Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purentakiskot?

Vierailija
06.03.2014 |

Olettekko saaneet apua purentakiskosta? Itse puren öisin hampaita yhteen ja nyt tilanne on mennyt niin pahaksi että kivut kasvoissa, hampaissa yms. on helvetilliset. Eli pitänee tuo purentakisko hommata. Onko teillä kokemuksia, saitteko avun kiskosta vaivoihinne? Jostain luin että kiskon saattaa voida jättää pois jo parin kk:n käytön jälkeen, voiko tämä pitää paikkansa? Olen luullut, että sitä joutuu pitämään loppuelämän...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kyseiset tekarit käytössä pian viisi vuotta. Mielestäni loppuelämän projekti. Korkeintaan joudut välillä hankkimaan uudet, tulee kuitenkin rouskuteltua kiskotkin hajalle ajan kanssa. Niihin tottuu nopeasti, pian et osaa mennä nukkumaan ilman ;)

Vierailija
22/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi kunnallisella kaikkinensa about pari sataa :) Gorega tabsit kerran viikossa normipuhdistusten lisäksi lisäkustannukset... Tulee kiva eläkeläisfiilis kassajonossa tuon tekariputsauslaatikon kanssa. Siinä on kassalla pällisteltävää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3: ei hampaat saa olla kipeät aamuisin! Itse kävin hiotuttamassa tilaa niihin kohtiin, joiden kohdalla hampaiden juuret kipeytyi yöllä. Sehän on haitallista jos puree kiskon kanssa niin kovaa, että juuret alkaa ihan liikkumaan. Eli kisko kuntoon niiltä kohdilta!

Itselläni kisko ei ole vähentänyt leukojen jumittumista, mutta suojaapahan ainakin hampaita etteivät kulu.

Vierailija
24/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lämpimästi suosittelen. Kiskot ovat pelastaneet leukani, hampaani. Yhden hampaan jo menetin kun juureen tuli hiusmurtuma tms. purentavoimien alla. Poistoon meni lopulta.

Kiskoja pitää käydä välillä tasapainoittamassa, kuluvat kuitenkin käytössä. Mulla on nyt toiset menossa, ekat kesti n. 5 vuotta. Ei tule uni ilman kiskoja... mun unikaveri :D

Vierailija
25/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut jo monen monta vuotta, joka yö. En saa enää nukuttua ilman kiskoa, ja jos nukun niin on kyllä pää ja niskat kipeänä aamulla. Miksi siitä pitäisi oppia pois?iEi ainakaan hampaat kulu :-)

Vierailija
26/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu Kisko lähemmäs 10 v ja välillä olin muutaman kk ilman, mut kun pariin hampaaseen ilmestyi halkeama, niin olen pitänyt kiskoa joka yö. Ja pidän. Tuskin pääsen niistä koskaan eroon.

Vierailija
27/82 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että soitin hammaslääkärin päivystykseen kun kasvoja särki. Hiettoon purentaa ja sain burana kuurin. Hain jäkissuojan hampaisiin, tehtiin siis ite lämmittämällä jne. Joskus jollekkin auttaa kun niskat hierotaan auki. Mulla ei kestänyt kauas kun olin ok. 

Vierailija
28/82 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin juuri kiskon kun narskuttelin hampaita rikki ja niskakivut oli aamuisin kamalat. Kunnallisella teki noin 250 e. Vaivan ja rahan arvoinen, en antaisi pois.

Vierailija
29/82 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskosta saa todella hyvän avun. Hintaa purentakiskolle tuli noin 300-350 eur yksityisellä Pohjois-Savossa vuosi sitten. Itse pidin alussa joka yö, nykyään hiukan harvemmin (ehkä kerran viikossa, stressaantuneena useammin). Totutteluun meni aikaa (syljen eritys voimakasta, aamulla hampaat/purennan asento tuntui ja tuntuu edelleen kiskon jälkeen "oudolle" jne) mutta apua olen kovaan leuka/kasvokipuun saanut. Puren siis hampaita voimakkaasti yhteen, en varsinaisesti narskuta.

Vierailija
30/82 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavat, ollut nyt käytössä pari kk, kerran olen käynyt hiotuttamassa. Maksoi Helsingissä yksityisellä 350e sisältäen myös tuon ylim.hionnan. Totuin heti ekana yönä, ja kasvojen kiputilat ja niskajumi vähentyneet. Mulla lonksui leuat, joten siksi kisko ja kyllä sitä taitaa öisin joltisesti bruksatakin. En osaiso enää nukkua ilman. Myös purenta on muuttunut eli etuhampaiden kärkipurenta on kadonnut, toimii samalla oikomishoitonakin!

Vierailija
31/82 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis vain yläleuassa kisko, ehkä siksi olikin helppo tottua? T. 41

Vierailija
32/82 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain samaa millä tekiksiä putsaillaan?

Vierailija
33/82 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut purentakiskot parisen kuukautta. Ensimmäiset viikot olivat todella hankalia, kuolaa erittyi myös aivan sairaasti, tuntui, että tukehtuu siihen kuolan määrään :( :( Nyt kuitenkin tottunut, ja oli totuttelun arvoista. Leuka kivut vähentyneet. Välillä öisin herännyt siihen kun jäystän kiskoa rajusti. Ilman kiskoa jäystäisin hampaita, ja aika pelottava huomata millä voimalla. Ei varmaan olisi ilman kiskoja hampaita ollenkaan kymmenen vuoden kuluttua.

Tsemppiä teille jotka opettelevat vielä sen käyttöä, älkää heittäkö kirvestä kaivoon. Kyllä niihin tottuu :)

Vierailija
34/82 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita kiskoja odotellessa voi käyttää urheiluliikkeistä saatavia kiehuvalla vedellä muotoiltavia pehmeitä kiskoja. Maksaa 8€.

Vierailija
35/82 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 21:14"]

Minkähän hintainen tuo kisko on? Ajattelin hommata tuon yksityisen kautta, niin saa avun nopsempaan. Kunnalliseen hammashoitoohan ei pääse...

AP

[/quote]

250-300€

Vierailija
36/82 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kiskot käytössä vähän aikaa ja fiilis on hyvä. Niskat on aamuisin huomattamasti ei niin jumissa ja leuat liikkuu paremmin, päätä ei särje. Aiemmin oli pitkin päivää hammassärkyä, päänsärkyä, poskilihakset selkeesti rasittuneet ja palan tunnetta kurkussa, niskat tosi juntturassa. Öisin heräilin useasti, varmaankin hampaitten puremiseen. Itse eikä puolisokaan ei ole ikinä huomannut että purisin, ilmeisesti teen sen aika äänettömästi.

Alun perin menin hammaslääkäriin hammassäryn takia ja epäiltiin tulehdusta. Röntgenissä ei tulehdusta löytynyt, huomattiin vaan että selkeää kulumaa on tullut hampaisiin jyystöstä johtuen.

Mä sain kiskot hyvinkin nopeasti kunnallisella. Pari kertaa on jouduttu hiomaan ja kaikkinensa hintaa tuli reilu 200e. 

Mulla on perusmalli ilman rautajuttuja, kisko laitetaan ylähampaisiin kiinni. Meneekö muilla suu normaalisti kiinni kun kiskot on suussa? Mulla malli on aika korkea, voi olla että joudutaan vielä "uloketta" hiomaan pois että istuu paremmin suuhun.

Vierailija
37/82 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa hankkia. Itseä harmittaa että vetkuttelin hankinnan kanssa, olisi pitänyt hankkia heti kun hammaslääkäri niitä ehdotti.

Vierailija
38/82 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hammaslääkäri meinasi että narskuttelen yöllä hampaita. Koskaan ei ole kukaan sitä kotona huomannut :-/
Vaivana minulla on jatkuva toisen puolen pääkipu. Mietin nyt sitten sitä kiskoa kanssa.

Vierailija
39/82 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Hormonihirviö" time="06.03.2014 klo 22:32"]Apteekista saa muistaakseni n. 70 eurolla todella hyvät, jotka muotoillaan itse kuumaan veteen ja sitten suuhun laittamalla. :)
[/quote]

Tää on hyvä ensiapu! Kunnes saa oikean kiskon.

Vierailija
40/82 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika miten mahdoton tilanne Suomen hammashoidossa! Onko tosiaan noin pitkät jonot ja siis mitä, kisko yksityisellä 500e?? Asun toisessa EU-maassa ja hammaslääkärini ehdotti itse kiskoa, kun valitin jatkuvista säryistä. Kisko ei maksanut mitään ja sain sen viikon sisällä. Nyt käytetty kohta vuoden ja voin todellakin suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän