;D Mutta siis rahan puolesta ei tartte mennä töihin niin kauan kuin mies tienaa hyvin, mutta pään puolesta menen töihin sitten kun alkaa tuntumaan siltä. Esikoisesta menin töihin hänen ollessa 7kk ja ai että teki HYVÄÄ, Jenna oli pphlla joka on aivan takuulla suomen paras (:D) ja siksi olikin helppoa jatkaa sitten töissä. Nyt olis tarkotus olla kotona varmaan se 3vuotta mutta epäilen suuresti kykenenkö suoriutumaan tästä kotiäidin urasta niin pitkälle. Eli katsellaan...mutta ihana tunne kun ei OLE PAKKO, mä inhoon pakottamista joten siksi varmaan nautinkin töistä viimeksi ollessani aivan täysin rinnoin, enemmän kuin koskaan ennen. Kumpa kaikilla olisi VALINNAN mahdollisuus, kukapa sitä tahtois penniä venyttää loputtomiin. Mun täytyy sanoa että jos taloudellisesti olis pakko mennä töihin niin menisin, elintasostani en suostuisi luopumaan (rakastan hyvää ruokaa ja juomaa) ja sisustaminen on ihanaa (vielä kun olisi sitä silmää :D). Joten saa nähdä tuleeko meille perheenlisäystä ennenkuin ehdin takaisin töihin ;)

Aleksillakin on muutamana iltana ollut sellainen " en-tasan-mee-nyt-nukkumaan-huuto" vaikka on totaaliväsynyt. Esikoisella alkoi samat 3kk iässä, eli jos myöhästy hitusenkin siittä kun alkoi väsyttämään tiesi saavansa huudot :D Mutta onneksi nuo ei meillä ole kestänyt kuin 10min, neuvolassa sanoivat esikoisesta että lapsi käy läpi päivää ja on yliväsynyt joten siittä huudot. Jenna alkoi myös vierastamaan 3kk iässä ja nyt jännätään alkaako Aleksilla sama, toivon mukaan ei :D

Nyt loppu juoruilu ja keskityn lapsiini :D Jaksuja tytöt!:)

JMMK

Vierailija
27/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli siitä MAMMATEEstä eli sitä saa luontaistuotekaupoista ihan sillä nimellä ja sen pitäisi auttaa maitoa nousemaan rintoihin.. Itse otin sitä jo sairaalaan mukaan ja aika mukavasti ja nopeasti maitoa alkoi tulemaan. Olen sitä vieläkin käyttänyt silloin tällöin, varsinkin silloin kun rinnat ovat tuntuneet tyhjiltä. On ihan hyvän makuista että ihan mielellään sitä lipittää :)

Meillä olikin viime yö todella levoton. En tiedä vaikuttaako se kun tyttö oppi tosiaan eilen kääntymään selältä mahalleen.. Yölläkin punnersi moneen kertaan mun vieressä. Nyt on onneksi nukkunut päivällä kahdet piiiitkät päikkärit ja yleensä se tarkoittaa sitä että yökin menee rauhallisesti.

Tilasin Josefssonsilta tytölle tonttupuvun, että voin ottaa jouluisia kuvia joulukortteihin ja taidankin nyt mennä tutkimaan että minkälainen puku sieltä oikein tuli..

Aika usein (melkein aina) tulee kirjoitettua VAIN omaa napaa (sori) mutta toisaalta minusta ainakin on tosi mielenkiintoista lukea muiden arjesta :) ihan tovallisesta arjesta joka monella on samanlaista kun meillä..

