Nuoren painoasiaa
Milloin pitää huolestua nuoren painoasioista. Tytölle on tullut pari kolme ylimääräistä kiloa, ja nyt on kova tuska, että pitää laihduttaa, pitää itseään lihavana. Sanoin, että ei tarvitse, pyrkii vaan pitämään painon nyt ennallaan (ei kasva enää). Jos tuon pari kiloa haluaa laihduttaa, niin ok, mutta mistä tietää, ettei se karkaa käsistä? Niin paljon on syömishäiriöitä nykyään, en tiedä ylireagoinko..itse en ole ikinä laihduttanut, kun olen pikemminkin alipainoinen ollut aina.
Kommentit (2)
siihen verrattauna, että lapsestasi tulee perussuomalainen läski. Tsemppaa lastasi viimeistään nyt, kun hän on itse tajunnut olevansa ylipainoinen. Meillähän on peruskoulun alaluokat täynnä lihavia lapsia, joiden olemuksen massiivisuutta hyssytellään.
Kyllä nuoren tytön laihdutusintoilu voi olla "kohtalokasta" ja olisin ennemmin ap:n kannalla.. eli ei missään tapauksessa kannata kannustaa laihduttamaan vaan ennemmin vaikka keskustella painon vaihtelusta ja tasapainoisen ruokailun ja ulkoilun/liikunnan merkityksestä hyvinvointiin. Terveellisen itsetunnon kasvattamista ja epätäydellisyyden hyväksymistä:)
siihen verrattauna, että lapsestasi tulee perussuomalainen läski. Tsemppaa lastasi viimeistään nyt, kun hän on itse tajunnut olevansa ylipainoinen. Meillähän on peruskoulun alaluokat täynnä lihavia lapsia, joiden olemuksen massiivisuutta hyssytellään.