Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellako kuntouttavassa työtoiminnassa ei saa pitää edes kesällä lomaa??!!??

Vierailija
08.05.2012 |

Olen ollut nyt viime syyskuusta saakka kuntouttavassa työtoiminnassa arkipäivisin 6,5h. Talvella sopimukseni katkaistiin 5päiväksi (sisälsi 3arkipäivää), kun olin pohjoisessa laskettelemassa. Tuon enempää en ole lomaillut, sairaslomalla olen jonkin verran ollut, pisin sairaslomani oli 5viikkoa kun jalkani oli kipsissä tuon ajan murtuman takia.

Nyt hain opiskelemaan ja pääsin ainakin pääsykokeisiin ja kesäkuun 14. sitten selviää sainko opiskelupaikan.

Minulla osuu nyt tälle kesäkuulle paljon juhlia plus viikoksi olen varannut mökin pohjoisesta (kyseinen mökki on jo maksettu). On häitä, ristiäisiä ja syntymäpäiviä. Tämän takia en ole juuri ollenkaan kotipaikkakunnallani kesäkuussa.

Tämän takia kysyinkin, että saisinko pitää kesäkuun lomaa, kun sopimus pitäisi vähän väliä katkaista ja tehdä uudestaan. Vastaukseksi sain, ettei työttömyysetuita ole tarkoitettu lomailuun. Lisäksi tämä ihminen olikohan nimike työtoiminnan ohjaaja niin viittasi siihen, että olen ollut jo lomalla kun olin sairaslomalla kipsin kanssa sen 5viikkoa. Ei sairaslomaa minusta oikeen voi verrata oikeaan lomaan, jolla saa tehdä mitä haluaa.

Kuntouttavaan toimintaan jouduin/pääsin, koska sairastin masennuksen ja nyt olen siitä toipumassa ja huomasin, ettei pelkkä kotona olo ole hyväksi vaan että päivissä pitäis olla jotain tekemistä, jotta masennus pysyisi poissa. Tuon 5viikkoa kun minulla oli kipsi, niin huomasin, että masennus taisi nostaa päätään, koska alkuun töihin meno oli tosi vaikeaa ja oisin vaan halunnut jäädä kotiin.

Minulla ei siis ole lapsia, miehellä on kolme lasta, jotka ovat meillä joka toinen viikko. Ovat kuitenkin sen verran isoja, että pärjäävät jo päivät yksin.

Ihmettelen vaan, että miten sitten muut ovat saaneet lomaa, esim. koululaisen (3-luokkalaisen) lomien ajaksi. Ekaluokkalaisen vielä ymmärtäisin, mutta 3-luokkalainen pärjää kyllä yksin päivän.

Minusta ois ollut muutenkin kiva vaan olla kesäkuu eikä mennä koko kesää töihin.

Onko se todella niin, etten saa pitää edes viikkoa tai kahta "lomaa" kesällä??? Tietäiskö joku?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mua vituttaa tällaiset ap:n tapaiset tyypit. Ymmärrätkö sää, että sää viet sen työn joltain joka on siihen koulutettu ja saisi siitä täyttä palkkaa? Mua niin VITUTTAA olla työssä, johon otetaan tukityöllisestettyjä tekemään samaa hommaa kuin minä, saadaan tasan samaa palkkaakin. Ainut ero on se, että mää joudun näyttämään tälle toiselle että mitä tehdään ja vahtimaan sitä koko ajan = tekemään kahden työt. Onneksi tätä paskaa jatkuu enää pari kuukautta, sitten valmistun ja vaihdan alaa.

[quote author="Vierailija" time="08.05.2012 klo 17:18"]

Ihan varmasti kaipaisit lomaa, ehkä jopa enemmän kuin työstä, josta maksetaan kunnon palkkaa!!!

lomat sovitaan työnantajan kanssa etukäteen, ja mökit ja matkat varataan sitten kun on ihan varmaa, että se onnistuu. En yhtään ihmettele, että on näin paljon Suomessa kaikenlaisia työtävieroksujia...

Vierailija
22/28 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kiinnostaisi, mihin lakiin tässä viitataan. En ole moisesta kuullutkaan.

PS. Veikkaan että ap olisi saanut palkatonta vapaata jos olisi nätisti pyytänyt.

[quote author="Vierailija" time="08.05.2012 klo 18:20"]

on niin, että jo lainkin mukaan sinulle kuuluu loma. Ota yhteyttä ohjaajasi esimieheen ja kerro huolesi hänelle. Jos hänkin on tietämätön tai muuten vaan idiootti niin hae niin pitkä saikku, että voit mennä suoraan kouluun. Sano, että sinun itsetuntosi on kyseisessä paikassa niin lytätty, että et voi sinne enää mennä. Sano, että et ole masentunut vaan väsynyt ja ahdistunut. Et saa unta jne. Sillä ihmisten kyykyttämis paikkoja ne ovat. Ja teille kaikille, jotka kommentoitte tyyliin "ei normaalissakaan työpaikassa saa lomaa, kun vaan ilmoittaa" tässä nyt kuitenkin on kysymys ihan lakisääteisestä lomasta, joka on lain mukaan pakko pitää kuntoutettavassa työtoiminnassa. Aina ollaa ihmistä ennemmin lyttäämässä ja haukkumassa, kuin neuvomassa. Tekisi mieli sanoa, että haistakaa paska, mutta en sano kuitenkaan.

Henkilö ei ole työsuhteessa, joten lomaa ei kerry. Jos haluaa olla poissa kuntouttavasta työtoiminnasta, tulee siitä sopia etukäteen, ilmoitus ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sulle se laki:

Kuntouttavan työtoiminnan tauot

Asiakas voi osallistua kuntouttavaan työtoimintaan enintään 230 päivänä 12 kuukauden jakson aikana.

Tämä enimmäispäivien määrä tulee täyteen vain asiakkailla joilla on kuntouttavaa työtoimintaa viitenä päivänä viikossa (52 viikkoa x 5 päivää 260 päivää). Tällöin asiakkaalle on annettava 12 kuukauden aikana vähintään 30 taukopäivää. Kysymys on loman kaltaisen vapaan järjestämisestä kuntouttavan työtoiminnan asiakkaille.

Tauot suunnitellaan asiakaskohtaisesti

On kuitenkin huomioitava, että yhtäjaksoiset pitkät tauot kuntouttavassa työtoiminnassa voivat olla kuntoutuksen tavoitteiden vastaisia (esimerkiksi asiakkaan päihdeongelman takia). Niinpä taukopäiviä suunnitellessa on huomioitava asiakkaan tilanne kokonaisvaltaisesti.

Yhteisesti sovitut taukopäivät kirjataan aktivointisuunnitelmaan.

Vierailija
24/28 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen tietysti huomioon sen että AP EI ole missää työsuhteessa joten mitään palkatonta vapaata ei voi saada...

Ja siklle joka tuossa edellä kiukuttelei että AP olis vienyt jonkun työpaikan niin sehän ei ole AP.n vika vaan TYÖNANTAJAN ja AP siis edellenkään ei ole voinut saada palkaa koska kysen oli KUNTOUTTAVASTA työstä.....

Lukekaan muutkin viestin kuin vain aloitus ja senkin voisi lukea kunnolla.....

Ps. tää ketju on jo alkanut viimevuoden toukokuusssa....

Vierailija
25/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman kekkerit hoidetaan omalla ajalla. Milloin sopimuksesi loppuu eli ehditkö pitää kuitenkin taukoa ennne mahdollisen opiskelun alkua?

Vierailija
26/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten törkeetä, että pitäis työssä käydä, vaikka kummin kaimalla ois synttärit ja ristiäiset.

:/

ehkä se on tuo sun asenne, joka niillä tökkii. Harvassa työpaikassa voit ilmoittaa, että olet lomalla silloin ja silloin koska olet mökin hommannut ja kaikenlaista kekkeriä lähipiirissä.

Ja niin, eihän se korvaus ole tarkoitettu lomailuun vaan työnhakuun, vai minkä kohdan missasit?

Vierailija
27/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se loppuu 31.5.12, koska tuossa paikassa ei ole tarvetta minulle kesällä. Sopimukseni kuitenkin luultavasti jatkuisi ihan sinne opiskeluni alkuun siinä paikassa, jossa on kaikki muutkin kuntouttavassa työtoiminnassa olevat.

Eli vastaus kysymykseeni luultavasti kuntouttava työtoimintani loppuisi perjantaina ja opiskeluni alkaisi seuraavana maanantaina, mitään taukoa siihen ei tulisi. Näin siis ymmärsin tuon ohjaajan puheista, etten saisi yhtään vapaata kesällä.

ap

kaiken maailman kekkerit hoidetaan omalla ajalla. Milloin sopimuksesi loppuu eli ehditkö pitää kuitenkin taukoa ennne mahdollisen opiskelun alkua?

Vierailija
28/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voit olla koko kesäkuun lomalla, mutta et voi samaan aikaan nostaa työttömyysetuuksia. Eli ihan omakustanteisesti lomailu varmasti onnistuu.