Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies humalassa, voinko mennä turvakotiin?

Vierailija
07.05.2012 |

Meillä on erotilanne päällä. Mies on kotona humalassa, sammui juuri keittiön lattialle, sain väkisin raahattua sänkyyn. Lapset ihmeissään ja aivan hämmentyneitä. Voinko mennä turvakotiin pakoon? Mies ei ole väkivaltainen, mutta ei tuo örvellyskunto pelottaa kyllä minua. Auttakaa tietävät!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos väkivallan uhkaa ei ole eikä ole ikin ollutkaan, en oikein ymmärrä miksi menisit. Mies nukkuu nyt humalansa pois.

Vierailija
2/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse tunnen oloni tosi pelottavaksi ja luulen, että myös lasten silmissä tuo täysin pois pelistä oleva mies on pelottava. Mitä muuta voin tehdä? Voinko soittaa poliisit hakemaan putkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse tunnen oloni tosi pelottavaksi ja luulen, että myös lasten silmissä tuo täysin pois pelistä oleva mies on pelottava. Mitä muuta voin tehdä? Voinko soittaa poliisit hakemaan putkaan?

Vierailija
4/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupungin turvakoti ympärivuorokautinen päivystys puh. (09) 477 7180

Vierailija
5/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vievät miehesi putkaan. Turvakotiin lähtö olisi lapsillekin ehkä turhan raju kokemus jos tosiaan väkivallan uhkaa ei ole.

Vierailija
6/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinua pelottaa, niin mene vaikka hotelliin. Ja aina voit soittaa turvakotiin ja kysyä pääsetkö sinne. Viimeaikaisten perhesurmien valossa todennäköisesti pääset sinne, jos vain on tilaa.

Vierailija
7/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noihin otetaan muitakin kuin väkivaltatilanteissa olevia, paha olo ja tarve jonkun aikuisen turvaan on ihan hyvä syy.

Vierailija
8/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Suomessa laillista juoda kotonaan alkoholia ja sammua omaan keittiöönsä, ainakin vielä.

Mies ei siis ole aggressiivinen, ei tuhoa mitään eikä esiinny päihtyneenä julkisella paikalla? Mihin siis poliiseja tarvittaisiin?

Vierailija
9/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kysyn vielä, mitä meille käy, jos sinne mennään. Tehdäänkö lastensuojeluilmo? Mitä se tarkoittaa? Tietääkö kukaan, onko siellä asiakkaina korkeasti koulutettuja ihmisiä. Sosiaalinen häpeä on ihan hirmuisen iso, mutta mulla ei tässä tilanteessa ole rahaa mennä minnekään hotelliinkaan..

Vierailija
10/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin, joka asui hetken aikaa turvakodissa, kun ahdistui lapsen syntymän jälkeen, eikä vissiin saanut muita sisaruksiakaan hoidettua. On kertonut asiasta ilman mitään häpeää, ja minusta asiassa ei mitään hävettävää olekaan, tärkeintä on, että hädän tullen saa apua, hätähän voi tulla kenelle vaan.

Vierailija
11/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kysyn vielä, mitä meille käy, jos sinne mennään. Tehdäänkö lastensuojeluilmo? Mitä se tarkoittaa? Tietääkö kukaan, onko siellä asiakkaina korkeasti koulutettuja ihmisiä. Sosiaalinen häpeä on ihan hirmuisen iso, mutta mulla ei tässä tilanteessa ole rahaa mennä minnekään hotelliinkaan..

Trust me! Älä lähde minnekään turvakotiin; saat katua sitä loppuelämäsi. Nyt unta palloon ja huomenna on uusi päivä.

Vierailija
12/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei oikeesti sinne ole tarvetta mennä. Ei pelkästään humalainen mies ole syy.

Vierailija
13/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota voit jos siltä tuntuu, mutta miksi ihmeessä kuormittaisit turvakoteja sammuneen miehen vuoksi??

Vierailija
14/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siellä kaksi yötä lasten kanssa, eikä kaduta yhtään. Lastensuojeluilmoitusta meistä ei tehty. Muiden asukkaiden koulutuksesta en tiedä, emme juuri puhuneet. Kaikilla oli ihan tarpeeksi miettimistä omissa ongelmissa että olisi jaksanut pohtia muiden ongelmia, saati koulutusta.

Trust me! Älä lähde minnekään turvakotiin; saat katua sitä loppuelämäsi. Nyt unta palloon ja huomenna on uusi päivä.

Vierailija
15/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuelämänsä? Mitä on pahinta, mitä turvakotiin lähtemisestä voisi seurata?

Vierailija
16/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis lähde turvakotiin, ellei oikeasti ole hätä. Usko mua.

Vierailija
17/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei oikeesti sinne ole tarvetta mennä. Ei pelkästään humalainen mies ole syy.

ihmettelivät MIKSEI äiti lähtenyt lasten kanssa turvakotiin? Ja nyt kun äiti haluaa lähteä, niin se kielletään.

Jos kotona pelottaa, niin pitää lähteä. Se on myös signaali miehelle, että nyt meni käytös liian pitkälle.

Vierailija
18/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä iltana tilanne ei ole akuutti. Tehtyämme eropäätöksen ja jo aiemminkin mies on ruvennut käyttämään monenlaista henkistä väkivaltaa (uhkailee, huorittelee, syyttää, kääntää lapsiaan puolelleen ym.) Tänä iltana ei ole syytellyt mutta on humalassa. En tiedä miten selviän tästä erosta..

Vierailija
19/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksette mene vaikka hotelliin?

Vierailija
20/43 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahatilanteemme on tosi huono ja tämä ero pahentaa sitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän