Hoitsut! Love-tentistä?!
Onko vaikee? Vaatiiko paljon lukemista? Mitenkäs iv-osa tentistä? Minulla ei kotihoidossa ole iv-juttuja ollenkaan, joten hirvittää se tentti ilman käytännön kokemusta aiheesta! Onko se iv-osa pakollinen kaikille sairaanhoitajille, vaikka työnkuvaan ei iv-jutut kuulukaan?
Kommentit (79)
Voiko tuo edes olla totta, että hoiva-avustaja joutuu suorittamaan LOVEN? Miksi?
Mä en ymmärrä miten joku hoitaja kehtaa valittaa tällaisesta. Itse työskentelen ensihoitajana ambulanssissa, ja meidän on iän kaiken pitänyt tenttiä parin vuoden välein saadaksemme jatkaa työtämme. Minusta on järkevää että osaamista kartoitetaan myös työuran aikana; mehän olemme vastuussa ihmisten hengestä ja terveydestä. Paljon pelottavampaa minusta on ollut se, kun hoitaja valmistuttuaan voi työskennellä vaikka 40 vuotta ilman että kukaan kartoittaa osaamistasoa millään tavalla.
Siitä saa sitten kait luvan antaa valmiiksijaetut lääkkeet asukkaille :O Mutta kun on tulossa kilpailutus, niin kaikkee pitäisi olla näkyvillä.
Siis vastaus toiseksi viimeiseen.....
No eiköhän se osaaminen/osaamisen puute tule käytännössä ilmi?
Sinä se juju onkin. Sh / Th tenttivät lääkäreidenkin puolesta.
Paljon hoitopaikkoja, joissa hoitajat tekevät lääkäreiden työt, päätöksissä myös. Siksipä hoitajat laitetaan tenttaamaan ja lääkäreillä palkka juokseen tuhansissa kuukaudessa.
Huvittavinta oli, kun meillä hallinnossa työskentelevät sairaanhoitajat joutui tekemään sitä tenttiä. Yksikin oli ollut osastotöissä 30 vuotta sitten. Työskennellyt 30 vuotta hallinnollisena esimiehenä, eikä tee lainkaan osastotyötä. Ja vielä paikassa, missä ei ole iv-mahdollisuuksia. Eli meillä menee lääkkeet pelkkinä pillereinä ja nekin tulee apteekista valmiiksi jaettuina. Jos iv-tarvetta, niin silloin sairaalaan.
Tyhjää työajan hukkaamista osalle. Mutta joku tosiaan rahastaa näillä hyvin. Itse lähihoitajan koulutuksella meinasin revetä nauruun, kun näin tentin. Päivässä 900mg annos jotain lääkettä. Se annetaan kolmesti vuorokaudessa. Paljon annetaan kerralla. Siis ihan tosi. Joku vetää hyvät rahat siitä, että me käymme jakamassa 900 kolmella. Minulla meni lähihoitajan tason tenttiin 6 minuuttia ja teoriapuolta en lukenut ollenkaan.
Joku järki pitäisi olla, itse olen perhetyöntekijä ja tehnyt perushoitajan hommia parikyt vuotta sitten ja nyt pitää suorittaa Love ja se laaja , voi helvetti
Meillä on lievästi kehitysvammainen tytär,joka työskentelee vanhusten palvelutalossa lähiavustajana.Hänen on suoritettava ko tentti,lääkelaskuja ei tarvitse suorittaa.Hän ei ole lääkkeiden kanssa tekemisissä,mutta kuitenkin tentti on suoritettava.
Ensimmäisellä kerralla jäi kahden pisteen päähän läpimeno.Arvaa harmittiko?Kyllä ollaan tahkottu joka viikonloppu n.3-4 tuntia tenttiä varten,ja vaikeutena on ollut,että hänellä on hieman tekstin ymmärtämisessä vaikeuksia,ja vaihtoehdossa "epätosi",miksei voi olla sana "väärin"?Mutta kyllä pitää hattua nostaa hänelle,että on jaksanut opetella niin vieraita asioita,mitä tentti vaatii.Mutta nyt huomaa,että alkaa pinna kiristymään hänellä,samoin myös minulla,koska huomenna on uusinta tentti.Voi kun tulis muutama harjoiteltu tärppi.Huomenna vaan kädet ristiin onnistumisen puolesta.
Tämä viestiketju on jo aika vanha,mutta jos joku tätä lukee,niin tsemppiä opiskeluun,kyllä se onnistuu.
No jos olet ollu sairaanhoitajana ihan eri erikoisalalla ja et tarvitse työssä ollenkaan lääkkeitä etkä iv-laskuja. Niin siinä ei ole järkeä että ne tarvitsee tenttiä vaikka kyseisten kanssa ei tee enää töitä eikä tule tekemään. Esim.sairaanhoitaja jossain laboratoriossa. Ymmärrän tämän sitten jos se kuuluu työnkuvaan ja ilman muuta se sitten on tentittävä.
Vaikka olisi sairaanhoitaja, mutta ei ole vuosiin niitä tarvinnut eikä tule tarvitsemaan niin miksi tenttiä?!
Mistä saa tentti materiaalin, että voi harjoitella
Vanha ketju mut muakin kiinnostais. Millaisia kysymyksiä teoriaosuudessa on?
I.v. ei ole pakollinen sairaanhoitajille, vaan Love:n laajuus on täysin työpaikkojen itse sovittavissa. Piste.
Ei oo pakollinen, jos työnkuvaan ei iv hoito kuulu, mutta on oman ammattitaidon ylläpitämisen vuoksi hyvä myös suorittaa.
20 vuotta psykiatrialla sh:na,ei ihan hirveästi innosta nuo liuoslaskut ja muut.Vaikka laskut varmasti läpi menee, ihan kyykyttämistä tämä on.Alanvaihtoon,millä muulla alalla tämmöseen suostutaan?
Ei voi palkkaa alentaa jos kuuluu tehyyn ja työsoppari
love tentti on mielestäni hyvä suorittaa, niin näyttää että osaa laskea hoitotyössä tarvitut laskut. osalla ei aina pysy edes laskin tai dosetti kädessä, joten hyvä että osaamista testataan. meidän työpaikalla 5 vuoden välein suoritetaan nuo, ja jos ei pääse läpi niin työtehtäviä muutetaan.
jokainen voi halutessaan suorittaa kurssit myös omalla ajallaan eikä se ole keneltäkään pois. teoriakysymykset ei ole vaikeita, iv osiossa voi olla vähän hankalampia
Voi iik, olen hoiva-avustaja eikä minulla tietenkään ole lääkejako- eikä -antolupaa. Nyt aloitin lukea LOVe-tenttiin kun patistettiin, vastaan tulevat laskutehtävät - ilman mitään koulua. Kiva lähteä repimään tästä tyhmästä päästä oma-aloitteisesti kaavoja ja vain tenttiä varten, palkkakaan ei nouse :O