äippä+tyttö melki 2 kk:tta

Vierailija
28/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuprinsessa on hiukan huutotuulella joten äkkiä vaan vastaan:

MUJERITA:

Esikoistyttö on 1v7kk+ (s.30.3.2004) ja siis potalla käy, ollut 1v1kk asta täysin yö ja päiväkuiva. Hiukan ennen 1v1kk yökuiva (oppi ensin yökuivaksi) ja sitten tasan 1v1kk oli jo ihan täysin kuivaksi oppinut :)

Nyt pakko mennä, huutoilta :(

T:Neiti21

Vierailija
29/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia oltu jo hereillä, tyttö söi noin puol tuntia sitten ja jatkoi uniansa. Siispä täällä yksikseni istuskelen ja oottelen että päivä vähän valkenis ja kello menis yli yhdentoista, ->mennään äitylin kanssa kävelylle pitkästä aikaa (ollut siis töissä 3 vko). Kovasti harmittaa etten oo ehtinyt mennä hevostelemaan, on suht vaikeeta saada kuitenkin lapsen vahti jos äityliä ei oo lähellä... josko vaikka huomenna pääsis?!

Eilen illalla oli taas karsee huuto-show nukkumaan menosta, tosin kylähän se pikkuinen sitten nukahti puol 12 ja mamma meni samaan aikaan nukkuu, nyt yllättävän pirteä=)

Eilen aamulla olin ihan koomassa vaikka olin suunitellut että herään aikasin ja vähän siivoskelen, mut menimpä sitten nukkuu vaan kiltisti takas ja herättiin tytön kans puol 10!

Kuinka teijän muiden vauvat nukkuu päivisin? Valvooko paljonkin? Meillä herätään normaalisti ennen 11, valvotaan 1-2 h -> mennään 2-3 h päikyille, valvotaan 1-2 h taas 2-3 h päikyt ja viimesen kerran nukutaan 8-9 aikaan n. 1-2 h max ja sitten 10 aikoihin iltapesut, velllit ja 11-12 nukkumaan..... hitsi ku oon ihan hakoteillä että onko normaalia nukkumista vai ei? Tuntuu että oon ihan idiootti ku tällasia kyselen, mut ehkä teillä joilla enemmän kuin 1 lapsi osaatte neuvoa tällaista ekakertalaista=)?

Huh huh tulipa paljon tekstiä, mut hilppasen ja tuun taas kirjottelee kun tästä ehin=)

Syyskukka ja Pikku Prinsessa

Vierailija
30/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni siis näin: Vauva nukahti yhdeksältä. Äiti noin yhdeltätoista pyörittyään 2 tuntia sängyssä. Ekan kerran syötiin 12.15. Vauva nukahti heti syötyään toisin kuin äiti joka taas killitteli ainakin tunnin. Seuraavat syötöt 1-1,5h välein eli äiti ehti nukkumaan(jos nukkui) korkeintaan puoli tuntia! Aika loppu alan olemaan!

Onko mahdollista et mulle on kertynyt sen verran tota univelkaa, et käyn jo ns. " ylikierroksilla" eikä siks vaan uni tule..?

Mies lupas ens yön hoitaa syöttämiset. Saan mennä toiseen huoneeseen nukkumaan Toivottavasti nukkuminen onnistuu korvatulpat päässä, muuten herään jokatapauksessa aina kun vauvakin...

Huomenna on neuvolakin.. täytyy kysäistä sieltäkin neuvoja. pitäiskö vaan rajoittaa vauvan päiväunia, kun nykyisin siis nukkuu aivan kepoisasti 5 tunnin päikkärit!? Miksei yölläkin...?

Ai niin sen kyllä huomasin viime yönä, ettei se aina herää nälkäänsä.. Mikä ihme sen herättää? Hampaitakaan ei näytä tulevan...!

Auttakaa rakkaat kanssasisaret!

Täällä siis aika masentuneet fiilikset. Vauvan hymy (muuten on siis kuin enkeli) auttaa jaksamaan toivottavasti tämänkin päivän yli..

-Alpukka ja " Pinsku" 2kk

Vierailija
31/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukka: Täällä myös aina nukuttu hyvin päivällä, 4-5h ja sama on pyörinyt myös usein mielessä, että miksei myös yöllä nuku. Olen jopa leikillisesti miettinyt, että pitäisiköhän pistää tyttö nukkumaan yöksi parvekkeelle vaunuihin, kun uni tuolla ulkona maittaa niin hyvin :)

Mutta joo...En ole kyllä huomannu, että noilla päiväunien pituudella olisi vaikutusta tuohon yöuneen, eli välillä vaan nukutaan paremmin välillä huonommin ja lähes aina päivällä TOSI hyvin. Mutta sinun kyllä kannattaa puhua tuosta neuvolassa, jos vaikka siellä osaisivat jotain neuvoa tai ainakin pääset purkamaan mieltäsi ja saat ehkä jonkinlaista tukea niin ettei tilanne pääse pahenemaan!!! Jaksamisia sinulle!!!!!!

