Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video jonka katsottuasi et sitä voi unohtaa. Ei heikkohermoisille eläinrakkaille....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua oksettaa tuollainen rääkkäys ja kidutus, jota tuossa filmissä näytettiin.

Se on sitten eri asia, pystynkö itse juuri mitenkään vaikuttamaan noiden reppanoiden kohteluun, tuskinpa.

Ei se silti tarkoita sitä, ettenkö olisi todella kauhistunut näkemästäni ja toivoisin voivani auttaa noita saamaan parempaa kohtelua.

Vierailija
2/13 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä tehotuotanto pelastaa monen vähävaraisen elämän meillä Suomessakin. Luomu on tarkoitettu raharikkaille porvareille, joilla on varaa asettua moraaliseen norsunluutorniinsa meidän taviksien yläpuolelle ja päivitellä, kun teemme sellaista ruokaa johon meillä on varaa.

Tiedättekö, mikä on yksi parhaista asioista, mitä Suomen pienimmälle tuloluokalle on viime vuosikymmenen aikana tapahtunut? Lidl. Ainoa järkevän hintainen kauppaketju. Itse asiassa Suomi tarvitsisi enemmän tehotuotantoa ja enemmän kansainvälisiä halpakauppaketjuja, jotta voitaisiin vetää nykyistä S- ja K-ketjua kunnolla ja lujaa turpaan. Luomu voidaan hinnoitella vieläkin korkeammalle, jotta sitä voivat sitten ostella ironisesti pääkaupunkiseudun elämästä vieraantuneet hipster- nuoretaikuiset.

Tekopyhyys ja jeesustelu ovat nykyjulkisuuden helpoimpia tapoja kerätä poliittisia pisteitä. Näihin kuuluvat jatkuvat kauhistelut tuotantoeläinten oloista. Eläimet ovat ihmistä vähempiarvoisia, sanon minä. Ruoaksi kelpaavat hyvin, mutta ei niiden tunteista tarvitse välittää niin kauan kun maailmassa on myös oikeita, ihmisoikeuksiin liittyviä ongelmia.

Ja höps. Proteiinia saa vallan mainiosti erittäin edullisista palkokasveista. Siinä olet kyllä oikeassa, että Suomeen tarvittaisiin enemmän kaupan alan kilpailua. Tuottajahan saa häviävän pienen osuuden hinnasta, jonka kuluttaja maksaa. Lisää kilpailua ja kokonaan toisenlaista, suoraan tuottajalta kuluttajalle -tyyppistä kauppaa tänne kaivattaisiin! Nyt kuluttajien eurot menevät monopolien vahvistamiseen ja esim. investointeihin ulkomaille, eivät edes asiakasomistajien tai plussakorttilaisten eduksi.

Ja ihmisoikeuksiin liittyvät ongelmat eivät lopu maailmasta koskaan. On ihmisyyden mitta, kuinka kohtelee heikompia ja puolustuskyvyttömiä. Etenkin ravintoa tarjoavat tuotantoeläimet ansaitsisivat kunnioittavaa kohtelua ja mahdollisimman hyvät ja luonnonmukaiset olot. Tässä suhteessa oma ajattelusi, jos mikä on elämästä vieraantunutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kerralla ostatte sitä halpaa ulkomaalaista lihaa sieltä kaupasta.

Vierailija
4/13 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten käyttää puolalaista lihaa...

Vierailija
5/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksipa ei ole täällä tuollaista.

Mites kengät, laukut, jne. jossa on nahkaa, onko ne suomalaisista eläimistä?

Vierailija
6/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa niiden kaulat katkaistiin elävänä... sama ne kanojen kaulojen katkaisu, huhh );

Vierailija
7/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä käytetään ihan yleisesti ulkomaista lihaa. Alkuperämerkintöjä myös kierretään, esim. Puolassa kauheissa olosuhteissa tuotettua possunlihaa tuodaan Suomeen Tanskan kautta. Tanskassa siihen pumpataan fosfaatteja (saadaan veden avulla lihaan lisää painoa) ja tuodaan sitten tänne Tanskalaisena lihana.

Ainoa oikea liha on suomalaista luomulihaa. Ostan lihan vain tiloilta, joilla olen itse vieraillut.

Vierailija
8/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ihmisiä on ja varmaan potkitaan elukoita niinkuin tuossa filmissä, surullista.

Vierailija
9/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätkää vaan lihansyöntiä entisestään!

Vierailija
10/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti jo ennestään kun katsoin maanantaina sen dokumentin nykyaikaisesta ruoantuotannosta, kuinka niitä kanoja pidetään koko ikä pimeissä täyteenahdetuissa kanaloissa ja ne on jalostettu niin sairaiksi että monet ei pysty edes kävelemään. Ja kuinka nautoja pidettiin myös ihan kamalissa oloissa monessa paikkaa erityisesti "feeding lot" tyyppiset tilat jenkeissä oli ihan järkytys.

Tämä siitä saadaan kun aina vaan halutaan voittoa ja ruoka halvalla, ei siinä ole eläimellä mitään väliä =( Itse ostan lihatuotteita vain luomuna, koska en halua kannattaa epäeettistä tehotuotantoa. Ja muutenkin syön aika harvoin lihaa.

Vierailija
11/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän on enemmän. Olen karppaaja, mutta en minä sen enempää syö lihaa kuin muutkaan, luulisin että vähän vähemmän. Syön paljon kananmunia, mut ne on omasta kotikanalasta. Hirvenlihaa myös syön ja kalaa. Ainakin omassa tuttavapiirissä just karppaajat on tarkempia ruokansa laadun puolesta ja ei tosiaan käydä syömässä missään pikaruokapaikoissa, jossa just on tuota ulkomaista lihaa.

Vierailija
12/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti jo ennestään kun katsoin maanantaina sen dokumentin nykyaikaisesta ruoantuotannosta, kuinka niitä kanoja pidetään koko ikä pimeissä täyteenahdetuissa kanaloissa ja ne on jalostettu niin sairaiksi että monet ei pysty edes kävelemään. .

Vierailija
13/13 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä tehotuotanto pelastaa monen vähävaraisen elämän meillä Suomessakin. Luomu on tarkoitettu raharikkaille porvareille, joilla on varaa asettua moraaliseen norsunluutorniinsa meidän taviksien yläpuolelle ja päivitellä, kun teemme sellaista ruokaa johon meillä on varaa.

Tiedättekö, mikä on yksi parhaista asioista, mitä Suomen pienimmälle tuloluokalle on viime vuosikymmenen aikana tapahtunut? Lidl. Ainoa järkevän hintainen kauppaketju. Itse asiassa Suomi tarvitsisi enemmän tehotuotantoa ja enemmän kansainvälisiä halpakauppaketjuja, jotta voitaisiin vetää nykyistä S- ja K-ketjua kunnolla ja lujaa turpaan. Luomu voidaan hinnoitella vieläkin korkeammalle, jotta sitä voivat sitten ostella ironisesti pääkaupunkiseudun elämästä vieraantuneet hipster- nuoretaikuiset.

Tekopyhyys ja jeesustelu ovat nykyjulkisuuden helpoimpia tapoja kerätä poliittisia pisteitä. Näihin kuuluvat jatkuvat kauhistelut tuotantoeläinten oloista. Eläimet ovat ihmistä vähempiarvoisia, sanon minä. Ruoaksi kelpaavat hyvin, mutta ei niiden tunteista tarvitse välittää niin kauan kun maailmassa on myös oikeita, ihmisoikeuksiin liittyviä ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän