Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu hajuaistin muutokset yöllä?

Vierailija
09.05.2012 |

Tää on ihan kummallista, onko kellään vastaavaa kokemusta? Minulla on yleensäkin hyvin tarkka hajuaisti, mutta nyt viime kuukausien aikana olen useamman kerran yöllä herännyt johonkin todella voimakkaaseen tuoksuun tai hajuun, jonka todenperäisyydestä en ole varma. Siis, että luulenko vain haistavani sen, vai haistanko oikeasti tuoksun jostain jopa naapurista asti (asumme omakotitalossa ja lähimmät naapurit ovat kyllä melko lähellä). Nämä tuoksut ovat olleet mm. paahdetun ruisleivän tuoksu (naapurissa on kyllä leipäkone, jolla leipovat leivän yöaikaan), voimakas hajuvesi, tuore kahvi, tupakka. Meiltä nuo tuoksut eivät ole voineet tulla. Pitäisi varmaan googlettaa, mutta en jotenkin uskalla, jos minulla onkin jokin pahasti vialla!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään etenkin savun hajuun tai just paahidetun ruisleivän. Kierrän talon katsomassa, että kaikki on ok. Mä sanon nyt sen, mitä sä et halunnut kulla. Aivokasvain kuulemma oireilee näin. Mut mulla on ollut tätä jo aika kauan, enkä oo saanut muita oireita.

No nyt taisi mennä yöunet. Toisaalta kyllä en ole sen vuoksi ollut erityisemmin ihmeissäni tästä, kun minulla tosiaan on ollut aina todella tarkka hajuaisti. Esim. joskus 15 vuotta sitten mökillä haistelin sängyssä yöllä, että miten kummassa haisee niin mansikalta ja aamulla huomasin, että ison huoneen toisessa päässä (matkaa ainakin 12 metriä) oli yksi pienen pieni mansikka jossain kipon pohjalla. Ja muitakin vastaavia tapauksia on..mutta taidanpa nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja vähän googlettaa tietoa sittenkin. ap

Vierailija
2/4 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään etenkin savun hajuun tai just paahidetun ruisleivän. Kierrän talon katsomassa, että kaikki on ok. Mä sanon nyt sen, mitä sä et halunnut kulla. Aivokasvain kuulemma oireilee näin. Mut mulla on ollut tätä jo aika kauan, enkä oo saanut muita oireita.

No nyt taisi mennä yöunet. Toisaalta kyllä en ole sen vuoksi ollut erityisemmin ihmeissäni tästä, kun minulla tosiaan on ollut aina todella tarkka hajuaisti. Esim. joskus 15 vuotta sitten mökillä haistelin sängyssä yöllä, että miten kummassa haisee niin mansikalta ja aamulla huomasin, että ison huoneen toisessa päässä (matkaa ainakin 12 metriä) oli yksi pienen pieni mansikka jossain kipon pohjalla. Ja muitakin vastaavia tapauksia on..mutta taidanpa nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja vähän googlettaa tietoa sittenkin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään joskus yöllä mielestäni kamalaan paistetun lihan hajuun ja aamulla herään päänsärkyyn. Olen ainoa joka on herännyt hajuun. Lähisuvussa migreeniä ja aivoinfarktejakin, todellakin pelottaa. En ole vielä uskaltanut lääkärille.

Vierailija
4/4 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään etenkin savun hajuun tai just paahidetun ruisleivän. Kierrän talon katsomassa, että kaikki on ok.

Mä sanon nyt sen, mitä sä et halunnut kulla. Aivokasvain kuulemma oireilee näin. Mut mulla on ollut tätä jo aika kauan, enkä oo saanut muita oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme