Varastin reseptilääkkeen vahingossa apteekista
Okei. Eli ensimmäistä kertaa elmässäni kävin hakemassa reseptilääkettä apteekista. En tiennyt miten toimia, mutta lääkäri sanoi että näytä kelakorttia jne. Olin vähän jännittynyt ja siinä sitten vaihedeltiin korttia ja paperia apteekissa. Sen jälkeen kun oli saanut lääkkeen, niin minä vain kävelin ovesta ulos. Huomasin kotona yhdestä paperista että minun olisi pitänyt käydä kassalla maksammassa se. Jep, olen dorka. Ehkä minä kuvittelin että siitä tulee lasku kotiin tai jotain. Tapahtuuko näin? Huomataanko mistään että minä en ole maksanut kyseisiä reseptilääkkeitä? Mitä minun kannattaa tehdä? Tänään en ainakaan ehdi mennä enää sinne. Pikaisia vastauksia toivon pliis.
Kommentit (22)
että unohdit maksaa. Ei tartte sen kummemmin selitellä. :) Kyllä siellä apteekissa on nähty ja kuultu kaikenlaista, parasta kaikkien kannalta on että käyt ihan rehdisti maksamassa ja hoidat asian pois päiväjärjestyksestä. Ei sieltä laskua tule. Jos et ehdi apteekkiin, voit vaikka soittaa ja kertoa, että unohdit maksaa ja sanoa, että pääset huomenna käymään. Sitten kehtaat myöhemminkin asioida ko. apteekissa. :)
tollaset apteekit on jotenkin hölmöjä kun pitää eka ottaa ne lääkkeet siitä farmaseutilta ja sitten mennä sinne kassalle.
Tollasta varmaan sattuu. Kannattaa käydä maksamassa vaikka ei se varmaan missään näy ettet maksanut.
ostokerta kuittautuu automaattisesti (hintatarraa vilautettaessa). Eli apteekissa kyllä huomataan, ettei sinun ostokertasi ole kuittautunut ja aletaan miettiä syitä tähän ... ei jää huomaamatta, että olet unohtanut maksaa lääkkeen.
Ota yhteys apteekkiin, varmasti et ole ensimmäinen asiakas, jolle käy näin!
Mahdetaanko sitä huomata kovin nopeasti? Jos minä käyn huomenna selvittelemässä asiat niin onko se jo ennen sitä huomattu?
Maksamattomuutesi huomataan parin päivän sisällä, kun apteekki alkaa tekemään ns. kela-pinkkaa ja listaa kuittaamattomat ostokerrat - voi olla tänään tai huomenna tai ylihuomanna - riippuu milloin tekevät kela-pinkan.
Soita apteekkiin ja kerro, mitä tapahtui ... ei tosiaan ole mitenkään noloa!
tollaset apteekit on jotenkin hölmöjä kun pitää eka ottaa ne lääkkeet siitä farmaseutilta ja sitten mennä sinne kassalle.
Tollasta varmaan sattuu. Kannattaa käydä maksamassa vaikka ei se varmaan missään näy ettet maksanut.
että sinne reseptiluukulle maksetaan?
silloin käsikauppatavatakin pitäis maksaa sinne?
jotta välttyisit suuremmilta ongelmilta.
nimen avulla selviää kuka on lääkkeet ostanut ja jättänyt maksamatta. Siinä kassalla ostokerta kuittaantuu maksetuksi ja muuten roikkuu listalla ja tokihan se selvitetään miksi rahat on jääneet saamatta.
että sinne reseptiluukulle maksetaan?
silloin käsikauppatavatakin pitäis maksaa sinne?
siellä ei siis ole kuin yksi luukku, josta kaikki pyydetään ja johon kaikki maksetaan.
Ei ap:n tarvitse pelätä, että apteekkissa oltaisiin milläänlailla vihaisia tapahtuneesta - tietysti fiksumpaa, että ilmoittaudut apteekkiin itse.
Olen proviisori ja kuittaamattomissa ostokerroissa on useinkin sellaisia, joita joudumme selvittelemään ... joskus virhe voi olla myös apteekin (lääke toimitettu ja maksettu, mutta ostokerrasta joudutaan korjaamaan jotain, esim. ottamaan asiakkaalle lasku vakuutusyhtiötä varten tms ja apteekki unohtaa kuitata ostokerran uudestaan). Riippuu apteekin toimintatavoista ja juuri siitä, missä kohtaa asiakas maksaa lääkkeen.
Jos maksettava osuutesi oli pienehkö summa, voi jopa olla, ettei apteekki ota sinuun yhteyttä - farmaseutti muistaa toimittaneensa lääkkeen ja sinun saaneen sen ... ostokerta kuitataan ja enempää ei välttämättä aleta kaivelemaan. Riippuu apteekista.
kun eräs mies tuli pihalta apteekkiin ja sanoi että ajatuksissaan lähti maksamatta,niin virkailija sanoi että kyllä lasku olisi tullut perässä. Eli mene maksamaan ennen kuin lähettävät laskun. Sattuuhan tuollaista muillekin.
jossa farmaseutti rahastaa suoraan reseptilääkkeet, samalla voi maksaa muita ostoksia.
Lisäksi on kassat joihin maksaa kosmetiikkaa ja reseptittömiä lääkkeitä.
mutta kuinka vanha olet? En pääse yli ihmetyksestä, että aikuinen (päätellen keskustelupalstavalinnasta) ihminen ei ole koskaan ostanut reseptilääkkeitä...
Heips. Vastaan sille, joka kysyi ikääni eli olen 20 vuotias. En tiedä sitten miten yleistä sen ikäisien alapuolella ja minun ikäisenä ylipäätään reseptilääkkeiden osto on.
Ihan uteliasuudesta niin mikä on pienehkö summa? Menen kyllä maksamaan, mutta kiinnostaa silti tietää. Itselläni oli 22 euroa.
siis sille, joka näyttää olevan hyvin näistä asioista perillä
t.aloittaja
no, 22 euroa ei ole ihan pienehkö summa ... riiippuu apteekista ja siitä, miten hyvin muistavat tapauksesi, lähettäisivätkö laskun / soittaisivatko perääsi. Osoitetietojesi yms saamiseen menee aikaa ja toki apteekin pitää olla varma, etteivät ole itse mokanneet (ja ostokerta siksi kuittaamatta) ennen kuin lähettäisivät laskun.
voin sanoa, että näkyy kyllä maksamattomat varmistelistauksessa. Jokainen ymmärtää, ettei niitä lääkkeitä niin vaan anneta. Huoh. Soitat ja kerrot meneväsi maksamaan, vai etkö menisi, jos ei "näkyisi mistään".
ja kysy, voitko käydä huomenna maksamassa.
Tai mene huomenna sinne kaikkien kuittien ym. kanssa ja kerro miten kävi.