Voiko lääkäri määrätä allergialääkkeitä puhelimitse? En pääse lääkäriin.
Olen perhepäivähoitaja ja tulevan viikon ajan kaikki illat olen kiinni. Päivisin en siis pääse neljän hoitolapsen kanssa lääkäriin, iltaisin en pääse edes yksityiselle ja allergialääkkeet pitäisi saada NYT.
Minulla on jo vaikeaan allergiaan sopivia histamiineja, mutta nyt ei henki kohta kulje. On ollut Ventolinea aiemmin allergiaan. Näkeekö lääkäri sen, että sitä on aiemmin ollut ja pystyisi määräämään sen puhelimitse?
Ihan hirveä tilanne. Oma mies työmatkalla, vanhemmat ja appivanhemmat matkoilla, kaikki siskot, naapurit, kaverit.. ihan kaikki juuri tulevina päivinä ihan kiinni. Allergialääkkeet olisi vaan saatava.
Kommentit (23)
Miksi proviisori vastaa vanhaan ketjuun
[quote author="Vierailija" time="09.05.2012 klo 20:46"]
Niin voi olla, että hän voi laittaa puhelinreseptin, kun soitat ja selität tilanteesi.
Miksi et soita sille lääkärillesi?
[/quote]
Minä olen puihelimitse saaanut , kun selitin asian ja juuri allergiaan.
Jos sinulla on vanha resepti Ventolinesta / tai entinen lääkepakkaus ohjelapulla (jossa on nimesi), reseptin uusiminen onnistunee apteekin kautta. Apteekki selvittää, kuka on oma lääkärisi uudella paikkakunnalla ja pyytää sieltä reseptin.
Toinen vaihtoehto on, että soitat itse terveyskeskukseen ja selität tilanteen. Ventolinea saa yleensä helposti lisää, jos ja kun sitä on ollut ennenkin.
Tablettimuotoisista allergialääkkeistä muistathan, että käytät vain yhtä lääkettä - ei montaa eri tablettia samaan aikaan (samoja/samantyyppisiä lääkeaineita kaikissa, teho ei kasva, mutta sivu- ja yhteisvaikutusten riski lisääntyy)!
proviisori