Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä juuri minään pienikokoisia ihmisiä.

Vierailija
08.05.2012 |

Enkä tarkoita lapsia, vaan aikuisia, jota ovat tosi lyhyitä.

En voi sille mitän, mutta en pysty ottamaan vakavasti jotain tollasta 160cm "pitkää" ihmisitä esim. työelämässä.

Vielä pahempaa on, jos mies on todella lyhyt, siis alle 170cm.

Tiedän toki, että vaikkapa joku Madonnakin on pygmi, mutta Suomessa törmää todella harvoin karsimaattiseen, lyhyeen ihmiseen - itse en ole törmännyt koskaan. Tai en ainakaan ole sitten noteerannut, joten eipä kai sitä karsimaakaan ole sitten tarpeeksi ollut.

Monet lyhyet taas sanovat, että ihailevat pitkiä ihmisiä, mutteivat silti itse haluaisi olla yhtään pidempiä ja pitävät itseään paljon suloisempina - mikä totta varmasti onkin - koska pitkä/suloinen ei sovi yhtä hyvin yhteen, kuin lyhyt/suloinen.

Itse olen 175cm ja nuorempana olisin halunnut olla ainakin 5cm lyhyempi, mutta en enää.

Oletko sinä aina ollut tyytyväinen omaan pituuteesi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on ihan tosissaan, mutta uskon myös, että pienikokoisille ihmisille ei ap:n mielipiteellä ole mitään väliä, jos on sujut oman pituutensa kanssa. Osa miehistäkin pitää pitkistä ja osa lyhyistä, että ei niistäkään tartte tapella. Useat esiintyjät tuppaavat olemaan ap:n kaipaamia karismaattisia henkilöitä, ja lyhyitä esiintyjiä ovat ainakin jo mainittu Madonna, Barbra Streisand, Shakira, Anna Abreu, Shania Twain, Michelle Kwan, sadat leffatähdet (kuten Al Pacino, se vasta onkin karismaton ressukka) jne. Naiselle toki lyhyys on varmaan helpompaa kuin miehelle.

Vierailija
22/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olen kuitenkin leveä, ettei minua voida sanoa pienikokoiseksi :D Enpä taidakaan laihduttaa tämän takia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni jota ei oteta vakavasti, isosta naisesta taas ajattelee miten tyhmä se on. on niitä tekstipaitojaki: "en ole älykäs - mutta jaksan kantaa painavia tavaroita!"

T: pieni nainen :)

Vierailija
24/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap kaipasi nimenomaan suomalaista karismaattista pygmiä, ei tule itselleni mieleen yhtään huikaisevan karismaattista suomalaista ihmistä, pitkää tai lyhyttä, mutta varmaan suositut laulajat ja näyttelijät ainakin semmoisia on kun eivät muuten olisi suosittuja ja aika monta lyhyttä ihmistä niistäkin löyty.

Vierailija
25/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tämä nyt yhtä kärsimystäkään ole 161-senttisenä elää. Uskottavuusongelmia on ollut nuorempana töissä paljonkin mutta en usko että pituus on pääsyy vaan sukupuoli, nainen miehisen alan asiantuntijatehtävissä. Tosin ei se varmaan asiaa auta että on pieni, vaalea, kurvikas nainen.

Vierailija
26/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoja aloituksia tästä lyhyydestä. Mikä siinä ärsyttää niin jos joku on tyytyväinen pituuteensa tai yleensäkkin itseensä. Sitä ei saa sanoa ääneen, pitää vaan voivotella liian lyhyitä jalkoja ja lattapyllyä yms. Ettei vaan kellekkään tule paha mieli.

En ole koskaan ajatellut että joku olisi pituudestani jotain mieltä. En edes itse ajattele sitä. Epäilen kyllä että jos noin paljon miettii toisten ihmisten pituutta, niin on itsellä joku outo kompleksi oman pituuden suhteen.

Vierailija
27/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyt minulta asiantuntija-asiassa neuvoa.

Enkä tarkoita lapsia, vaan aikuisia, jota ovat tosi lyhyitä.

En voi sille mitän, mutta en pysty ottamaan vakavasti jotain tollasta 160cm "pitkää" ihmisitä esim. työelämässä.

Vierailija
28/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka fiksu, kolho tekopirteä naisopettaja sanoi mulle kaikkien kuullen luokassa, että sua ei tulla ottamaan työelämässä vakavasti, kun olet noin pieni.

Törkeää käytöstä häneltä, vaikka tosiaan pieni olenkin, alle 160 cm. Hiukan pitempi haluaisin olla, mutta 165 cm olis varmaan maksimi.

Vierailija
29/35 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulee tämäkin aihe julki. Ihan tutkittu juttu, että lyhyemmät ei pärjää työelämässä niinkuin pidemmät. Esimerkiksi USA:n presidentiksi on usein valittu se pitkä ehdokas (!)

Saman olen kokenut itsekin. Todistukset on aina olleet huippuluokkaa, vaan työssä en etene. Ihmettelin pitkään sitä, että minun sanomisia ei oteta todesta, vaan varmistetaan moneen kertaan. Suhtautuminen on ihan eri kun sama asia tulee jonkun pitkän suusta. Ja en tosiaan ole mikään hissukka.

Vierailija
30/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettet ole ihan sinut oman itsesi kanssa. "Nuorempana olisin halunnut olla ainakin 5cm lyhyempi, mutta en enää." Oletko varma?

Vierailija
31/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen pomosi on sinua reilusti lyhyempi ja kiusaa sinua työpaikalla, koska pelkää pitkiä naisia.

Olet pätevämpi häntä ja tilanne harmittaa sinua niin, että olet laajentanut harmituksesi koskemaan kaikkien itseäsi lyhyempien ihmisten pätevyyttä.

Menikö edes lähelle?

Vierailija
32/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettet ole ihan sinut oman itsesi kanssa. "Nuorempana olisin halunnut olla ainakin 5cm lyhyempi, mutta en enää." Oletko varma?

Ehkä aloittaja onkin tosiaan alitajuisesti kateellinen kaikille lyhyemmille koska haluaisi olla oikeasti itse lyhyempi. Ja unohtaakseen kateutensa hän on alkanut inhoamaan kaikkia lyhyitä tai olemaan välittämättä heistä, jottei asiaa tarvitsisi ajatella

Vierailija
33/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, että pitkät miehet (180 cm ja yli) pääsevät paremmille paikoille. Tosin on muutama poikkeus :) Naiset saavat olla lyhyitä, jopa alle 160 cm pitkät pääsevät pitkälle :D

Vierailija
34/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim baarissa tai jossain missä on meteliä joudun taivuttamaan päätääni tai koko ylävartaloani kuullakseni pienempiä ihmisiä. Minulle tulee sellainen Gulliverin retket -olo monissa tilanteissa :) En kuitenkaan koe kuten ap, että en ottaisi tosissani pienempiä ihmisiä, mutta uskon väistämättä näyttäväni "alentuvalta" kun kumartelen kohti lyhyitä ihmisiä.

Niin, ja ap kuuluu minun silmissäni itsekin pieniin ihmisiin. Omistuista että 175 cm hehkuttaa tällaisella aiheella, kun meitä on oikeastikin pitkiä naisia. Oli ihan pakko päästä näpäyttämään ;)

t 183 cm

Vierailija
35/35 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tunnen montakin "tiukkaa" lyhyttä mimmiä, mutta alle 180 cm miehiä en pysty ottamaan millään tasolla ns. vakavasti - oli kyse sitten ihmissuhteista saati sitten työelämästä...

t. 174 cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän