Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies humalassa, voinko mennä turvakotiin?

Vierailija
07.05.2012 |

Meillä on erotilanne päällä. Mies on kotona humalassa, sammui juuri keittiön lattialle, sain väkisin raahattua sänkyyn. Lapset ihmeissään ja aivan hämmentyneitä. Voinko mennä turvakotiin pakoon? Mies ei ole väkivaltainen, mutta ei tuo örvellyskunto pelottaa kyllä minua. Auttakaa tietävät!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis lähde turvakotiin, ellei oikeasti ole hätä. Usko mua.

päin vastoin, sitä kautta voi nimenomaan saada apua. Nykyresursseilla ei todellakaan tarvitse pelätä turhia huostaanottoja. Päin vastoin, valitettavasti tiedän työn kautta, että vuosia seurataan todellisia laiminlyöntejä ja väkivaltatilanteita ilmoituksista huolimatta (vaikka lapsi itse joutuisi soittamaan poliisit paikalle).

Vierailija
22/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siellä asuminen voi maksaa melkein saman kuin hotellissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko turvakodissa oleminen maksaa?

t. ap

Vierailija
24/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä päin olet, jos saan kysyä?

Itsekin olen korkeasti koulutettu, elämässään "onnistunut" nainen. Vähän samanlainen tilanne päällä. Mies on humalassa, mutta ei onneksi kotona. Pelkään kyllä, että tulee, saattaa olla väkivaltainen. Meilläkin on varmaan ero tulossa, tosin mies ei vielä tiedä, että olen aivan tosissani järjestellyt asioita.

Tuntuu, että olen asiani kanssa aivan yksin.

Vierailija
25/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheväkivaltaa tapahtuu kaikkialla.

Vierailija
26/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tosiystävälle. Mies kännnissä, lapset pelkää - siinä syy tai sepität jonkun uskottavan tarinan miksei kotona voi tänä yönä nukkua. Tai sanot, että kerrot sitten joskus. Elämää.

Vierailija
27/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pk-seudulta.

tsemppiä paljon sinulle myös!

Vierailija
28/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jollekin kaverille ja pyydä päästä yökylään, mutta pidä siitä huolta, ettei kukaan tee turhaa lastensuojeluilmoitusta. Tuo ei ole mikään viranomaisasia tai poliisijuttu, sua vain pelottaa ja se on ymmärrettävää erotilanteessa.

Vierailija
29/43 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmä kysymys ja asenteesi paistaa siitä läpi, kun kysyt, että voiko korkeasti koulutettu mennä turvakotiin. Ajatteletko, että vain alemmin koulutetuissa kodeissa on perheväkivaltaa?

Vierailija
30/43 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuin aikanani poliisit kun ex-mies tuli jatkuvasti kännissä kotiin ja viimeinen niitti oli sammuminen lattialle ja melkein tulipalon aiheuttaminen. Putkaan eivät vieneet, mutta kehottivat poistumaan kotoa, varsinkin kun asunto oli minun. Sen jälkeen ei tuli vain selvin päin.

Jos erotilanteessa tulee esimerkiksi huoltajuusriitaa tms., on tärkeää, että sinulla ap on näyttöjä, poliisi ja turvakoti on sellaisia.

t. Tohtorisnainen

Vierailija
31/43 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä..

Mulla oli tänään iltatöitä ja mies hoiti lapsia humalassa. Sammui sänkyyn iltasatua luettaessa. Lattialta löysin tupakantumppeja..

Mies haukkui minut kusipäähuoraksi kun avasin oven ja astuin sisään. Kämppä on yhteinen eikä miehellä ole varaa muutta omilleen asumaan. Mitä voin tehdä?? En ole ollut yhteydessä turvakotiin ja hävettää ihan hirveästi.

Mua pelottaa, osin aiheetta (olen yliherkkä), mutta mun on paha olla kotona ja ahdistaa.. Mistä apua?

Vierailija
32/43 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeudut lasten kanssa turvakotiin! Eihän sinulla ole mitään hävettävää vaan miehellä.

Jos jäät kotiin, tilanne jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Et pääse miehestä muuten ikinä eroon. Turvakodissa pääset miehestä eroon ja saat tilaisuuden ajatella ja järjestellä asioita.

Tsemppiä! Onko sinulla ketään ystävää jonka saisit tueksesi lähtöön?

Vierailija
33/43 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Suomessa laillista juoda kotonaan alkoholia ja sammua omaan keittiöönsä, ainakin vielä.

Mies ei siis ole aggressiivinen, ei tuhoa mitään eikä esiinny päihtyneenä julkisella paikalla? Mihin siis poliiseja tarvittaisiin?

Niin että henkisellä puolella ei ole mitään merkitystä, kaikki hyvin jos ei lyö turpaan?

Vierailija
34/43 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkeakoulutetulla ei ole varaa hotelliin?

Vierailija
35/43 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea tilanne. Minulla oli aikoinaan täysin samanlainen. Lapset olivat kauhuissaan, mies sikahumalassa, haukkui ja uhkaili ja hajotti paikkoja. Minua itketti ja pelotti, mutta mies ei koskaan lyönyt ketään, joten emmin turvakotiin menemistä.  Lähipiiristä tuli myös sitä viestiä, että ei ole väärin tai laitonta miehen olla humalassa kotonaan. Tiesin että erotilanteissa tapahtuu perhesurmat joten pelkäsin jo aika paljon, mies uhkaili itsensä ja toisten tappamisella. Samaan aikaan ajattelin että ylireagoin kun olimmehan hyvä perhe ja eihän hän koskaan ole satuttanut ketään ja epäluulo viranomaisia kohtaan oli kova, viimeinen mitä olisin halunnut olisi ollut joku lastensuojelujuttu.  Menimme lasten kanssa äitini luo ja teeskentelin lapsille että olemme vain huviksemme kyläilemässä. Tein miehelle selväksi, että emme olisi enää yhtään yötä saman katon alla ja jos hän ei lähde, me lähdemme lasten kanssa.  Silloin kulissien ylläpito tuntui todella tärkeältä en enää edes ymmärrä miksi se oli nin tärkeää. Ap:n tapauksessa suosittelen ihan ehdottomasti poistumista, vaikka sitten turvakotiin. 

Vierailija
36/43 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei saisi nukkua keittiön lattialla?? Jos lapsia ihmetyttää niin voi sanoa että iskä on nyt väsynyt ja nukkuu päikkärit.

Vierailija
37/43 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavatko jos ei ole nyrkit heilunut?

Vierailija
38/43 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotilanteet voivat olla vaarallisia ilman ennakkovaroitusta

Vierailija
39/43 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
40/43 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väkivaltaa ei ole esiintynyt, eikä esiinny, niin miksi lähtisit turvakotiin ja vielä raahaamaan lapsia sinne? Vaikutat niin hysteeriseltä, että olisin varmaan itsekkin mielummin sammunut keittiön lattialle kuin sinun viereesi, ehkä ero on molemmille hyväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme