Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkäri määrätä allergialääkkeitä puhelimitse? En pääse lääkäriin.

Vierailija
09.05.2012 |

Olen perhepäivähoitaja ja tulevan viikon ajan kaikki illat olen kiinni. Päivisin en siis pääse neljän hoitolapsen kanssa lääkäriin, iltaisin en pääse edes yksityiselle ja allergialääkkeet pitäisi saada NYT.

Minulla on jo vaikeaan allergiaan sopivia histamiineja, mutta nyt ei henki kohta kulje. On ollut Ventolinea aiemmin allergiaan. Näkeekö lääkäri sen, että sitä on aiemmin ollut ja pystyisi määräämään sen puhelimitse?

Ihan hirveä tilanne. Oma mies työmatkalla, vanhemmat ja appivanhemmat matkoilla, kaikki siskot, naapurit, kaverit.. ihan kaikki juuri tulevina päivinä ihan kiinni. Allergialääkkeet olisi vaan saatava.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa ventoline ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus  http://www.europetabs.com

Vierailija
2/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi olla, että hän voi laittaa puhelinreseptin, kun soitat ja selität tilanteesi.

Miksi et soita sille lääkärillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten hoitaa kun sä joudut sairaalaan tai kuolet?

Nyt perut jonkun menon ja raahaudut sinne lääkäriin.

Vierailija
4/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa lääkäri kotiin, jos et saa puhelinreseptiä. Lapset saa ottaa lääkäriin mukaan, myös hoitolapset voi ottaa sinne, eihän tähän sinun lääkärikäyntiisi liity juuri muuta kuin se, että käyt siellä näyttäytymässä, jos sinulla on jo hoitosuhde.

Vierailija
6/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikeasti olisin niin sairaana, etten pystyisi lapsia hoitamaan, ilmoittaisin hoitolasten vanhemmille olevani sairas ja pitäisin sairaslomaa. Mutta tulisi aika kallis lääkärireissu, jos pitäisin sairaslomaa koko päivän 5min lääkärissäkäynnin takia.

ap

Vierailija
7/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi olla, että hän voi laittaa puhelinreseptin, kun soitat ja selität tilanteesi.

Miksi et soita sille lääkärillesi?

Olen muuttanut vuoden sisällä, joten minulla on nyt eri lääkäri kuin Ventolinea määrännyt.

Ehkäpä soitan huomenna terveyskeskukseen ja kysyn.

ap

Vierailija
8/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä ilman reseptiä?

kaikki reseptivapaat lääkkeet apteekista.

ap

Vierailija
9/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tosiaan ilman reseptiä, Ventolinea ei mut lääkkeitä vaikka minkälaisia.

Vierailija
10/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on töitä joka ilta vai muita menoja?

Niistä ei tähän aikaan vuodesta voi olla pois, kun harjoittelevat tulevia esityksiä varten.

ap

Vierailija
11/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tosiaan ilman reseptiä, Ventolinea ei mut lääkkeitä vaikka minkälaisia.

Hengitys vinkuu, silmiä kirvelee 20mg Kestine Lyonkin jälkeen, iho kutiaa.

On Zyrtecit ja Histecit ja muut.

ap

Vierailija
12/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa lääkäri kotiin, jos et saa puhelinreseptiä. Lapset saa ottaa lääkäriin mukaan, myös hoitolapset voi ottaa sinne, eihän tähän sinun lääkärikäyntiisi liity juuri muuta kuin se, että käyt siellä näyttäytymässä, jos sinulla on jo hoitosuhde.

en pääse neljän noin pienen kanssa mitenkään. Ihan jo siitäkin syystä, ettei terveyskeskuksen ovista mahdu kaksostenrattaat sisälle (tästä aiheesta voisin keskustella vaikka tunnin!). Minulla on siis 9kk, 1v1kk ja 2x3v. Kaksi ei kävele, joten pitäisi kantaa ne sinne. Terveyskeskuksen ulkopuolelle en uskalla jättää rattaita.

ap

Vierailija
13/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä puh.soitolla, kun kerrot tilanteesi. Ei huolta :)

Vierailija
14/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten menoja, jotka minun pitää hoitaa miehen työmatkan takia. Niistä ei tähän aikaan vuodesta voi olla pois, kun harjoittelevat tulevia esityksiä varten.

ap

Kukaan kaveri ei voi viedä/tuoda jotta pääsisit lääkäriin?

Vierailija
15/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muodossa tuota Ventolinea otat?

Vierailija
16/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla Ventoline puuttuu, sitten kyllä lääkäriin?

Vierailija - 09.05.12 08:59 (ID 14825595)

Missä muodossa tuota Ventolinea otat?

Sellainen pyöreä litteä kiekko, jota vedetään henkeen.

ÄH. Pakko kai sitten jotenkin päästä niiden lasten kanssa sinne lääkäriin. Aivan hirveä reissu. Kannan kaksi lasta neljänteen kerrokseen ja yritän siinä samalla vetää kahta uhmaikäistä mukana. Ja odotan jossain aulassa ties kuinka kauan, vaikka on lääkäriaika varattuna..

Mitähän maksaisi tilata kotiin se lääkäri.

ap

Vierailija
17/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 60 euroa jää saamatta, jos ilmoitan nyt olevani sairaslomalla huomenna lääkärin takia.

Miksi pitikin tulla nämä oireet JUURI NYT. Minulla on loistava tukiverkosto, joka juuri nyt petti alta. Voi pöh.

ap

Vierailija
18/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hän katsoa esim tunnin ajan koko porukkaa?

Vierailija
19/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsut lääkärin kotiin? Jos voisit ottaa hoitolapset mukaan terveyskeskukseen, niin toki he voivat olla paikalla, kun lääkäri tulee kotiisi vähän kuuntelemaan keuhkoja ja juttelemaan?

Jos olisit mun naapurissa, voisin itse kuunnella keuhkot ja kirjoittaa reseptin, olen lääkäri :) Itsekin kärsin juuri nyt aivan hirveistä allergiaoireista, vaikka on koko lääkearsenaali käytössä, joten sympatiani ovat puolellasi. Odotan perjantaiksi luvattuja sateita kuin kuuta nousevaa.

Vierailija
20/23 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hän katsoa esim tunnin ajan koko porukkaa?

Jos olisi omista lapsista kyse, niin menisin ilman muuta itse lääkäriin enkä välittäisi kiukuttelevista, lattialle heittäytyvistä huutavista lapsistani. Enkä siitä, että joutuisin selkä vääränä kantamaan kahta ei-kävelevää sinne neljänteen kerrokseen. Mutta kun ovat hoitolapsia, en halua aiheuttaa heille niin epämukavaa "retkeä".

Rajasin nyt vaihtoehtoni näihin:

A) Jos aamulla en oikeasti pysty enää elämään näiden oireiden kanssa, sanon vanhemmille käyväni lasten kanssa terveyskeskuksessa hakemassa reseptin. Ja sitten vain ristin käteni ja toivon, että selviän siitä reissusta hengissä enkä aiheuta pysyviä traumoja hoitolapsille. Yritän saada edes jonkun aikuisen mukaani.

B) Jos pystyn aamulla hengittämään ja avaamaan silmäni, yritän sinnitellä perjantaihin ja toivon, että luvattu sade huuhtoo pahimmat töhnät viemäreihin.

C) Lähden illalla kahdeksan jälkeen lasten kanssa päivystykseen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä