Sopiva ehkäisy kun hormoonit ei käy ????
Epätoivoinen ja pian 40 vuotta lähestyvä äiti täällä kyselee neuvoja mikä ehkäisy käy sitten kun ei mitkään hormonit käy?
Tällä hetkellä on hormonikierukka joka oli viimeinen kokeilu mutta ei tämäkään käy. Paino nousee joka viikkoa riippumatta mitä syön, kuukautiset kahden viikon välein (runsaat), rasvaiset hiukset, naama kukkii, väsymystä, vatsa turvoksissa kaiken aikaa.
Eli näiden jälkeen onko siis ainoat vaihtoehdot kondomi tai pessaari? Vielä en ole valmis sterilisaatioon, haluaisin odottaa vielä 3-4 vuotta.
Kommentit (10)
Suosittelen!!! Ei sivuvaikutuksia, pitkäkestoinen..
ja kuparikierukkaa en uskalla ottaa kun nytkin on jo tiputteluvuotoa 1vko ennen kuukautisia :(
Ehdotin miehelle sterilisaatiota kun se on miehelle yksinkertaisempi toimenpide kuin naiselle.
Mutta mies ei halua vaan käyttää ennemmin kondomia mikä kyllä sopii meille ihan hyvin.
Kondomi ei vaikuta miehen erektioon,nautintoon tai fiilikseen ja minäkin olen "allerginen" spermalle (alkaa kutittaa/kirvellä/tulee hiiva ym).
Tällä mennään nyt niin kauan, että alkaa vaihdevuodet...
Mulle ei muut hormonivalmisteet sopineet, mutta rengas yllättäen kävikin.
Sen kanssa kuukautiset kesti aina 10 päivää ja kierto oli 21 päivää. Yösidettä sain käyttää päivin öin, niin runsasta vuoto oli. Eli sekään ei käy.
En tuota rengasta uskalla käyttää. Ystävä lihoi 10kg sen kanssa muutamassa kuukaudessa ja tuli vielä raskaaksikin!
ap
Laita mies vasektomiaan! Kaikille helpointa :)
Sama ongelma eli hormoniehkäisy ei käy. Tilasin Saksan apteekista (PayPal) FemCupin. Silikoninen este, joka asetetaan ennen yhdyntää spermisidin kanssa kohdun suulle. Annetaan olla vielä muutaman tunnin seksin jälkeen.
Helppo laittaa, mutta vaatii harjoittelua. Mies ei tunne ellei se ole väärin (eli liian alhaalla niinkuin meillä ekan kerran). Siisti kun laittaa kupin sisään yhden spermisiditabletin puolikkaan ja antaa olla paikallaan. Ei spermisiditkään leviä.
Maksoi joku 50 euroa.
meillä ratkaisu on yhdistelmä varmoja päiviä, kondomia sekä spermisidejä(patentex oval) vähänkin epävarmoina päivinä. Mutta pelkkään kalenteriin ei luoteta, vaan käytän ovistestejä vielä varmistaakseni että kierto täsmää.
Tulee siis hieman kalliiksi, mutta eipähän tarvitse käyttää hormoneja.
hormonit sovi. Kuparikierukkaa kokeilin, sekään ei käynyt. Jonkin aikaa käytettiin kondomia, mutta nyt mietitään miehen kanssa kumpi menisi steriloitavaksi, kun lapsiluku on täynnä. Yksi vaihtoehto, jota aikaisemmin harkitsin, oli sellainen ehkäisytietokone. En itse ehtinyt missään välissä tuota kokeilemaan, mutta vaikutti mielestäni ihan pätevältä laitteelta.
Jos alle 6kk, niin en luovuttais vielä. Elimistöllä kestää aikaa tottua, mutta sitten saakin olla 5vuotta täysin rauhassa!
Minulla on sellainen ollut vuosia ja olen tyytyväinen.