Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhlat. Mitä kun lapsen vanhemmat eivät kertakaikkiaan ole puheväleissä.? Kyse kustannuksista..

Vierailija
08.05.2012 |

Mitä voi tehdä?

Järjestän minimaaliset juhlat lapselleni.

Toisena vaihtoehtona alkoholisti-isä järjestää juhlan koko suvulleen.

Mutta mitä siitäkin tulee kun ei edes osaa järjestää?

Itselläni ei ole varaa järjestää kuin muutamalle omalle sukulaiselle ja ystävälle, kummeille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä varakas mutta vakavasti alkoholisoitunut. Sanoo kyllä kännipäissään "hoitavansa koko homman" mutta käytännössä kaikki jää minulle.

Ei ole varaa.

Mielummin kutsun vain oman muutaman sukulaiseni, kummit ja ystävät. Omaan pieneen kotiimme.

Vierailija
2/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ripari-ikäinen tietää millaiset juhlat haluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi ennakointia, näin minä olen tehnyt, ja saadaan aikaiseksi kivemmat juhlat, mitä luultiinkaan alunperin.

Vierailija
4/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näköjään kaksi ketjua samasta aiheesta! Vastasin jo ensinmäiseen.

Leivot itse muutaman täytekakun ja tarjoilet niitä. Tai teet lisukkeeksi vaikka salaatin ja kyytipojaksi ohueksi leikattua patonkia. Ei nuo niin kalliiksi muodostu etteikö niitä voisi lähemmille sukulaisille järjestä hieman pienemillä tarjoiluilla.

Riparilainenhan näissä juhlissa on se TÄRKEIN! Juttelette hänen kanssaan ja vietätte mukavan päivän.

Voithan tietty pyytää, että mummit (isän ja äidin) puolelta tuovat jotain tullessaan samoin sisaruksesi ja ex:n sisarukset?

Vierailija
5/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1598986/olen_koyha_j…

eli etukäteen suunnittelua, niin pärjää myös kustannuksien osalta.

Vierailija
6/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestät juuri sellaisella budjetilla omalle suvulle & ystäville juuri sellaiset juhlat kuin itse haluat/kykenet.

isä järjestäköön tahollaan omat juhlat juuri oaam tyyliinsä ja hoitakoon omien juhliensa järjestelyn yms, sanoudit irti siitä sotkusta kokonaan !

ainoa mistä sovitte on aikataulu;ensin konfirmaation jälkeen heti äidin juhlat, perään/ seuraavana pvänä isän juhlat.

teini saa 2 juhlat, molemmin puolin sukulaiset pääsee onnitteleen. problem solved. toimii!

Vierailija
7/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestät juuri sellaisella budjetilla omalle suvulle & ystäville juuri sellaiset juhlat kuin itse haluat/kykenet. isä järjestäköön tahollaan omat juhlat juuri oaam tyyliinsä ja hoitakoon omien juhliensa järjestelyn yms, sanoudit irti siitä sotkusta kokonaan ! ainoa mistä sovitte on aikataulu;ensin konfirmaation jälkeen heti äidin juhlat, perään/ seuraavana pvänä isän juhlat. teini saa 2 juhlat, molemmin puolin sukulaiset pääsee onnitteleen. problem solved. toimii!

ap ei ole vastuussa lapsen isästä eikä tämän tekemisistä. Siksi hän järjestää juhlat, joihin tulee omia sukulaisia ja lapsen ystäviä tms. ja budjetti on sellainen, joka ap:lle sopii. Lahjat annetaan rippilapselle eli ei ole sopivaa pyytää vieraita tuomaan ruokaa tullessaan vaan lahja (rahana ..) annetaan lapselle. Eikä ne juhlat isoja vaadi, kakkua ja pullaa+ keksejä ja jotain suolaista. Pääasia, että lapsi saa edes yhdet hyvät juhlat sen sijaan että saa juhlat, joissa isä örveltää ja äiti itkee.

Vierailija
8/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ketä HÄN haluaa juhliinsa

- Sitten juttelisin EXän kanssa, että voisiko hän maksaa suuremman osan kustannuksista, jos sinä hoidat & järjestät juhlat. Pyydä vaikka ennakkoon ja säästä hänelle kaikki kuitit.

- Varaat(te) neutraalin juhlapaikan. Vaikka seurakuntasalin. Eivät maksa paljon ja ei tarvitse ottaa exän sukulaisia kotiinsa tupatarkastukseen.

- Nautitte juhlista!

Vierailija
9/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ketä HÄN haluaa juhliinsa - Sitten juttelisin EXän kanssa, että voisiko hän maksaa suuremman osan kustannuksista, jos sinä hoidat & järjestät juhlat. Pyydä vaikka ennakkoon ja säästä hänelle kaikki kuitit. - Varaat(te) neutraalin juhlapaikan. Vaikka seurakuntasalin. Eivät maksa paljon ja ei tarvitse ottaa exän sukulaisia kotiinsa tupatarkastukseen. - Nautitte juhlista!

juhlissa toimii isäntänä, suurieleisesti kehottamaan nauttimaan tarjoilusta. Juhlista ei nauti kukaan, kun tietää, että mies ottaa kehut, mutta nainen maksaa kaiken yksin.