Meillä tosiaan ollu yöt hyvinkin vaihtelevia ja oon jo aikaa sitten luopunut siitä, että minkäänlaista rytmiä olis edes olemassa vielä...Yhtenä yönä nukuttiin 8h putkeen ja seuraavan sitten valvottiinkin aamu viiteen seurustellen...Tässä näitä ääripäitä ja siihen väliin mahtuu kaikkea siltä väliltä. Yhden asian olen kuitenkin huomannut, että meidän tytteli on minun lailla ns. aamun torkku ja illan virkku eli täällä venytämme yhdessä yöunet puoleen päivään ihan vahingossa:)))

En myönnä kärsiväni vauvakuumeesta, mutta kaipaan odotusaikaa...Jotenkin aloin nauttia siitä vasta loppumetreillä ja siksi synnytys käynnistykin jotenkin yllättäen (Jos se nyt viikolla 41 voi olla yllätys=) Raskaana ollessa kaikki vaatteetkin näytti paremmilta päällä...Toisin kuin nyt :( Lisäksi raskaana ollessa ei ollut mitään himoja, nyt voisin vetää kaikkea makeeta kilokaupalla, mikä taas aiheuttaa pullataikinamaista paisumista..Ei kiva!!!

Täällä ei myöskään ole rahan puolesta onneksi pakko mennä töihin, hoitoalalla kun vielä palkat on mitä on, niin ei niistä paljon iloa olisikaan. Minä tosin palaan koulun penkille täysipainoisesti jo ensi syksynä ja siihen nähden siis tuloni tippuvat. No onneksi täälläkin mies paiskii kunnolla töitä ja tienaa :) Pään puolesta itsekin haluan kyllä lähteä jatkamaan opiskeluja, mutta tässä kotona ollessa ja omien kokemusten myötä on vaan alkanut tuntua siltä, ettei tuleva työ ole ihan minua varten...Joten on suuntautmisvaihtoehdon vaihtaminen alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Asia on perusteellisessa harkinnassa...

Onko muualla jo lunta??? Pääkaupunkiseudulla ei pahemmin näy sellaista ihmettä...Ihanaa kun sataisikin, piristäisi jotenkin kummasti!!!

Meillä myös ristiäiset ensi sunnuntaina ja pitäisi niitä varten leipoa...Kun vaan viitsisi aloittaa...

Hyvät päivän jatkot kaikille ja jaksuja....Hauskat illat neiti21:lle, jolta ilmeisesti " laivaleskiys" taas päättyy ;))

maaly

Vierailija
32/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama homma. Tiedän tasan miltä susta tuntuu. Viimeyö riitti mulle. Mä kyllä saan heti unen ja niin on neitikin tehnyt viimeyöhön asti. Eli eilen illalla pitkän huudon jälkeen hän nukahti. Heräsi yöllä neljä kertaa, eikä joka kerta todellakaan nukahtanut, kun laskin hänet takaisin sänkyyn. Mihin on kadonnut meidän helppo ja kiltti vauva???? Minä saisin kyllä unen, mutta aika hankalaa, kun eräs pieni katselee, killittelee, höpöttelee ja lopuksi karjuu kopassaan seuraa.

Luulen, että tämä on joku vajaa kolmen kuukauden kriisi. Imee koko ajan tissiä, pää pyörii kuin pöllöllä ja silmät on suurella jatkuvasti, uni ei maita ja äidin hermot ovat päivän jälkeen kireällä. Toivottavasti tämä menee nopeasti ohi. Viimeksi tämä kesti 2-3 viikkoa, kunnes unet taas alkoivat pidentymään ja imutus rauhoittui. Neuvolassa ne totesivat, että vauva heruttaa rintoja jatkuvasti, jotta maidon määrä lisääntyisi hänen tarpeitaan vastaaviksi. Eli ei auta kuin tarjota rintaa ja jaksaa! Mutta entä jos ei jaksa!? Mies viikot poissa, kaikki ystävät jotankin kiireisiä ja minä ilman autoa jumissa täällä kämpässä... Jippii!

Nyt syömään, kun neiti vielä hetken nukkuu!

Voimia Alpukka!

Laurukka ja pikku-E sunnuntaina 12 viikkoa

Vierailija
33/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään artun kanssa 2kk neuvolassa ja kasvanut aivan hirmuisesti: painoa jo 6325g ja pituutta 61,5cm. Ei ihmekkään että jouduin viime viikolla laittamaan kaikki 56cm vaatteet pois. = )

Kokeilkaapa tollasta ennustaja juttua; laitoin kolmisen viikkoa sitten sähköpostia ja luulin jo että oli joku huuhaa juttu (ja varmaan onkin), mutta tänään tuli s.postia häneltä...saamme toisen pojan 21.5.2007, tytön 14.7.2011, ja tytön 22.4.2013. Saas nähdä kuinka käy...olen taikauskoinen! Kokeilkaa jos uskallatte...viestiin ensin oma ikä, sitten miehen ikä ja lasten lukumäärä. Ei tarvitse muuta kirjoittaa. Ja osoitteeseen ennustajaelli@luukku.com

Taidanpa lähteä kuvailemaan poikaa kun ajattelimme antaa joululahjaksi anopille ja appiukolle kalenterin artusta ja hänen 6kk serkusta.

Hyvät illan jatkot kaikille!!

suzanne ja arttu 2kk

Vierailija
34/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku-ukko ei ole nukkunut 3 yöhön kunnon unia... Alan olemaan ihan poikki :( Tänä aamuna havahduin siihen, että poika nukkuu vieressä sängyllä, mulla ei ollut mitään muistikuvaa että pikkunen oli jäänyt siihen... Kauheeta, jos käännyn sen päälle unissani!

Tosta ennustamisesta tuli mieleeni, että mä kävin n. 5 vuotta sitten ennustajalla. Olin silloin vielä sinkku ja pahin bilekausi päällä.

Ennustaja sitten ennusti, että löydän pian miehen joka ei asu Tampereella ja hänen kanssaan saan yhden lapsen, pojan. Näinhän pääsi sitten käymään, joku vuosi tuosta tapasin mieheni, joka asui silloin Sveitsissä ja parikuukautta sitten saimme ihanan pojan :) Lisääkin saa tulla, mullekkin on nimittäin iskeny kauhee vauvakuume, tai lähinnä ikävä on sitä isoa masua ( kaikki pitää mua varmaan ihan hulluna!) ja niinkuin joku mainitsikin, niin sitä synnytystä, se oli niin ihanan kamala! :)

Hyvää torstaita ja jaksamisia kaikille mammoille!

Outi ja Viljami 2 kk+19 pvää

Vierailija
35/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroinkin tuossa eilen meidän hankalasta yöstä. Tyttö siis söi jatkuvasti jne... En tajunnut sen olevan nälkää. Siis rintani olivat vain tyhjät huonosti nukutuista öistä ja raukka itki ja huusi nälkäänsä... Eilenkin oli tietty sitten rinnat ihan tyhjät, kun koko yönä en päässyt kunnolla lepäämään. Ja illalla pelkäsin huutoa ja tarjosin rintaa jatkuvasti. Tyttö kyllä imutteli kiltisti vähän väliä, mutta vatsa ihan murisi ja hän selvästi itki nälkäänsä. Annoin sitten korviketta ja sitä meni melkein 300 ml illan aikana ja kiltisti tyttö nukahti unilaulujen päätteeksi koppaansa massu pullollaan. Yöllä sitten tissiteltiin 4.20 ja seuraavan kerran hiukan ennen kahdeksaan.

Päätin, että en ole huono äiti, vaikka joskus turvaudun lisämaitoon. Olen huomannut, että on päiviä jolloin tissit vain ovat tyhjemmät kuin toisina päivinä... Ja vaikka täällä jotkut viisaat väittää, että kyllä sieltä silti maitoa tulee, niin kyllä joo, tulee, mutta niin hintsusti, että eihän siitä tuollaisen lähes 3 kuisen massu enää täyty. Parista hassusta tipasta.

Aikas hiljaista on täällä ollut syysmammojen kirjoittelu tänään! Huhuu! Kertoilkaapa kuulumiset!

Neiti21 tais saada miehen taloon.

Alpukka, mites teidän yöt on sujunut, niin ja neuvolareissu?

Suzanne ja Arttu?

Ja kaikki muut lukaisat äipät lapsineen!

Laurukka ja pikku-E kohta 12 vko

pst. Onko muilla ilmaantunut jo rintaraivareita? Siis suoraa huutoa? Täällä kävi niin ennen päiväunia... Huoh!

Vierailija
36/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti sai lauantaina sitten nimen Oona. Ristiäiset meni loistavasti. Neiti halusi olla koko toimituksen ajan pystyasennossa ja papin pehmeä ja rauhallinen ääni sai Oonan uskomaan, että pappi puhuu hänelle ja niinpä vauva oli kokoajan pää pappiinpäin kääntyneenä ja katsoi pappia silmiin. Innostuipa hän jokeltamaankin papille. Tilanne oli niin hauska ja liikuttava yhtäaikaa, että juhlaväki sai pyyhkiä kyyneleitä silmäkulmistaan:) Pappi sanoi, ettei ole ennen tällaista kokenut. Valokuvat jää onneksi muistoksi.

Meillä menossa ilmeisiesti tiheänimunkausi. Tissi maistuu yötäpäivää. Maidontulo oli jo hieman rauhoittunut ja olin itse tyytyväinen. Nyt olen ollut imettämättä 2 tuntia ( vauva nukkuu ulkona ) ja rinnat on ihan täynnä! Eli me pärjäillään vallanmainiosti rintamaidolla ja kiinteillä ei ole mitään kiirettä, mitä myöhemmin sen parempi! Väsyttää kyllä ja viimeyönäkin söi 2 tunnin välein ja kun Oona nukkui niin sitten heräsi esikoinen. Mutta tämä on tätä, ei auta valittaa! Lähetin miehen tänään Ruohonjuureen ( ekokauppa ) ostamaan minulle Ruskovillan rinnanlämmittimet. On aivan ihanat! Edelliset on kadonnut.

Jaksuja kaikille! Onko masuvaivat alkaneet jo hellittää teillä joilla niitä oli alussa? Minsku

Vierailija
37/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta tulin kirjoittelemaan, että täällä on ollut aivan kauheet rintaraivarit. Alkoi, kun poika oli 1,5 kk ja kesti tasan 2 viikkoa. Silloin annoin iltaisin ja öisin korviketta, kun rinta ei kelvannut. Mulla oli iltasin rinnat tyhjäntuntuiset, eikä herumaan alkanut helpolla. Ja siitähän vauva riemastu=)

Olin aivan epätoivoinen, mutta kas kummaa, vaikka oma maito alkoi vähenemään, olen saanut sen taas lisääntymään ja nyt VIIKKO menty täysimetyksellä. Rintaraivarit lähti yhtä yhtäkkiä kuin tulivatkin. Nyt olen erittäin tyytyväinen, etten luovuttanut, kun imetys oli erittäin vaikeaa ja tuskallista raivareiden takia.

