Olen kotiäiti ja kyllähän tämä kotona olo velttoiluakin on.
Vaikka pitää kodin siistinä ja lapsien tarpeet täytettyinä niin kyllähän tää kotona olo vaan helppoa on verrattuna töissäkäyntiin. itse nautin suunnattomasti kotiäitiydestä ja olen onnellinen ettei tarvi joka aamu lähteä töihin.
pidän jotenkin kotiäitien salajuonena valittaa kotona olon rankkuutta että saisi sille kotona ololle paremman oikeutuksen kuin tienaamiselle. varsinkin jos perheessä on rahat muutenkin tiukilla.
Kommentit (49)
Minulla on ainakin kädet täynnä töitä. Haaveilen siitä, että saan syödä rauhassa ja käydä vessassa rauhassa.
kasvattakaa niitä lapsia niin, että saatte syödä rauhassa ym. ei minun mukaan tule lapsi vessaan vaan jatkaa leikkiään tai mitä onkaan tekemässä. samoin kun syön tai kahvittelen, lapset tietää ettei minussa silloin roikuta tai häiritä muutenkaan.
kasvatuksesta, ei meilläkään isommat lapset paukuta vessan ovea, mutta pienin kyllä.
olla kotiäitinä silloin kun lapset on isompia, jotka jo osaavat leikkiä yksinään tai keskenään ja ymmärtävät käskyjä ja seurauksia jos jättää tottelematta.
Mieheni ei tee mitään kotihommia.
Kenelläkään miehellä ei pitäisi tehdä kotihommia, jos on äiti kotia ja lapsia hoitamassa. Se on niin helppoa hommaa.
Ja olen itsekin hoitanut kodin sekä lapset vaimon ollessa töissä. Paljon helpommalla pääsee, en edes viitsisi vaimolle kotiaskareita töiden jälkeen tyrkyttää.
Mies
sitten vinkkejä miten saisi hetken rauhaa lapselta (kohta täyttää vuoden) joka todellakin roikkuu lahkeessa, menettää täysin hermonsa jos "katoan" vaikka vessaan, ei anna kahvitella rauhassa, miten tulisi sitten toimia jotta lapsi ymmärtäisi leikkiä itsekseen silloin kun äiti haluaa omaa aikaa??
en minä ainakaan miehellä kotitöitä tee, siivousvälineet on sitä varten :)
itse pitää arvostaa omaa kotonaoloa ja sitä että lapset saa kasvaa kotihoidossa. Ei sitä kukaan muu arvosta kuin itse, tai korkeintaan mies myös. Lisäksi saa kärsiä työelämässä siitä että on ollut kotona mm. sillä ettei saakaan enää omaa työpaikkaansa takaisin kun palaa. Se on väärin. Jotkut olisivat mieluummin töissä kuin kotona, mutta lapsen etu menee edelle.
sitten vinkkejä miten saisi hetken rauhaa lapselta (kohta täyttää vuoden) joka todellakin roikkuu lahkeessa, menettää täysin hermonsa jos "katoan" vaikka vessaan, ei anna kahvitella rauhassa, miten tulisi sitten toimia jotta lapsi ymmärtäisi leikkiä itsekseen silloin kun äiti haluaa omaa aikaa??
ei hermojaan menetä äidin vessakäynnin ajaksi jos tottuu siihen että äiti käy vessassa ja tulee sitten takaisin. minun lapseni oli tuossa iässä vessakäynnin ja kahvittelun ajan leikkikehässä ihan kiltisti kun oppi siihen, että se on turvallinen paikka ja äiti on ihan lähellä ja jos äiti katoaa näkyvistä, tulee hän kohta takaisin. totuttelukysymys.
Mä olin nimenomaan lasten takia kotona, ja jaksoin tuon ajanjakson koska tiesin että se on vain väliaikaista. Nuorin oli 2v 3kk kun aloitti päiväkodissa.