Arvostan akateemisuutta koska se opettaa kyseenalaistamaan asioita...
matalakoulutetut tunnistaa tältäkin palstalta oitis. Kaikkien juorujen ja viihdejuttujen mukaan lähdetään heti täysillä ja ne otetaan "totena", kyseenalaistamatta, ihmettelemättä. Tuli vain mieleen tuosta Prinsessa Diana- aloituksesta (palsta mammat)...
Voisi kuvitella että sellaisia naisia jotka ottavat viihdeuutiset todesta on äärettömän helppoa huiputtaa myös tosielämässä.
Kommentit (22)
sä sillon arvosta kykyä kyseenalaistaa etkä akateemisuutta? Eivät kuitenkaan kulje käsikädessä eikä kouluttamattomuus sitä estä.
Kirjoissa asiat ovat TOTTA.
t. Akateeminen
päästän kohta akateemisen pierun. Olen niin akateeminen, että jopa pieruni osaa kyseenalaistaa enemmän kuin tavallinen duunari. Akateeminen pieruni on myös hienostunut, toisin kuin dunnarien- haju ja ääni haitat olemattomat. Kiitosh.
T: akateemikko
Ruusut (Rosa) ja leikkokukat (Laelia anceps).
Oli hyvin akateeminen turaus se!
onkin aika akateeminen kasvin nimi.
Kirjoissa asiat ovat TOTTA.
t. Akateeminen
Te ei-akateemiset ette onnistu tuossa vaikeassa huumorin lajissa.
vaikka filosofian maisteri. Varsinkin jos lopputyössä on paljon sivuja.
erinomaisia kaikessa.
Leikkokukka
onkin aika akateeminen kasvin nimi.
Urea jacta est.
Tradenomihan on käytännössä sama koulutus kuin vaikka filosofian maisteri. Varsinkin jos lopputyössä on paljon sivuja.
erinomaisia kaikessa.
koska tradenomi on paljon käytännönläheisempi kuin vaikka KTM.
itse olen duunari mutta viihdyn akateemisten kanssa koska heidän seurassaan ei tarvitse piilotella sitä, että sattuu tietämään asioista vähän keskivertoa enemmän.
Duunareitten kanssa joutuu näyttelemään aina vähän tyhmää, että sopii joukkoon.
jossa olen tekemisissä sekä akateemisten että sitten vähän iäkkäämpiä (ikä 50 ?) vähemmän koulutettujen kanssa (lue opisto koulutus). Toimeen tullaan, mutta niiden vähemmänkouloutettujen kanssa on välillä vaikeuksia sada asioita rullaamaan, kun kaikki pikkuasiat vievät huomion ja isoissa asioissa tehdään käsitteellisiä virheitä ja väärin tulkintoja.
Tulkitsen sen niin, että pikkuasiat vielä ymmärretäään ja niistä vouhkataan ja siten sivuutetaan ne "epäsuorasti sanotut" tulkinnalliset käsitteelliset asiat, joiden vaikutus on moninkertainen tekemiselle ja maaliin pääsemiselle. Iso osa ajasta menee näiden käsitteellisten virheiden korjaamiseen. Se kyllä risoo tosissaan, koska se on samalla pois myös omasta työpanoksesta.
Tämä siis käytännön huomiona.
T: yksi akateeminen lisää keskusteluun
itse olen duunari mutta viihdyn akateemisten kanssa koska heidän seurassaan ei tarvitse piilotella sitä, että sattuu tietämään asioista vähän keskivertoa enemmän.
Duunareitten kanssa joutuu näyttelemään aina vähän tyhmää, että sopii joukkoon.
Duunareiden kanssa on pakko omaksua tai edes joten kuten hyväksyä sellainen junttimainen juoruava "voi vittu sekin vitun lehmä saatana!" (& röhönaurua) -asenne että sopii porukkaan.
Se on toisinaan aika masentavaa.
t. akateemisesti koulutettu nainen joka toimii esimiehenä isossa duunariporukassa
On uskomatonta kuinka nopeasti toimittaja kuin toimittaja nousee auktoriteetin asemaan.
Jos olet duunarin kanssa jostain asiasta eri mieltä niin pääsee toteamaan että hänen osaltaan väittelytaito kiteytyy lauseisiin:
"Tais kalikka kalahtaa, mitäh?"
"Mikä vittu säkin luulet olevas?"
Todettu lukuisia kertoja tälläkin palstalla.
Eikä sitä koulutustasoaan tarvitse viesteihin lisätä, sen vain tunnistaa.
Eikä sitä koulutustasoaan tarvitse viesteihin lisätä, sen vain tunnistaa.
Tunnista meille tämän ketjun akateemiset?
usein lääkäreiden sanomisia. Nehän vain toistelee sitä,mitä ovat kirjoista oppineet, eikä se päde kaikkiin. Kyseenalaistamalla alatiesynnytyksen erinomaisuuden sain sektion.
Ootsä joku lukion pelle?