Muuten mennyt hyvin, ilmavaivoja vaan on aika paljon. Ennen ne sentään tulivat ulos, mutta nyt tuntuu, että kaasu jää jumiin ja tietenkin vauvan mahaan sattuu. No toivottavasti iän myötä helpottavat. Nyt vauva on 8 vk. Hyvää torstaita kaikille!

minmar ja poika 8 vk

Vierailija
38/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

levottomia öitä näköjään muillakin ja niin myös meillä.. Ollut siitä lähtien kun tyttö oppi kääntymään selältä vatsalleen. Ähinää ja puhinaa riittää ja heti kun silmät aukeaa niin kääntöharjoitukset alkaa :) No toivottavasti rauhoittuu jossain vaiheessa, kunnes taas oppii jotain uutta.

Joku kirjoitti siitä että heräsi vauva vieressä ja pelkää että kääntyy hänen päälleen unissaan. Meillä nukutaan kaikki yöt vierekkäin enkä kyllä ole pelännyt että kääntyisin tytön päälle..Nukahdan monesti imettäessä ja herään sitten samasta asennosta parin tunnin päästä, tissi paljaana ja käsi puutuneena.

Sen sijaan miehen ja tytön väliin laitan kyllä tyynyn ettei mies vaan kierähdä päälle. Uskon että äiti on niin herkistynyt ettei helposti vauvansa päälle kieri. Ellei sitten ole kuoleman väsynyt tai kännissä.

Minulla oli tänään jälkitarkastus neuvolassa, kaikki oli ok ja otin samalla sen kuparikierukan. Olin ensin ajatellut pillereitä mutta kun terkka niin suositteli kierukkaa niin ajattelin että mikä ettei.. Eipä tule ainakaan mitään sivuvaikutuksia niinkuin minulle melkein kaikista pillereistä on tullut. Eikä tarvi muistella pillerin ottamista joka päivä.

Onko teillä muilla kierukkaa? tai onko ollut aiemmin? Mitä olette tykänneet?? Oli onneksi melkein kivutonta se laittaminen, verta nyt vaan on tihuutellut pitkin iltaa..

No niin menen sylittelemään tyttöä.

Palataan taas :)

äiti + tyttö (kohta 2 kktta)

Vierailija
39/46 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen saanut selville mistä ne meidän iltaraivarit ovat johtuneet: Poika on niin pirteä iltaisin ja olen kokeeksi valvonut hänen knssaan illalla nii pitkään kunnes nukahtaa...kumpanakin iltana ollut kuin enkeli ja nukahtanut syliin puoli yhdentoista-yhdentoista aikaan. Katsellut itse siinä big brotheria ja sylitellyt arttua. Eli sen takia on raivonnut kun olemme väkisin yrittäneet saada nukkumaan. Tiedä sitten kuinka helppoa joskus saada nukkumaan " lasten aikaan" . Mutta olkoon sen ajan murhe...pääasia että nyt on rauha talossa iltaisinkin!

Ärsyttää kun nyt on viikon sisällä tullut niin paljon puhetta noista vellien sun muitten annosta pienille!! TAi onhan se hyvä että syntyy keskustelua, ja ilmaisee kaikki mielipiteitään, mutta kun kaikki melkeen negatiivista...jokaisen oma asiahan se on milloin ne aloittaa!!!

Taidan lopetella tältä erää...hyvät illan jatkot ja toivottavasti rauhallista yötä kaikille!!

suzanne ja arttu

Vierailija
40/46 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pääsin aikasin nukkumaan, siis meijän neiti nukahti jo 10!!!! olin ihan äimänä kun vielä nukkui ihan aamuun asti eli noin 6. no eipä tuo mitään, tai siis mua se ei haittaa yhtään, oli vaan kiva ku pääsi ajoissa itekki nukkuu....on vaan niin hassu olo kun se yht äkkiä sillee menikin aikasin ja vielä ihan suosiolla....

pitkä päivä edessä ja ei tiedä mitä tekis kun yksikin mamma kaveri on töissä, mun äippä on töissä, ja mä oon ihan yksin....no mut täytyypi kai lähtee tuossa päivällä kävelylle ja kattoo jos tuolla muutaman kilsan päässä asuva toinen mamma olis kotona ja jos vaikka sinne sais mennä kahville...

nyt täytyypi lähteä sillä pikku neiti kutsuu!

syyskukka ja sini