G: Minkä ikäisenä sinua ensimmäisen kerran seksuaalisesti häirittiin?
Ja nyt en tarkoita mitään molemminpuolista mukavaa flirttiä, vaan ikävää häirintää.
Aloitan:
Olin 12v, kun häirittiin kaksi kertaa. 60v sukulainen kehui mun tissejä kaikkien kuullen sukujuhlilla. Myöhemmin toinen sukulaismies tarjosi "purkkaa" ja tunki kondomeja käteen.
Kommentit (308)
Joskus 10-vuotiaana
olin mummilassa ja väsytti, joten ajattelin mennä päikkäreille makuuhuoneeseen. Sängyssä nukkui isoisäpuoleni, enkä olisi osannut aavistaa mitä tapahtuisi... Kyseessä oli kerrostalon kaksio ja mummini ja siskoni olivat silloin paikalla. En muista oliko makuuhuoneen ovi kiinni vai raollaan... Kuitenkin kun menin siihen sängylle makaamaan, mies tuli liki ja otti minut kainaloonsa, en kokenut tätä niinkään ahdistavaksi vaan normaaliksi. Sitten kuitenkin kun aloin nukkua mies alkoi hivuttaa kätensä housuihini. Menin lukkoon enkä tehnyt tai sanonut mitään, olin vain kuten äskenkin. En ole koskaan sanonut tuosta vanhemmilleni tai mummille, en kenellekkään muulle paitsi kahdelle ystävälle.
Lisäksi miehellä oli tapana lyödä aina takapuolelle ja puhua hyvin seksuaalisävytteisesti, ja puhuu edelleen.
2 kertaa jäi mieleen, molemmat kerrat Itäkeskuksen uimahallissa minun ollessa 12-13-vuotias.
Ensimmäinen tapaus: lasten allas, ei "kahluu-" vaan se toinen, missä järjestettiin mm lapsille uimaopetusta ja aikuisille vesijumppaa.. Sukeltelin altaassa uimalasit päässä ja siin altaan syvimmässä nurkassa seisoi suomalainen n. 50-v mies ja katseli minua. Viimeisen kerran kun sukelsin, niin sillä oli mulkku otettu housuista pois. Kukaan muu ei siis nähnyt, tyyppi oli tarkoituksella ottanut sen veden alla ulos housuistaan, kun tiesi, että olin ainut, kuka voi sen nähdä veden alla. Säikähdin, nousin vedestä ja katsoin miestä silmiin, se katsoi takaisin leveästi hymyillen.
Toinen tapaus pienessä hämärässä porealtaassa, missä altaan ympä
Tulee mieleen saunahetket isosedän kanssa 6-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:08"]2 kertaa jäi mieleen, molemmat kerrat Itäkeskuksen uimahallissa minun ollessa 12-13-vuotias.
Ensimmäinen tapaus: lasten allas, ei "kahluu-" vaan se toinen, missä järjestettiin mm lapsille uimaopetusta ja aikuisille vesijumppaa.. Sukeltelin altaassa uimalasit päässä ja siin altaan syvimmässä nurkassa seisoi suomalainen n. 50-v mies ja katseli minua. Viimeisen kerran kun sukelsin, niin sillä oli mulkku otettu housuista pois. Kukaan muu ei siis nähnyt, tyyppi oli tarkoituksella ottanut sen veden alla ulos housuistaan, kun tiesi, että olin ainut, kuka voi sen nähdä veden alla. Säikähdin, nousin vedestä ja katsoin miestä silmiin, se katsoi takaisin leveästi hymyillen.
Toinen tapaus pienessä hämärässä porealtaassa, missä altaan ympä
[/quote]
Kännykkä sekoilee..
Altaan ympäri siis menee sellainen penkki missä istuu ihmisiä ringissä.. niin sinne mun vuiereen tulee istumaan n. 40-45-vuotias ulkomaalaistaustainen mies, ehkä turkkilainen tauäi kurdi tms, ja alkaa vaivihkaa koskettelemaan mun alapäätä. Katsoo koko ajan suoraan eteenpäin, ihan kuin ei mitään ois tapahtunut. Ensin ajattelin, että se on tuo hierova suihku, mikä alapäätä kutittaa jännästi, kunnes tajusin, että se on tuon miehen käsi (tajusin vasta siinä vaiheessa, kun tunsin, että hän siirsi sormillaan vähän sivuum uikkareideni reunaa ja alkoi sivellä sormellaan häpyhuultani). Säikähdin ja juoksin pois koko uimahallista enkä sen jälkeen enää samassa hallissa koskaan käynytkään.
Kasiluokalla, oman luokan pojat kävi käsiksi. Löin, ja sain olla sen jälkeen rauhassa.
Ugh, näitä on tosi ikävä lukea... voimia kaikille.
Ensimmäisen kerran muistaakseni 12-13-vuotiaana vihelleltiin perään, kommentoitiin ulkonäköä ja puristeltiin takapuolesta yms
Poikaystävääni käytti hyväkseen alakouluikäisenä useamman vuoden vanhempi tyttö. Otti suihin ja runkkasi. Mies kertoi minulle aikoinaan tästä ja järkytyin, mies ei itse ollut osannut pitää tätä edes pahana. Seurauksia hänelle kuitenkin tästä vähemmän tunnustetusta hyväksikäytöstä tuli, yluseksuaalisuutta ja pakonomaista masturbointia esiteinistä teini-ikään. Ei mitään normaalia, mies oli itsekin tosi ahdistunut pakonomaisesta tarpeestaan, oli kirkossa rukoillutkin apua. Uskon tämän johtuneen tuosta vanhemman tytön toiminnasta. Säälittää ja surettaa, etenkin kun tuota ei miesten maailmassa saisi kokea hyväksikäyttönä ja vääränä, vaikka seurauksia on. Toisaalta hyvä, ettei miehelle tuollaisesta jää syyllinen ja likainen olo, mutta ehkä vielä pahempi, että harva tunnustaa miten väärin tuollainen on. Tällainen vähän erilainen tarina.
Surullista luettavaa tämä ketju, minulla ei ole tällaisia kokemuksia onneksi, mutta tunnen raivoa jokaisen teidän puolesta. Miten sairaita ihmisiä! :(
Lisään, että tietenkin voi olla syyllinen ja likainen olo, mutta yleisesti ihannoidaan tuollaista tilannetta ja se voi olla helpottava tekijä. Luulisin?
Ollessani noin 4 v. eräs teinipoika otti mut syliin ja ronkki pikkareiden alta.
Hyi helvetti miten paljon pedofiileja Suomesta löytyy :x
Olen niin samaa mieltä :Tukea kaikille niille joille tällaiset tapahtumat on jättäneet aikuisiälle asti kestävät arvet. Kenenkään ei pitäisi joutua olemaan näiden asioiden kanssa yksin.
Vihdoin olen parantunut, mutta raskasta on ollut. Valitettavasti isäni elää yhä ja se mies, jonka firmassa tein töitä 13-vuotiaana...
10-11-vuotiaana tuntematon mies bussipysäkillä. Ja sitten tietysti kaikki inttipojat huuteli kaikenlaista n.11-vuotiaasta 15-vuotiaaksi, pelkäsin niitä jonkun aikaa.
Suurinpiirtein 10-vuotias olin, kun eräs sukulaismies sanoi: "Yleensä sun ikäsillä tytöillä on tissit, mutta sulla ei oo." Vastasin, että onpas, johon mies sanoi: "No näytäpäs". Tuossa vaiheessa onneksi tuli porukkaa ulkoa sisälle, enkä ehtinyt näyttämään. Olin siis todella tottelevainen ja kuuliainen lapsi, joten todennäköisesti olisin näyttänyt, hyi :/
Olen 26 enkä ole kokenut seksuaalista häirintää. Ei miehet edes vilkaise muhun päin :D
yllyttivät minut laskemaan housuni alas ja ikäiseni pojan "laittamaan pippelinsä pimppiini". He vaatimalla vaativat meitä siihen ja muistan kuinka lopulta ajattelin pääseväni helpoimmalla, kun suostun. Järkeilin lapsen logiikalla, ettei tuo nyt niin iso asia voi olla, mutta kun teimme tuon ja muut alkoivat nauraa ja ilkkua, olin syyllinen ja häpesin.
En voinut kertoa äidilleni, koska tiesin, että hän olisi suuttunut minulle. Mistäkö tiesin? No muistan kuinka joskus pari-kolme-vuotiaana leikin huoneessani ikäiseni pojan kanssa ja keksimme leikkiä kylpemistä: tyhjensimme lelulaatikot ja istuimme niihin, kumpikin omaansa, alastomina ja silloin äitini tuli katsomaan mitä teemme. Hän suuttui minulle silmittömästi, vaikken ymmärtänyt mitä pahaa olimme tehneet. Samalla hän siirsi oman häpeänsä minuun, vaikka olin pieni lapsi.
Kun nyt myöhemmin kerroin äidilleni tuon pihalla tapahtuneen, hän vain ihmetteli, ettei hän tiennyt mitään sellaista tapahtuneen... Asia ei häntä mitenkään kauhistuttanut. :o(
17 v. Tyttökaveri (itsekin olen nainen) kosketteli vaatteiden alta, kun nukuttiin vierekkäin.