Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-vuotiaan tulisi osata tervehtiä tuttua aikuista vaan ei - syvä hiljaisuus

Vierailija
09.05.2012 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyvät noin, ei kovinkaan vaarallista.

Vierailija
2/5 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis semmoisia, jotka jotenkin tietää itse henkilökohtaisesti. Onhan noita räkänokkakakaroita, jotka saattavat tietää jonkun aikuisen esimerkiksi muiden lasten puheista. Sellaista aikuinen ei todellakaan tervehdi. Voihan se lapsi heittää oman tervehdyksensä, mutta olisi oika omituisen tuntuista. Noita tuijottajia kyllä löytyy aika paljon. Räkänokkakakaroita saatetaan tervehtiä sen takia, että tiedetään näiden olevan räkänokkia. Näin oikein tarkoituksenhakuisesti. Jos joku nimi on tiedossa niin se mainitaan oikein ääneen ja ehkäpä lisätään jotakin kärveltävää... Hei KALLLE, näin kun varastit tavaraa kaupan hyllyltä. Miksi varastat? Tai jos ajaa räkäsellä, vääränkokoisella fillarilla niin saatetaan kysyä, että miksi ajat liian pienellä kamalalla fillarilla? Ei kunnon suomalaiset insinöörit rakenna tommoisia pyöriä? Eikö sinulle ole varaa ostaa omaa pyörää - tuolla liian pienellä fillarilla tuhoat polvesi ja saatat tulla vammaiseksi. Äitikö sinut sitten hoitaa? Käy ostamassa kunnollinen pyörä ja lähetä lasku minulle. Tai kysytään suoraan, että miksi Mikko ajat noin kamalalla pyörällä? Tai sanotaan suoraan, että hei Pekka sullahan on aivan kamala pyörä! Mistä tommonen oikein tulee?

Sitten näemmekin kohta, että jotkut mukamas äidit ovatkin siirtyneet käyttämään noita kamalia pyöriä - niin ainakin täällä näköjään. Ne on jostain paloista koottuja ja niissä lukee Helkama!

Siis tämä on aika järkky juttu. Kaikki kunnon fillarit on poimittu pois tästä maasta. Koska saamme uudet?

Älytön juttu on, että ainakaan tässä taloyhtiössä ei enää asu ihmisiä, joita viitsisi edes tervehtiä. Jotain ihan ufoa porukkaa. Mistä ne tulee? EI TOMMOSET MITÄÄN TERVEHDI ENKÄ AINAKAAN MÄ HALUA NIITÄ TODELLAKAAN TUNTEA. Ei silti, eivät jää pärstät edes mieleen.

Tämä on vähän suurempi juttu kokonaisuudessaan kuin mitä tähän viestiin nyt tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kasvaessa ohi. Ole sinä aikuinen ja opettele kohtaamaan myös ujoja lapsia tervehtimällä heitä silti, vaikka nämä eivät uskaltaisikaan. Lapset vasta opettelevat sosiaalisia taitoja ja käyttäytymistä, voit olla mukava esimerkki kun huomaat heidätkin vaikka ujostelevat!

Vierailija
4/5 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun tavataan tuttavia, tervehditään. En tekisi asiasta suurempaa asiaa, miuistuttaisin vaan joka kerta asiasta. myös palkitseminen auttaa, meillä tyttö oli lapsena hyvin ujo ja esim. Kiittäminen oli todella vaikeaa. esim. Kampaajalle mennessä sovittiin etukäteen, että jos kiittää leikkauksen jälkeen reippaasti mennään ostamaan jätskit. Tehosi, nykyään reipas 8-v eikä mitään ongelmia sos. tilanteissa.

Vierailija
5/5 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin lapsena varmaan harvinaisen mölö ja huonosti kasvatettu monen mielestä. Olin ja olen vain erittäin surkea kaikissa sosiaalisissa tilanteissa, ja lapsena se näkyi juuri vaikka noissa tervehtimisissä. Ujokin olen, ja sekin vaikutti varmasti asiaan. Nykyään sentään osaan käyttäytyä suurinpiirtein normien mukaisesti, mutta monet sanovat silti minua hiljaiseksi. Ulkomailla kun asuin, niin tuo hiljaisuus tulkittiin tietenkin töykeydeksi ja siksi, ettei kiinnosta muut ihmiset tai asiat. En vain tiedä, mitä pitää sanoa ja menen ihan lukkoon.

Siispä en syytä lapsianikaan, jos heistä tulee yhtä onnettomia kuin minä. Toivottavasti tulevat hölösuuisäänsä.