Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

amerikkalainen kotiaiti hetken palstalla

Vierailija
10.05.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ranskalainen kotiäiti taitaa painua pehkuihin.

Vierailija
2/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuttu usassa 11v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko mistä päin Suomea lähtenyt maailmalle? Onko lapsia, mies amerikkal.?

Vierailija
4/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syodaan peanut butteria, mutta ei marshmallow sotkuja.

olemme etela-suomesta lahtoisin ja mieskin samalta paikkakunnalta.

Vierailija
5/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa loytyy perheestamme

Vierailija
6/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaako etunimesi V-kirjaimella

Vierailija
7/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta että lapset pitää kuskata autolla joka paikkaan?

No ei kyllä tule mieleen tilannetta että lapsi kulksisi yksin minnekään täälläkään (Helsinki), eikä ole ollut yksin kerrostalon pihalla

Minulla on 6-v. poika.

Se kiinnostaa tietää onko usassa kaikki parempi koulutus lompakon paksuudesta kiiinni? Onko valtion koulut samaa luokkaa kuin täälläkin Suomessa? No täällä vaaditaan luokanopettajilta yliopistokoulutus, minkä tasoisia ne siellä on?

Itse pyysit kysymyksiä, ja mua kiinnostaa tietää, sellaiselta joka on paikan päällä. Answers?

Vierailija
8/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään?

Vierailija
9/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni varmaan imettämään.... korppua kahville.?

Vierailija
10/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaako etunimesi V-kirjaimella

ei ala etunimi

Vierailija
11/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko S.....

Vierailija
12/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta että lapset pitää kuskata autolla joka paikkaan? No ei kyllä tule mieleen tilannetta että lapsi kulksisi yksin minnekään täälläkään (Helsinki), eikä ole ollut yksin kerrostalon pihalla Minulla on 6-v. poika. Se kiinnostaa tietää onko usassa kaikki parempi koulutus lompakon paksuudesta kiiinni? Onko valtion koulut samaa luokkaa kuin täälläkin Suomessa? No täällä vaaditaan luokanopettajilta yliopistokoulutus, minkä tasoisia ne siellä on? Itse pyysit kysymyksiä, ja mua kiinnostaa tietää, sellaiselta joka on paikan päällä. Answers?

lapset tosiaan kyyditetaan/saatetaan kouluun ja harrastuksiin.

koulutus collegeen saakka on ilmaista, mutta riippuu asuinalueesta kuinka hyva koulu (julkinen) alueella on. ja luonnollisesti talot sitten ovat nailla alueilla kalliimpia. mutta niinhan se on vahan kaikkialla, esim. varissuon koulu ei ehka ihan yhta haluttava kuin keskustan Turussa.

Luokanopettajilta vaaditaan collegetasoinen koulutus.

Vierailija
13/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään?

vituttaa kylla

Vierailija
14/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samantapainen koulutus taallakin on. Vahintaan BA-tutkinto kasvatustieteessa, lisksi tutkintoja aineenopetuksessa, auskultointi ja lisaksi jokainen osavaltio vaatii lapaisemaan lisenssitutkinnon ennekuin saa opettaa.

Koulujen taso vaihtelee enemman kuin Suomessa, on erinomaisia, hyvia ja sitten niita huonojakin. Koulut rahoitetaan kiinteistoverorahoilla joten tietysti rikkaalla alueella on paremmat resurssit. Amerikkalaisessa kouluss (huonommassakin) kiinnitetaan paljon huomiota lahjakkaisiin lapsiin ja heille on vaativampia ohjelmia tarjolla. Lukiossa hyvia ohjataan jo paikallisiin Collegeihin.

Mina olen kasvattanut lapseni ihan keskivertoalueella ja kylla nama koulut paihittivat suomalaiset mennen tullen ja kokemusta on myos Suomesta.

t. amerikkalainen ope.

Vierailija
15/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosten mukaan?

Oman kokemuksen mukaan?

Olisi kiva saada jotain konkreettista, koska itse olen suorittanut opetusharjoitteluni siten, että mukana oli viisi amerikkalaista opettajaa tarkkailemassa. Kommentit ja kehut, joita heiltä saimme, olivat aika erikoisia, ja siitä olen saanut käsityksen, että amerikkalaisten opettajien taso on aika huono. Esim. BA-koulutus vastaa meillä alempaa yliopistotutkintoa, eikä meillä yksikään opettaja ole vain sitä suorittanut. Auskultoinnit ja opettajankoulutusopinnot tulevat meillekin sen normaalin maisterintutkinnon päälle.

Olen siis yläasteen ja lukion opettaja, ja seuraavia asioita kommentointiin opetuksessamme:

- meillä ei ole lainkaan luentoja, heillä esim. historiassa lähinnä luennoidaan

- meillä on runsaasti ryhmätöitä, tehtävämonisteita, erilaisia opetusmateriaaleja, vaikka välineistö ei olekaan uusinta uutta

- opettaja saa opettaa persoonallaan

- opettajalla on rento kontakti oppilaisiin ja hän saa heidät mukaan

- kaikki tekevät samaa ja silti onnistutaan

Tiedän, että esim. amerikkalaisissa elokuvissa usein esitellään lasten monenmoisia luonnontiedeprojekteja tms. mutta ilmeisesti kyse on ala-asteopetuksesta ja high school -puolella onkin sitten näitä luennoitsijoita. Toki tästä on aikaa kohta 10 vuotta, joten tilanne voi olla jo kovin erilainen. Näiden amerikkalaisten opettajien mielestä meidän opetuksemme 10 v sitten oli paljon laadukkaampaa, oppilaskohtaisempaa ja oppilaslähtöisempää kuin heidän. Mutta toki saattoivat amerikkalaiseen feikkitapaan vain valehdella. Minä suomalaiseen tapaan kyllä uskoin, mitä minulle sanottiin.

Kaipaan siis konkreettisia mittareita, miten päihittävät Suomen koulut opetuksen tasossa. Suomessa on totuttu mittaamaan asiaa oppimistuloksilla mutta muutkin mittarit käyvät. Lisäksi vielä sitä tiedustelen, että käyvätkö kaikki lapset näitä kouluja vai jääkö amerikkalaisten leffojen tapaan ne kaikista köyhimmät pois kouluista, jolloin ilman muuta tulokset vääristyvät, kun se heikoin aines ei ole koulussa niin kuin on Suomessa.

Vierailija
17/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on pakko yrittää laittaa koulutusjärjestelmiä paremmuusjärjestykseen? Eroja on niin hyvässä kuin pahassa. Pelkät PISA-tulokset ovat viitteellisiä.

Suomalaisen järjestelmän kompastuskivi on tasapäistäminen. Parempia ei "saa" olla. Moni lapsi kärsii lahjakkuudestaan, koska koulu ei tarjoa sille vastinetta eikä haasteellisuutta.

Myöhemmissä opinnoissa suomalainen nuori jätetään kovin yksin.

Vierailija
18/49 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan etta usalainen lahjakas lapsi vastaa suomalaista keskivertolasta. Usassa hyva lukutaitokin on kova juttu

Vierailija
19/49 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

high schoolissa ja esim. matematiikassa (ylin taso) mulla oli A+ ja suomessa ysillä kutonen. Olin luokkani paras kieliopissa jne.

En kovin paljoa hehkuttaisi usa:n kouluja. Toki poikkeuksiakin löytyy. Lukutaidotonkin voi läpäistä high schoolin kevyesti.

Iso maa, mahtuu kaikenlasita tallaajaa. Eniten mua häiritsee tuossa maassa rehottava tekopyhyys.

Vierailija
20/49 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Maailman parhaat yliopistot loytyvat USAsta, Suomessa ei ole yhtaan vastaavan hyvaa. Helsingin YO on kansainvalisissa rankkauksissa sijalla 79.

Miten mittaat tuota paremmuutta?

Tähän on kyllä ihan omat rankinginsa, tuskin av-mamman tekemät. Tai saattaa tietysti ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä