Kokemuksia 3-paikkaisista kerrossängyistä?
Onko kellään kokemuksia 3 lapsen kerrossängyistä? Onko 3 sänkyä päällekkäin liian korkea turvallisuuden kannalta? Entä malli jossa 2 nukkuu alhaalla ja yksi ylhäällä? Siinäkin riskinä, että ylhäältä joku hyppää tai tippuu alhaalla olijan niskaan. Ainahan kerrossängyissä on riskinsä, meilläkin kun taaperoita osa lapsista, mutta lattialle tarvittaisiin ehdottomasti lisää leikkitilaa.
Kommentit (15)
olen nähnyt suwemin livenä joten vankkaa tekoa on. Meillä itsellämme on teetetty kerrossänky vähän isommilla mitoilla, mutta ei kuitenkaan täyskokoisena, teetätimme tämän varsin sopuhintaan, huutonetissä löytämämme myyjä teki toivemittojen mukaisen kerrossängyn.
eli vaikka mainostaa ei saa, niin tämä ei ole suora mainos, huutiksessa se kerrossängyn tekijän tunnus on Jraiha. Käypä katsomassa, teki meille siis toiveidemme mukaisen sängyn juuri siihen patjakokoon mitä pyysimme. Toimitus tuli matkahuollolla ja hyvä sänky oli.
eli vaikka mainostaa ei saa, niin tämä ei ole suora mainos, huutiksessa se kerrossängyn tekijän tunnus on Jraiha. Käypä katsomassa, teki meille siis toiveidemme mukaisen sängyn juuri siihen patjakokoon mitä pyysimme. Toimitus tuli matkahuollolla ja hyvä sänky oli.
mutta hinnan takia jätin silloin mietintään. En nyt löytänyt tuolla tunnuksella. Mahtoiko olla oikein tuo tunnus vai eikö vain ole nyt kohteita?
ap
jolla esitin kysymyksen vuosi takaperin...
ap
http://www.juurikivi.fi/product/451/riitta-kerrossanky-kolmelle
Sängyt saa myös erilleen halutessaan. Ja patjakoko normaali tai jopa 90cm leveä. En kyllä uskaltaisi olla kiinnittämättä seinään.
niin on olemassa näitä sisäkkäin laitettavia sänkyjä. Monet päiväkodit käyttää.
http://www.suwem.eu/sanky-laatikko-taavi
http://www.suwem.eu/lasten-kerrossanky-liisa-4
Esim. juuri tällaista. Saisi vaikka neljännenkin tai kaverivieraan majoitettua siihen. Nuorin nyt nukkuu vielä häkkisängyssä. Mistähän löytyisi käyttäjien kokemuksia näistä? Vai onko uusikin juttu...
Huutonetissä oli myynnissä jyskin sellainen 2+1-malli, mutta jyskissä tuntuu usein olleen huonekalut heppoisia.
tuo suwemin liisa-3 on ihan hyvä, suwemin kalusteet tukevaa hyvää materiaalia, umpipuuta. Toinen hyvä ratkaisu on kaksikerrossänky + aluslaatikko, eli kolmas nukkuja nukkuu siinä vuodevaatelaatikossa (joillain valmistajilla se laatikko on tarpeeksi iso, joillain taas lyhyt pätkä).
Mielestäni huonoin on se jyskin sänky jossa on 120cm parisänky kahdella alla, ja yksi yläsänky päällä. Huono siksi että jos yläsängystä tippuu, käy alla olevalle huonosti, kylkiluut sisään, keuhkot puhki jne. On tavallaan parempi tippua suoraan lattialle kuin toisen päälle.
Mutta tuo liisa-3 on sitten kyllä sellainen että siellä ei saa leikkiä/hyppiä. Meillä jo 2-kerrossängyssä sänky huojuu ja tutisee (vaikka vankkaa umpipuuta onkin) kun lapset leikkivät yläsängyssä. 3-kerrossänky on niin korkea, ja jalkojen pinta-ala pieni suhteessa korkeuteen, että sellainen kaatuu helpommin. Yksi keino olisi ehkä pultata se seinään jostain kohtaan, voisi olla turvallisemmin mielin.
tuo suwemin liisa-3 on ihan hyvä, suwemin kalusteet tukevaa hyvää materiaalia, umpipuuta. Toinen hyvä ratkaisu on kaksikerrossänky + aluslaatikko, eli kolmas nukkuja nukkuu siinä vuodevaatelaatikossa (joillain valmistajilla se laatikko on tarpeeksi iso, joillain taas lyhyt pätkä).
Mielestäni huonoin on se jyskin sänky jossa on 120cm parisänky kahdella alla, ja yksi yläsänky päällä. Huono siksi että jos yläsängystä tippuu, käy alla olevalle huonosti, kylkiluut sisään, keuhkot puhki jne. On tavallaan parempi tippua suoraan lattialle kuin toisen päälle.Mutta tuo liisa-3 on sitten kyllä sellainen että siellä ei saa leikkiä/hyppiä. Meillä jo 2-kerrossängyssä sänky huojuu ja tutisee (vaikka vankkaa umpipuuta onkin) kun lapset leikkivät yläsängyssä. 3-kerrossänky on niin korkea, ja jalkojen pinta-ala pieni suhteessa korkeuteen, että sellainen kaatuu helpommin. Yksi keino olisi ehkä pultata se seinään jostain kohtaan, voisi olla turvallisemmin mielin.
Onko teidän 2-kerrossänky tuolta suwemista vai mistä tiedät, että ovat tukevia ja hyviä?
Joo, samaa mietin minäkin, että jos siitä jyskin mallisesta tippuu alasängyssä nukkuvan päälle, voi käydä alemmalle huonosti. Kerrossängyistä olen tainnut minäkin lapsena nukkuessani tippua, ja silti olen ihan suurinpiirtein elossa ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa. :-)
Meidän 130cm pitkä poika on hyvin levoton nukkuja eikä mahdu enää nukkumaan tuossa Liisa-sängyssä.
Yhden yön olen nukkunut aikuisena 3 kerroksisen kerrossängyn yläsängyssä. Oli eri merkkinen kuin tuo mainittu. Itse asiassa taisi olla itse tehty. Tuleva oli, kun oli kiinnitetty seinään.
Siinä nukkuessa ei kyllä saanut olla ahtaanpaikan kammoa, sillä pää osui kattoon, jos istua yritti. Kaksi muuta nukkumapaikkaa näytti myös aika ahtailta ja alin sänky oli matalalla.
Itse suosittelisin kerrossänkyä ja vuodevaatelaatikkoa vuoteeksi kolmannelle tai kerrossänkyä ja parvisänkyä (parven alle jää leikkitilaa).
Ja varmasti tukevan. Meillä mies osaisi. Muttei ehdi. Lapset ehtii jo muuttaa kotoa pois, ennenkuin sänky valmistuisi. Yhden kerrossängyn on tehnyt vajaa 10v sitten, mutta se on isompien lasten huoneessa. Tosi nätti ja hieno kyllä onkin. Harmi ettei enää nykyään ehdi tehdä mitään.
ap