Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut! Love-tentistä?!

Vierailija
09.05.2012 |

Onko vaikee? Vaatiiko paljon lukemista? Mitenkäs iv-osa tentistä? Minulla ei kotihoidossa ole iv-juttuja ollenkaan, joten hirvittää se tentti ilman käytännön kokemusta aiheesta! Onko se iv-osa pakollinen kaikille sairaanhoitajille, vaikka työnkuvaan ei iv-jutut kuulukaan?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin helpolla läpi. Ilman stressiä. Luin alueen kertaalleen ja siinä meni tasan viikon jokainen ilta. Lukulomaa sai yhden 8 tunnin työpäivän, jonka tosin meidän kusipäinen pomo antoi pitää vasta tentin jälkeen! Ei mennyt sen kaaliin, että se vapaa on tarkoitettu lukemiseen eikä ole mikään palkinto läpi pääsystä!

Vierailija
42/79 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pääsi läpi aika helposti, pari joutui tekemään toisen kerran.

Jos joku sekoaa ja  haluaa tappaa jonkun insuliinilla ei siinä lovet sun muut kyykytykset paljon paina. Käsittämätöntä idiotismia koko hoitsujen kyykytys, tosin samanlaisia idioottitenttejä on muillakin aloilla esim 20v rekkaa ajanut joutuu suorittamaan jotain myös.

Oisko jossain liikaa lukeneita turhautuneita pykälänikkareita? Eu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensiavussa kaksi hoitajaa sai LOVE:n läpi ekalla yrittämällä. Loput kymmenen joutui uusimaan kerran tai kaksi. Yksi joutui uusimaan kolmasti.

Kaikilla uusineilla oli virheitä nimenomaan laskuissa. Kirjallinen osuus olikin mielestäni helppo ja laskuissa yksi oli mielestäni vähän hankalampi. Itse sain kuitenkin ekalla läpi :)

Vierailija
44/79 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin 22, menee ne pillerit sikin sokin muutenkin, kun niitä joutuu yöllä silmät ristissä jakamaan. Herätkää nyt hoitajien työtaakkaan ennemmin, kuin näihin loputtomiin ? tentteihin.

Vierailija
45/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla. Tietääkö joku onko ko tentti edes laillista puuhaa?

Vierailija
46/79 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenttisin loven vaikka en ollut ehtinyt kun selailemaan materiaalin, enkä ole ollut hetkeen aikaan lääkkeiden kannssa tekemisissä hallinnollisten työtehtävien vuoksi. Ihmettelen miten te valmiit sairaanhoitajat edes kehtaatte kirjoittaa ettei teidän tarvitse osata. Kyllä meidän kaikkien tarvii osata, mehän vastaamma antamastamme lääkehoidosta. Vaikka nykyisellään työskentelen vanhustenhuollossa, jossa ei ole iv-lääkityksiä jne. koen että minun pitää osata perusasiat lääkkeistä, se on ammattitaidon ylläpitämistä. Ja yllättäen sainkin yhtenä päivänä asukkaan hoitoon liittyvän liuoslaskun, oikeasti meidän on pidettävä yllä ammattitaitoamme. Lääkehoidon perusasiat pitää hallita, ymmärrän että erikoisempia epi-osioita jne ei tule kuin tietyillä osastoilla työskenteleville, mutta en todellakaan haluaisi lukea että oman ammattikuntani edustajat väittävät ettei tarvitse tietää esim verenpainelääkkeistä (voihan siellä synnärilläkin olla potilas jolla käytössä verenpainelääkkeet, kyllä niistä silloin pitää perusasiat tietää) Meillä oli juuri lh-opiskelija jolla oli todella vahva lääkeosaaminen juurikin lääkkeiden vaikutustavoista, yhteisvaikutuksista ja mahd sivuvaikutuksista, tälläisiä kaivattaisiin enemmän, olisivat asiakkaammekin paljon vermemmissa käsissä lääkehoidon osalta.

Vierailija
47/79 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sieltä ja syvältä on LOVE nykyisellään - ihmisten kiusaamista. LOVE:sta pitäisi olla pelkästään tentittävänä se, minkä kanssa tekee töitä. Ei iv:tä esim. psykiatriaan, vain LOP ja PSYK.

Vierailija
48/79 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää lukea, kuinka moni on sitä mieltä, että lääkehoito/osaaminen on turhaa. Itse kotihoidossa Lähihoitajana työtäni tekevänä ymmärrän kuinka tärkeää on monipuolinen lääkehoidon osaaminen. Myös lääkelaskut meillä tentittävä ja hyvä niin. Vaikka en joka päivä tarvitse kaikkea tietoa on hyvä, että niistä tietää ja osaa asiakasta neuvoa ja ohjata ilman, että jokaiseen kysymykseen tarvitsee kysyä apua esim. sairaanhoitajalta tai lääkäriltä. Itsensä kouluttaminen ja ammattitaidon lisääminen ei koskaan ole turhaa. Ajatelkaa opiskelu,tentit ym. oman ammattitaidon kehittämisenä. Ei se Love kuitenkaan niin vaikea ole. Minusta kaikkien hoitoalalla olevien täytyy kunnioittaa asiakasta/potilasta niin paljon, että haluaa oppia uutta ja pitää vanhan tiedon muistissa.

Vierailija
49/79 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuakaan lukematta heti ensimmäisellä kerralla läpi, aikaa tentin tekemiseen meni 20 minuuttia.

Vierailija
50/79 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kotihoidossa ei muka ole iv-tiputuksia. Kyllä meillä ainakin on. Love tentti on helppo.

Vierailija
51/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se iv-osio kaikilta vaaditaan. Itse tentti taas oli aika helppo.

Vierailija
52/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää nimenomaan se osa.

Vierailija
53/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon. Itse tentissä ei mulla ainakaan ollut niitä kaikkein pahempia liuoslaskuja. Tosin muutamaa laskua joutui ihan tosissaan miettimään.

Vierailija
54/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin voiko edes olla laillinen tuommoinen. Ihan eri asia jos tenttaisi omaa aluetta, silloin en sanoisi mitään. Mutta esim minä joka synnytyssalissa - meillä ei minkäänlaista kokemusta sydänlääkkeistä, mitä mikäkin lääke tekee, kirran asioista jne...eikä tulla ikinä tekemään töitä sen kanssa, onko siinä mitään järkeä? no ei. Lukemista on kyllä, luin ehkä 10h yhteensä, niistä puolet ajasta meni laskutehtäviin. Läpi meni mutta silti kyseenalaistan tuommoista, pitäisi olla tentti joka liittyy sun työympäristöön. Jos olisi tullut liuoslasku mulla olisi mennyt pieleen heti, on kyllä paljon tuuristakin minkälaisia kysymyksiä tulee. Mutta lukea kannattaa ja laskea.

Vierailija
55/79 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidossa työskentelevä terveydenhoitaja. En ole ikinä ajatellut työskennellä iv-hoitojen parissa. Koko materiaali on kirjoitettu osastotyöskentelyn kantilta muutenkin. Ja siellä on paljon kirjoitusvirheitä, häiritsevää noin asiatekstissä!

Vierailija
56/79 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat suorittavat lääkehoidon osaamisen perusteet LOP kurssin. Sen tekevät mös sairaanhoitajat sekä sitten ainakin Verensiirron ABO ja Lääke- ja nestehoito laskimoon -IV ja tietysti laskut. Lisäksi muita osioita sen mukaan missä työskentelee. Verensiirron ABO ja Lääke- ja nestehoito laskimoon kurssissa oli paljon luettavaa, mutta mitä ei ihminen tekisi ammattitaitonsa ylläpitämiseksi.Pääosin se on kertausta sairaanhoitajalle. Itse menin ekalla läpi. Kannattaa lukea ja laskea sillä itselleenhän sitä tekee. Hymyä huuleen ja oppimaan.

Vierailija
57/79 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:40"]

Sivuakaan lukematta heti ensimmäisellä kerralla läpi, aikaa tentin tekemiseen meni 20 minuuttia.

[/quote]

Et siis oppinut mitään uutta. Näiden lääkehoidon eri tenttien  tarkoitus ei ole itse tentin läpäiseminen vaan uuden oppiminen tai aiemmin opitun mieleenpalauttaminen.En haluaisi olla työnantajasi.

Vierailija
58/79 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rikastuu tuolla lovella. Suututtaa tuhlata työ- ja vapaa-aikaa turhaan opiskeluun.
-nlath

Vierailija
59/79 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helv#tin suoraan sanottuna TYHMÄ täytyy olla jos ei pääse läpi?? Miten olette ikinä selvinneet sh koulusta? Pelottaa, että näin tyhmät ihmiset on sairaaloissa töissä. Onneksi teillä ei ole vastuuta vaan lääkäreillä on.

Vierailija
60/79 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:38"]Joku rikastuu tuolla lovella. Suututtaa tuhlata työ- ja vapaa-aikaa turhaan opiskeluun.
-nlath
[/quote]

Monilla aloilla on pakollista kouluttautuminen, kurssit ym s. Olen järkyttynyt siitä että hoitsut eivät pidä asiaa tärkeänä, vaikka ala kehittyy jatkuvasti. Sitten töissä onkin yhä näitä reliikkejä, jotka luulevat esim pakaraan pistämisen olevan vielä vaihtoehto nr 1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme